"הייתי חייבת לצאת למאבק כדי שהצדק ייעשה, ושהילדים האלה יורחקו מבית הספר לאלתר". כך אמרה הערב (שלישי) תושבת נהריה שבתה בת ה-13 נדהמה לגלות כי חמשת הנערים שלפי החשד אנסו אותה חזרו ללמוד בבית הספר ובכיתתה. כ-150 תושבי העיר הפגינו מול העירייה, הביעו תמיכה בנערה ודרשו להרחיק את החשודים מהמוסד החינוכי.
מוקדם יותר היום פורסם כי הנערה התלוננה בתחילת החודש שתלמיד בכיתה מקבילה איים לפרסם תיעוד שלה איתו במצב אינטימי, ושחמשת החשודים, בהם שלושה שלומדים איתה באותה כיתה, תקפו אותה מינית בפארק לא רחוק מביתה. בבית הספר טענו בתחילה כי מאחר שהמשטרה לא העבירה להם את שמות החשודים, בני 13 עד 15, הם לא ידעו במי מדובר. בהמשך הופרדו המעורבים, אך כל החשודים ממשיכים להגיע לבית הספר.
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית נהריה
הפגנה מול עיריית נהריה
ההפגנה מול עיריית נהריה
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית נהריה
הפגנה מול עיריית נהריה
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית נהריה
הפגנה מול עיריית נהריה
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית נהריה
הפגנה מול עיריית נהריה
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול עיריית נהריה
הפגנה מול עיריית נהריה
(צילום: נחום סגל)
"אותם נערים שביצעו עבירות מין קשות חזרו לספסל הלימודים. הם שוהים תחת אותה קורת גג עם הילדה שלי", אמרה אמה של הנערה שהגיעה גם היא להפגנה מול העירייה. "הילדה נכנסה לכיתה לאחר חופשת הפסח וראתה את אותם ילדים בכיתה.
"היא פשוט נכנסה לסטרס, היא לא יכולה לתפקד. היא התקשרה אליי חסרת אונים, ולא ידעה מה לעשות. היא לא האמינה, היא אמרה לי 'אימא, זה יכול להיות שהם הגיעו לכיתה? זה יכול להיות שהילדים האלה נמצאים איתי בכיתה? איפה הביטחון?'.
האם אמרה עוד: "אני אלחם ואעשה הכול כדי שימצו איתם את הדין, גם בענישה. זה מקרה שנוגע לכל אחד מאיתנו, כי זה לא המקרה הראשון לצערי ולא המקרה האחרון. המאבק נתן לנו כוח, ובעקבותיו נחשפו עוד בנות, עוד נערות, שעברו מקרי אונס. הן מבינות שהן לא לבד, אנחנו איתן, אנחנו לא ניתן להן להיות לבד".

"ממש עצוב שאנשים נשארו בבית"

המפגינים נשאו כרזות שבהן נכתב בין היתר: "את לא לבד" ו"זו יכולה להיות הילדה שלי". נתי שוקנר, תושב העיר שהגיע להפגנה סיפר כי הוא מזועזע מהמקרה ולכן החליט למחות. "כל הורה צריך לבוא ולמחות", אמר שוקנר. "צריך לטפל בילדים האלה, להרחיק אותם לאיזה מוסד שיוכלו לטפל בהם, כי אם לא זה יבוא עוד פעם ויקרה עוד פעם. זה עצוב מאוד, האימא צודקת באלף אחוז. בילדה צריך לתמוך כי זה כאילו לאבד ילד".
המפגין ציין עוד כי ציפה לראות הרבה יותר מוחים. "זה ממש עצוב שאנשים נשארים בבית, רק מאחורי המקלדת. מדברים ולא עושים דבר. צריך גם לבוא ולתת, נאה דורש - נאה מקיים. צריך שההורים יחנכו נכון את הילדים, ההורים לא צריכים להסתתר".
הנערים החשודים במעורבות באונס הקבוצתי נחקרו במשטרה לפני שבועיים. הם שוחרר למעצר בית למשך חמישה ימים ונדרשו להימנע מיצירת קשר עם המתלוננת במשך 30 יום.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר שם לנגד עיניו בראש ובראשונה את טובת התלמידה והוא פועל ליצירת מעטפת חינוכית רגשית בעבורה, בליווי של יועצים חינוכיים ופסיכולוגים חינוכיים.
"בד בבד, תחת אילוצי חקירת המשטרה, פעלו המחוז יחד עם בית הספר ליצור הפרדה בין התלמידה לתלמידים. מנהלת המחוז עומדת בקשר צמוד עם המשטרה ועוקבת אחר ממצאי החקירה. המשרד ובית הספר יפעלו בהתאם וכפוף לממצאים".
מהמשטרה נמסר כי החקירה נוהלה במקצועיות, אולם מאחר שמדובר בקטינים לא ניתן היה להעביר את פרטיהם לבית הספר: "עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שבמסגרתה בוצעו ויבוצעו כל פעולות החקירה הנדרשות, ביסודיות וברגישות הנדרשת.
"מטבע הדברים ומטעמי צנעת הפרט, ובפרט ככל שמדובר בקטינים, לא נפרט על אודות חקירות מתנהלות או בנוגע לכל הפעולות ומהלכי החקירה שבוצעו, חלקם במעורבות גורמי רווחה המלווים את ההליך, הכול במטרה להגיע לחקר האמת. עוד נציין כי על פי חוק לא ניתן לחשוף את פרטי המעורבים עקב היותם קטינים".
עו"ד יובל זמר, המייצג את אחד הקטינים, אמר כי בניגוד לפרסומים איש מהקטינים לא נעצר: "מדובר בעלילת שווא בזויה, הפוגעת קשות במרשי שהינו קטין וכל חטאו היה חברותו עם הקטינה המתלוננת והיגררותו למשחקי חברה בעלי תוכן מיני, אשר כולם היו לא רק בהסכמתה המלאה אלא אף ביוזמתה. מרשי לא קיים עם הקטינה יחסי מין ועל כן השימוש במושג 'אונס' שגוי ומסב לו נזק אדיר. אין לי כל ספק כי בזמן הקרוב מאוד תיק החקירה נגד מרשי ייסגר בהיעדר אשמה ואז ישקול מרשי את המשך צעדיו המשפטיים".