המשטרה השלימה את חקירת פרשת "בית הזוועות" בצפון הארץ, והפרקליטות צפויה להגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום חמור נגד האב (35) והאם החורגת (26) בגין התעללות מחרידה בשלושת ילדיהם. המעשים החמורים נחשפו ב-ynet.
1 צפייה בגלריה
הציוד שנתפס
הציוד שנתפס
הציוד שנתפס בבית הזוועות: שוט ששימש להצלפה בילדים, צעיף שבאמצעותו כיסו את עיניהם ומחברות שבהן תועדו המעשים
(צילום: דוברות המשטרה)
החקירה החלה לפני כמה שבועות, לאחר שחוקרי מרחב העמקים במשטרה קיבלו דיווח מעובדת רווחה על שלושה ילדי משפחה אחת שלא מגיעים לבית הספר ולמסגרות החינוכיות שלהם. השוטרים הגיעו לבית, דפקו בדלת, אך לא הייתה תשובה. הדלת הייתה נעולה והחלונות סגורים. השוטרים לא ויתרו והעריכו שמישהו נמצא בבית.
לפתע שמעו קול חלוש של ילד בוקע מתוך הבית. השוטרים הצליחו לפתוח את אחד החלונות ונכנסו פנימה. הם נתקלו בשקט, חדרים ריקים, אך שמעו רעשים מכיוון חדר השינה. לאחר שדפקו על הדלת כמה פעמים הם פרצו לחדר וגילו את בני הזוג ואת שלושת ילדיו של האב - בני חמש, שבע ושמונה - מופחדים ועל גופם סימני אלימות. הגבר ואשתו נעצרו והילדים הועברו לטיפול גורמי הרווחה ביישובם.
לאחר המעצר הגיעו לבית חוקרי המשטרה ומצאו בו מצלמות אבטחה רבות. הם נדהמו לגלות עשרות שעות צילום שתיעדו את האלימות האכזרית שננקטה כלפי הילדים, כפי שנחשף ב-ynet. החוקרים מצאו גם שוטים ששימשו את החשוד והחשודה להצליף בילדים, וצעיפים שבאמצעותם על פי החשד כיסו להם את העיניים במהלך ההתעללויות. כעת מתברר כי השוטרים אף מצאו בבית 15 יומנים שבהם תיעדו ההורים על גבי 450 עמודים את כל מעשי ההתעללות.
עו"ד נוח רחאלעו"ד נוח רחאל שמייצג את האם
החוקרים הוותיקים נחרדו לצפות בתיעוד מהבית שכלל הצלפות בשוט, מכות, קשירות לכיסא למשך כל הלילה, הרעבה ופגיעות נוספות. הבן הצעיר אף נזקק לאשפוז בבית החולים רמב"ם בחיפה.
רס"מ לינדה חלילה, חוקרת בכירה במרחב העמקים שניהלה את החקירה, סיפרה: "מדובר בחקירה שהייתה לי קשה מאוד. הצפייה בסרטונים בתור א לילדים קטנים, כשרואים את האב וזוגתו מתעללים ונוקטים אלימות כלפי הילדים, הייתה מזעזעת ונאלצתי להפסיק את הצפייה, לצאת החוצה ולבכות".
עו"ד נוח רחאל, שמייצג את האם החורגת, מסר בתגובה: "האם נמצאת בחודש התשיעי להריונה ומכחישה כל קשר לנטען כלפיה".