שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) התייחס בריאיון באולפן ynet למחירים הגבוהים שגובים בתי המלון בארץ ואמר כי בתי מלון שיעלו מחירים – לא יקבלו פיצוי. "נחשפתי רק היום בבוקר למחיר של עשרות אלפי שקלים למשפחה. אנחנו יושבים על נוהל פיצוי למלונות ואותן רשתות שגובות את המחיר הזה, זו חוצפה מבחינתי, לא יקבלו את הכסף. אני מוציא אותן מהנוהל, מוציא אותן מהפיצוי, הרשתות שגובות מחירים כאלה – פשוט לא יקבלו", הוא אמר.
לאחר צמצום הגבלות הקורונה וההחלטה לאפשר כניסה לישראל גם לתיירים לא מחוסנים, אמר רזבוזוב כי "אנחנו מתחילים להרגיש את התנועה בנתב"ג". שר התיירות הוסיף כי "אנחנו בהחלט בסוף גל האומיקרון. אנחנו עדיין לא חוגגים, אנחנו שומרים, עדיין השארנו את המסכות, בעוד חודש נבחן את העניין".
2 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
"הרשתות שגובות את המחיר הזה - אני מוציא אותן מהנוהל". רזבוזוב
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריו, "העולם מתחיל להיפתח, תעשיית התיירות נפגעה והיינו צריכים את הוודאות, היינו צריכים את התאריך. פניתי לראש הממשלה לפני כמה שבועות וביקשתי לכוון ל-1 במרץ לכניסת ילדים לא מחוסנים. יש הרבה מדינות בעולם שלא מחסנות את הילדים, זאת אומרת שהמשפחה לא יכולה להגיע לכאן". הוא הוסיף כי בנתב"ג ערוכים לבצע 1.5 מילון בדיקות קורונה בחודש לנוחתים, 50 אלף בדיקות ביום.
על המשבר באוקראינה והחשש מפני פלישה רוסית למדינה, אמר רזבוזוב כי "לנו יש את האינטרס הישראלי להוציא את הישראלים מאוקראינה, יש לנו קהילות יהודיות גם ברוסיה וגם באוקראינה". לדבריו, "אנחנו צריכים להיזהר בביטויים. כל אמירה מיותרת יכולה לעשות נזק. אני מנהל הרבה שיחות מאחורי הקלעים בשליחות של שר החוץ, המצב רגיש".
2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
"מתחילים להרגיש את התנועה". תורים בנתב"ג, בדצמבר
(צילום: AFP)
רזבוזוב התייחס גם למשבר האבטחה בין ישראל לנמל התעופה בדובאי ואמר כי "יש חילוקי דעות" בנושא, אבל "זה לא יהרוס את היחסים". לדבריו, "אנחנו מנסים לפתור את זה. יש דד-ליין עד סוף פברואר, יש עדיין מכשולים. אני מקווה מאוד שנצליח לפתור. זה לא מה שיהרוס לנו את היחסים, יש לנו יחסים מצוינים".
מה הבעיה, ביטחונית? "הבעיה היא ביטחון בשדה התעופה שלהם".
מי מנהל את המו"מ הזה? "עכשיו מנהלים את זה ראש השב"כ וראש המל"ל מול השירות שלהם, אני מתעדכן כל יום. זה עוד לא נפתר סופית ויש לנו חלופות, אבל אנחנו לא רוצים להגיע עדיין לחלופות".
אז יש משבר כרגע. "אני לא הייתי קורא לזה 'משבר בין מדינות'. יש חילוקי דעות בנושא האבטחה בשדה התעופה, אבל משבר מדיני אני לא יכול לקרוא לזה, זה רחוק משם. היחסים מצוינים, אנחנו מדברים ביום יום, אני בקשר יום יום עם השר המקביל, אז אין בעיה".