טרור האבנים סמוך לחיזמא שליד ירושלים - לא פוסק. כבר חודש שלם שנהגי אוטובוס חוטפים אבנים מסוכנות פעם אחר פעם, לעיתים ערב אחרי ערב ברציפות. אתמול זה קרה לשני נהגים של אגד תעבורה, שניהם נפצעו קל. בתיעוד שהגיע ל-ynet נראה האירוע ממצלמת הנסיעה של האוטובוס.
במהלך הנסיעה לפתע נזרקת האבן והשמשה שמול הנהג מתנפצת. אחד מהנהגים שנפצעו הוא יהודה כהן (55), סב לנכדים תושב תל ציון, שסיפר כי היה בדרך לתל ציון. "אני תמיד נזהר בדרך הזו, הפעם הם שינו את השיטה וזרקו אבנים מרכב חולף. לפתע שמעתי בום. בדרך כלל הם זורקים מצד ימין לכן נסעתי לאט ולא ראיתי כלום בצד וחטפתי מהכביש.
2 צפייה בגלריה
פגיעת האבנים על הרכב הנוסע
פגיעת האבנים על הרכב הנוסע
שמשת האוטובוס המנופצת
"אני עם 50 נוסעים באוטובוס וזה נס. עניין של חיים ומוות. יכול היה להיות בשקט אירוע רב נפגעים". עוד מוסיף כהן כי מדובר על מוקד זריקת אבנים ידוע: "אני כבר שלוש שנים נהג בקו הזה וחטפתי חמש פעמים. מציאות הזויה".
ע"פ נתונים של ארגון "הצלה ללא גבולות", בחודש דצמבר התרחשו 42 פיגועי אבנים באזור חיזמא. 17 אוטובוסים נפגעו, 9 נהגים נפצעו קל. קצב של יותר מאירוע ליום. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אומר כי מדובר על "מציאות בלתי נסבלת שחייבת להיפסק בכל דרך. הערבים בכל המרחב צריכים להיתקל ביד ברזל. לא יכול להיות שיידוי אבנים הפך לספורט הלאומי כשאנחנו המטרות. אני מברך את צה"ל על הפעולות הנחושות שנעשו בחיזמא. חובה להרחיב את הפעולות לכל המרחב"
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לאירוע כי "אין גבול שלא נחצה כבר. דם הנהגים והנוסעים הפקר. אנו קוראים למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון הפנים להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול. הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תרתיע ותוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. רשויות החוק חייבות לפעול ויפה שעה אחת קודם. האוטובוסים מהווים סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים והנוסעים משלמים מחיר כבד. דם הנהגים והנוסעים הופקר".