אישה נהרגה ולפחות 12 נפצעו, בהם חמישה באורח קשה, כשרכב דהר היום (רביעי) בצהריים לעבר קבוצת הולכי רגל בברלין ופגע בהם. בתחילה דיווחו בגרמניה על 30 פצועים, אחר כך התברר שמספר הנפגעים כנראה קטן יותר.
ממשטרת ברלין נמסר כי החשוד בדריסה, שנהג ברכב רנו כסוף, נעצר. "עדיין לא ידוע אם מדובר בתאונה או בפגיעה מכוונת", אמרו במשטרה. החשוד הוא גרמני-ארמני בן 29, המתגורר בברלין. ההרוגה בדריסה היא ככל הנראה מורה, וכמה מתלמידיה נפצעו.

6 צפייה בגלריה
  זירת הדריסה בברלין
  זירת הדריסה בברלין
כוחות ההצלה בזירה בברלין
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
  זירת הדריסה בברלין
  זירת הדריסה בברלין
מטפלים בפצועים בברלין
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
הגופה על הכביש
הגופה על הכביש
הגופה על הכביש
(צילום: AP)
המקרה אירע בסביבות השעה 10:30 בבוקר (שעון מקומי) ברחוב ראנקשטראסה שבמערב בירת גרמניה, רחוב עמוס בחנויות ובתי קפה שבו נמצאת כנסיית הזיכרון על שם קייזר וילהלם. בסמוך לשם נמצאת קורפירסטנדאם, אחת משתי שדרות הקניות המרכזיות של ברלין.
עדי ראייה אמרו כי הרכב עלה על המדרכה, חזר לכביש והמשיך לנסוע לאורך 200 מטר, לפני שהתנגש בחזית של חנות בשמים ונעצר. לאחר מכן, לפי עדי הראייה, הנהג ניסה לברוח, אבל נתפס על ידי עוברים ושבים.
6 צפייה בגלריה
  זירת הדריסה בברלין
  זירת הדריסה בברלין
הרכב בחנות הבשמים
(צילום: רויטרס)
השחקן האמריקני ג'ון בארומן, שהיה בחנות סמוכה בזמן הדריסה, אמר כי ראה גופה ברחוב. הוא סיפר ששמע קול נפץ עז בעת שהיה בקניות וכשיצא ראה מה שכינה כ"קטל", וכוחות משטרה, כיבוי וצוותי הצלה "בכל מקום".
סמוך מאוד לזירת הדריסה נמצאת כיכר ברייטשייד שבה גם כן מרכז קניות מרכזי. באותה כיכר נהרגו 13 בני אדם בפיגוע דריסה בשוק חג המולד, בשנת 2016. אז היה זה אניס אמרי, מבקש מקלט מתוניס ובעל קשרים לגורמים איסלאמיים, שחטף משאית, הרג את הנהג ודהר איתה לשוק.
רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הגיע לזירה כמה שעות לאחר הדריסה ואמר: "המצב עדיין לא ברור, אנחנו מתפללים ומבקשים ומקווים שיהיו רק בשורות טובות". בעקבות המקרה חידדו בקהילה היהודית את הנחיות הביטחון לחברי הקהילה. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים או יהודים שנפגעו בדריסה.