שלושה ימים לאחר שהצביע נגד חוק שיגן על ההכרה בנישואים חד-מיניים, גלן תומפסון, חבר קונגרס אמריקני מפנסילבניה, השתתף בחתונת בנו, שנישא לגבר. כשהתבקש להגיב על כך מסרה לשכתו כי הוא ורעייתו התרגשו להשתתף בחתונה, וכינתה את הצעת החוק שקידמו הדמוקרטים "תעלול של שנת בחירות", אף שעשרות מחוקקים רפובליקנים אחרים דווקא הצביעו בעד ההצעה.
4 צפייה בגלריה
גלן תומפסון
גלן תומפסון
"נרגש לחגוג את נישואי בני ולקבל את חתני למשפחתי". חבר הקונגרס גלן תומפסון
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
חגידות ב-2015 מול בית המשפט העליון בארה"ב
חגידות ב-2015 מול בית המשפט העליון בארה"ב
חגיגות מול העליון לאחר הפסיקה שהתירה נישואים חד-מיניים. חשש בעקבות פסיקת ההפלות
(צילום: AP)
תומפסון, חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית, מייצג בקונגרס נתח גדול מהצפון השמרני של פנסילבניה. את הצעת החוק שנגדה הצביע יזמו חברי המפלגה הדמוקרטית, על רקע ביטול פסק הדין "רו נגד ווייד" בבית המשפט העליון בחודש שעבר, ששם סוף להיתר הגורף להפלות ברחבי ארה"ב. הביטול הוביל לחשש כי קיימת סכנה לזכויות נוספות הנובעות מפסקי דין של בית המשפט העליון, בהן הפסיקה בתיק "אוברגפל נגד הודג'ס" מ-2015, שהתירה נישואים חד-מיניים בכל מדינות ארה"ב.
הצעת החוק אושרה בבית הנבחרים ברוב של 267 חברי הבית שהצביעו בעד, מול 157 שהצביעו נגד. כל הדמוקרטים בבית הנבחרים תמכו בהצעה, ואליהם הצטרפו 47 רפובליקנים, בהם שלושה מפנסילבניה, מדינתו של תומפסון. המפלגה הרפובליקנית נתנה לחבריה בבית הנבחרים חופש הצבעה בעניין החוק הזה.
כאמור, שלושה ימים לאחר שהצביע נגד ההצעה, תומפסון השתתף בחתונת בנו. מלשכתו נמסר כי "חבר הקונגרס ואשתו התרגשו להשתתף בחתונה ולחגוג את נישואי בנם, בעת שפתח פרק חדש בחייו. הזוג תומפסון שמח מאוד לקבל את החתן החדש למשפחה".
4 צפייה בגלריה
חברות קונגרס הפגנה בעד הפלות ארה"ב מחוץ לבית המשפט העליון
חברות קונגרס הפגנה בעד הפלות ארה"ב מחוץ לבית המשפט העליון
חברות קונגרס מפגינות מול העליון בעקבות ביטול ההגנה להפלות בכל רחבי ארה"ב
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
חגידות ב-2015 מול בית המשפט העליון בארה"ב
חגידות ב-2015 מול בית המשפט העליון בארה"ב
רוב הציבור האמריקני תומך בנישואים חד-מיניים. מפגינים מול העליון בוושינגטון
(צילום: AP)
כשהדוברת של תומפסון התבקשה להסביר כיצד מתיישבת ההצבעה שלו נגד החוק עם השתתפותו בחתונה הגאה של בנו, היא השיבה שהצעת החוק היא "לא יותר מתעלול יחצני של שנת בחירות מצד הדמוקרטים בקונגרס, שנמנעו מלטפל ברמת האינפלציה ההיסטורית ובמחירים שיצאו משליטה בתחנות הדלק ובחנויות המכולת". בדבריה על "שנת בחירות" התכוונה הדוברת לבחירות אמצע הכהונה שייערכו בנובמבר, ושבהן מקווים הרפובליקנים להשיג רוב בשני בתי הקונגרס.
החוק שנגדו הצביע תומפסון אוסר על כל אדם להתכחש לנישואים על סמך הגזע או המין של בני הזוג. הוא לא יוכל למנוע ממדינות להטיל הגבלות על נישואים חד-מיניים בעתיד – אם בית המשפט העליון יבטל את החלטתו מ-2015 – אך ידרוש מהמדינות להכיר בנישואים שעדיין בתוקף במדינות שלא יטילו הגבלות על הנושא. החוק יספק הגנה פדרלית לא רק לנישואים חד-מיניים אלא גם לנישואים בין-גזעיים. כדי שהוא יאושר סופית וייכנס לתוקף, עליו לקבל גם את אישור הסנאט, שם מאזן הכוחות הוא 50 סנאטורים לכל מפלגה. בפועל כדי שהחוק יעבור בסנאט הוא זקוק לתמיכת 60 סנאטורים, כלומר לפחות 10 רפובליקנים בסנאט צריכים להצביע בעדו.
רוב הציבור האמריקני תומך בנישואים חד-מיניים, אך חלק מהפוליטיקאים הרפובליקנים – במיוחד אנשי האגף השמרני ביותר במפלגה – מתנגדים לזכות הזאת. הדמוקרטים טוענים שהקונגרס חייב לעגן את הזכות לנישואים חד-מיניים באמצעות חקיקה פדרלית, לנוכח החלטת העליון בנושא ההפלות. באמצעות העלאת החוק לסדר היום אילצו הדמוקרטים את הרפובליקנים להתייחס לנושא ולהצביע עליו לקראת בחירות האמצע בנובמבר.