"אבא, אנחנו מוכנים". זו ההודעה האחרונה ששלח סמ"ר לביא ליפשיץ (20) לאביו ניצן. לאמו שלומית כתב: "אמא, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים. אנחנו טובים". הבוקר (שלישי) הוא נהרג בקרבות בג'באליה, לצד חברו לצוות סמ"ר רועי וולף, אחרי שטיל RPG פגע במבנה שבו שהו. שני לוחמים נוספים נפצעו.
בהצהרה בפתח ביתם במודיעין-מכבים-רעות, סיפרו ההורים על בנם שהיה צלם חובב. ליפשיץ, השני מבין ארבעה אחים, נהג לצלם את חברי הצוות שלו מאז שהתגייס באוגוסט 2021, וקרוביו מספרים שהמצלמה הייתה חלק ממנו. בתיאור עמוד האינסטגרם שלו נכתב: "אני לוחם מסכן ואמן מיוסר שמעלה כל יום תמונה שצולמה על ידי בצה"ל". (לעמוד האינסטגרם - לחצו כאן)
הוריו של סמ"ר לביא ליפשיץ: "נלחם על המדינה"
(צילום: אלכס גמבורג)
3 צפייה בגלריה
משפחתו של סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
משפחתו של סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
סמ"ר לביא לישפיץ. אמו: "ראיתי וי אחד - והבנתי"
(צילום: יריב כץ )
3 צפייה בגלריה
תמונות שצילם סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
תמונות שצילם סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
התמונה האחרונה שצילם לביא ליפשיץ, ב-6 באוקטובר
(צילום: לביא ליפשיץ)
אביו ניצן סיפר: "הוא היה אדם רגיש, והיה לו קונפליקט. הוא אמר לי 'אבא, אני לא רוצה להיות חיית מלחמה', ואני אמרתי לו שיום אחד הוא יילך להציל אנשים. לביא, כשהוא יצא לקרב, הוא אמר לי שהוא יודע שהפעם הוא נלחם על המדינה שלנו, וזה הדבר הנכון. הוא אמר לי שהחיים שלו לא שווים בשום פנים ואופן מחיים של חבר אחר - ולכן הוא הולך".
"הייתה לו רגישות גדולה מאוד, הוא היה אדם מאוד רגיש", הוסיף האב. "החלום שלו לא היה להיות חייל. הוא רצה לעשות קולנוע וטלוויזיה. אהבנו אותו מאוד. בחודשים האחרונים לביא הוציא חוברת בסוף מסלול שהוא צילם ובחודשים האחרונים הוא פתח עמוד אינסטגרם שבו היה מעלה תמונה פעם ביום, מתי שהוא יכול. הוא היה מוסיף כמה מילים. העמוד הזה נקרא till_when_photo_diary. תוכלו להסתכל שם ולחוות קצת ממה שעובר על חיילים".
3 צפייה בגלריה
תמונות שצילם סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
תמונות שצילם סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל
(צילום: לביא ליפשיץ)
האם סיפרה: "הוא התקשר אליי אחרי שחזרו לבסיס שלהם משלושה ימי לחימה בנחל עוז. הוא אמר לי שנקרע לו הלב מהפועלים הזרים, לאן הם יילכו. 'נקרע לי לראות את הפרות ברפת, מי יבוא לחלוב אותן', הוא אמר. 'נקרע לי הלב שהפרות משוטטות להן עכשיו בין הגופות'. כששלחתי לו הודעה וראיתי וי אחד, הבנתי. האמת שהבנתי עוד קודם".
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס לנסיבות מותם של וולף וליפשיץ, ואמר כי "אלה היו קרבות פנים אל פנים שידינו על העליונה. הלוחמים נהרגו בגבורה. אנחנו נמשיך לנצח את האויב, אין דרך אחרת".