2 צפייה בגלריה
יצחק זריהן בבית המשפט
יצחק זריהן בבית המשפט
נשלח לארבע שנות מאסר וחצי. איציק זריחן
(צילום: שאול גולן)
בית המשפט המחוזי מרכז גזר ארבע שנות מאסר וחצי על איציק זריחן, שוטר ביחידת המעברים, ששכנע נשים להתגייס ל"יחידה מסווגת", והתנה את קבלתן אליה בקיום יחסי מין עימו. כך התיר היום (חמישי) בית המשפט לפרסם.
זריחן הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואינוס במרמה בשש מתלוננות. בנוסף למאסר אותו ירצה, נגזר על זריחן מאסר על תנאי ופיצויים בסכום כולל של 174 אלף שקלים למתלוננות.

2 צפייה בגלריה
יצחק זריהן בבית המשפט
יצחק זריהן בבית המשפט
הורשע באונס שש נשים. שיקר להן שההכשרה ל"יחידה המסווגת" כוללת קיום יחסי מין עימו
(צילום: שאול גולן)
על פי כתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), השוטר הציג עצמו בכזב במשך כשלוש שנים כגבר לא נשוי ובעל "תפקיד בכיר ביחידה מסווגת" בפני נשים שונות. במסגרת מצג השווא, הנאשם הציע למתלוננות להתגייס ליחידה והתחייב בפניהן כי יקבלו שכר גבוה והטבות נוספות. הנאשם הסביר למתלוננות כי במסגרת עבודתן יהיה עליהן לקיים קשרים רומנטיים עם עבריינים, לרבות קיום יחסי מין, זאת על מנת לדלות מהם מידע מועיל.
הנאשם אמר למתלוננות כי הן יהיו תחת מעקב יום-יומי וכי יהיה עליהן לעבור הכשרה בהדרכתו שתכלול קיום יחסי מין איתו כדי "לשפר את ביצועיהן המיניים", המהווים תנאי הכרחי לקבלה ליחידה. באישום מצוין כי איציק זריחן "השתלט על שגרת חייהן, תוך שהוא מפחיד, משפיל ומבזה אותן". בכתב האישום צוין גם כי הוא פנה בפייסבוק לכ-20 נשים נוספות והציע להן להצטרף ליחידה במטרה לקיים איתן יחסי מין.
התיק נוהל על ידי עו"ד נטלי חגי ונחקר על ידי צוות ירושלים במח"ש. עו"ד חגי מסרה כי "מדובר בכתב אישום חמור, הנאשם ניצל את תמימותן של הצעירות, הציג מצגי שווא והונה אותן, פעם אחר פעם. הסדר הטיעון שנערך בתיק זה הותיר את העבירות החמורות בכתב האישום בו הודה הנאשם והעונש שנקבע הוא משמעותי, בעל מסר הרתעתי ומגנה".