צה"ל פועל כבר שבוע בבית החולים שיפא וכעת - בזמן שבישראל מחכים לתשובת חמאס במשא ומתן על עסקת החטופים - הוא מכתר גם את המרכז הרפואי הגדול ביותר בדרום הרצועה, בית החולים נאסר בחאן יונס. צה"ל פתח במבצע במערב חאן יונס, שבמסגרתו הושמדו מהאוויר כ-40 מטרות טרור, חוסלו מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר - והחל כיתור המרחב שבו נמצא בית החולים.
כמו בשיפא, לשם חזר צה"ל חודשים אחרי שפעל שם, גם במערב חאן יונס מדובר בפשיטה חוזרת ליד בית החולים נאסר. מצה"ל ושב"כ נמסר כי המבצע בשכונת אל-אמל, להמשך פירוק תשתיות טרור וחיסול מחבלים במרחב, החל הלילה בהובלת אוגדה 98. ב"אל ג'זירה" נטען כי הכוחות מכתרים גם בית החולים אל-אמל בעיר.

המבצע החל במטס תקיפה שבמסגרתו מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו כ-40 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו - מבנים צבאיים, מנהרות תת-קרקעיות ותשתיות טרור נוספות. בצה"ל אמרו כי בתיאום משולב לוחמי חטיבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7 מכתרים את המרחב וממשיכים בחיסול מחבלים.
מוקדם יותר היום עדכן צה"ל כי לוחמי חטיבה 7 ולוחמי ההכשרות של חטיבת כפיר ממשיכים במבצעים החטיבתיים בצפון חאן יונס, באזור אל קרארה. הכוחות איתרו תשתיות טרור ואמצעי לחימה של חמאס, חיסלו מחבלים מטווח קרוב באמצעות ירי טנקים ונטרלו איום צמוד לגדר.


מסוק קרב תקף והשמיד בהכוונה מודיעינית מחסן אמצעי לחימה ותשתית תת קרקעית תחתיו. לוחמי השריון איתרו מטעני הצמדה, רימונים, טילי RPG ופצצות מרגמה בבית מגורים מוסתרים בתוך שקים של אונר"א.
גם בשיפא נמשכת הלחימה. צוות הקרב של חטיבה 401 וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 חיסלו עד כה לפחות 170 מחבלים ועצרו כ-480 איש אשר אומתו כמחבלים המשויכים לארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
הבוקר הותר לפרסום כי בלחימה בשיפא נהרג סמ"ר ליאור רביב, לוחם חטיבת הנח"ל, בן 21 מראשון לציון. הכוחות הלוחמים באזור המשיכו גם ביממה האחרונה לאתר במרחב בית החולים אמצעי לחימה ותשתיות טרור.