ר' ומ', תושבי אילת, פרסמו בסוף החודש שעבר באינסטגרם תמונה של עוגת יום הולדת ועליה שקית עם מה שנראה כמו שקית קוקאין במשקל 25 גרם. השניים נעצרו למשך תשעה ימים על ידי המשטרה בחשד לעבירות סמים ושוחררו אחרי זמן ארוך, שבסופו התברר שלא מדובר היה בקוקאין – אלא דווקא באבקת סוכר.
"מהרגע הראשון הסברנו לשוטרים שמדובר רק בעוגה. הם מצאו אותה בתוך המקרר. אין היגיון בלשים 20 גרם קוקאין על עוגה שהולכת לפח. 30 אלף שקל על עוגה? מי השפוי שעושה את הדברים האלה?", תהתה ר' בריאיון ל-ynet radio היום (שלישי). "הם קיבלו מידע מודיעיני שגוי, ואם היו עושים את העבודה כמו שצריך אולי מהיום הראשון היו משחררים אותנו ולא היינו במעצר", הוסיף גם מ'.
בדירת השניים באילת, עם מעצרם, נמצאו כמויות קטנות של סמים אחרים, קצת מריחואנה וקטמין. "המריחואנה היא תרופה של חבר שלי שיש לו מרשם והוא אמר להם את זה. מדובר על העוגה. כל הסיפור שלנו הוא על העוגה", אמר מ'.
2 צפייה בגלריה
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
קוקאין? שקית אבקת סוכר
2 צפייה בגלריה
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
העוגה שהובילה למעצר
איך זה התחיל? מה בדיוק קרה? "חגגנו יום הולדת וראיתי משטרה בבית עם צו חיפוש. חיכו לי מתחת לבית, שמו אזיקים ישר. אני שואל אותם על מה אני עצור ואמרו תפסנו סמים. איפה הם? במקרר, על העוגה. הגעתי לתחנה וחקרו אותי. אמרתי שזו עוגה ואבקת סוכר. השוטר הגיב שיש בדיקת מעבדה, בדיקת שטח".
איך ההרגשה להיות במעצר 9 ימים? מה אמרתם כששאלו על מה אתם יושבים? ר': "ההרגשה היא לא טובה. המצב הבריאותי והנפשי שלי הידרדר עקב המעצר הזה. אני עברתי חוויה בכלל לא נעימה ובלי שום סיבה האמת. אני מסבירה להם שמדובר באמת רק בעוגה, הם גם מצאו את העוגה בתוך המקרר. אמרנו שאנחנו עצורים בגלל העוגה".

משהו שתרצו להגיד למשטרה? מ': "אין מה להגיד להם. הם התעללו בי תשעה ימים. שיעשו את העבודה כמו שצריך, בלי להתעלל באנשים. זה פגע באמון שלנו במשטרה".
עוגות כאלה בטח לא תזמינו יותר ליום הולדת. "נחגוג בלי עוגה, עדיף ככה. יום ההולדת נחגג 9 ימים במעצר. הייתה חגיגה, אבל בלי עוגה".
החודש יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.