1 צפייה בגלריה
תיעוד לכאורה של רגעי התקיפה בסוריה
תיעוד לכאורה של רגעי התקיפה בסוריה
לאחר התקיפה בסוריה: חיזבאללה משנע טילים לשטח לבנון. תיעוד מהתקיפה שהופץ ברשתות
(מתוך טוויטר)
רשת אל-חדת' הסעודית דיווחה הערב (ראשון) כי ארגון הטרור חיזבאללה החל לפני כשבוע וחצי לשנע מסוריה טילים עם ראשי קרב כימיים לכיוון לבנון, יחד עם משגר טילים ומכ"מ מייצור איראני. לפי הדיווח, הטילים שונעו בפיקודו של קאסם עבדאללה מסעודיאן, איראני המומחה ללוחמה כימית, ובפיקוח של מומחים צפון קוריאנים.
בדיווח נטען כי המשלוחים הועברו באמצעות יחידה 2250 של משמרות המהפכה ממחסנים באזור המרכז למחקרים מדעיים במסיאף, אתר שלפי הדיווחים הותקף בידי ישראל פעמים רבות בעבר, אל מחסני חיזבאללה בעיר הסורית קוסייר שבגבול עם לבנון. לפי הרשת הסעודית, את המשלוח העבירו שש משאיות בבעלות חברה למשלוחים בינלאומיים. לפי מקור ששוחח עם הרשת, המחסן בקוסייר הוא אתר זמני, עד להעברת הטילים אל אדמת לבנון, למחסנים באזור העיירה בינת ג'בל, שנמצאת בקרבת הגבול עם ישראל.
מקור נוסף אמר לרשת הסעודית כי "חיזבאללה ממהר להוציא את הטילים מאדמת סוריה כי הוא יודע שהאתרים שלו שם נחשפו". המקור הוסיף כי "הם גם לא רוצים שהטילים עם החומר הכימי יתפוצצו במידה שייפגעו בתקיפה".
הדיווח על שינוע הטילים ללבנון מגיע לאחרא שאתמול סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה כי חיל האוויר תקף בשעות הבוקר יעדים במישור החוף הסורי ובמרכז המדינה. לפי הסורים, ארבעה אנשי צבא נהרגו בתקיפה ואחד נפצע, וכן נגרם נזק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, גוף אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, דיווח על הדי פיצוצים ותקיפות בלטקיה, חמה, חומס ומסיאף.
לפי מרכז המעקב, "הפיצוץ המרכזי" נשמע בחומס, באזור שלדבריו לא הותקף בעבר על ידי ישראל. המרכז דיווח כי חיל האוויר הישראלי תקף מספר אתרים ששייכים למיליציות הפרו-איראניות וכן סוללה של מערכת ההגנה האווירית הסורית. הוא ציין עוד כי בתקיפות הושמדו אמצעי לחימה של המיליציות, וכי יש לו "מידע מאומת" על הרוגים מקרב אותן מיליציות.
שר הביטחון היוצא בני גנץ הבטיח בשבוע שעבר כי ישראל תמשיך לפעול נגד ניסיונותיה של איראן להתבסס בגבולה הצפוני, ולהקים שם מה שתיאר כ"בסיסי טרור". גנץ התייחס למתקפת המל"ט האיראנית נגד מכלית הנפט מול חופי עומאן, ואמר שמדובר ב"עוד סימן לצורך לעצור את ההתפשטות של ההשפעה האיראנית באזור ובעולם – ואת ההשפעה שלה על שלוחיה. ישראל תמשיך לפעול מול הניסיון של איראן להקים בסיסי טרור על גבולותיה".