4 צפייה בגלריה
טקס חילופי ראש הועדה לאנרגיה אטומית
טקס חילופי ראש הועדה לאנרגיה אטומית
טקס החילופים במשרד רה"מ, היום
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שמרכז את הטיפול בנושא האיראני, ניצלו היום (שני) את טקס החילופים של ראש הוועדה לאנרגיה אטומית כדי לשלוח מסרים לאיראן – ולהצביע על "יכולותיה האחרות" של ישראל, כלשון לפיד.
"הזירה המבצעית בכיפה השקופה מעלינו בנויה מיכולות של הגנה ומיכולות התקפה, ומה שנהוג לכנות בתקשורת הזרה 'יכולות אחרות'", אמר לפיד. "היכולות האחרות האלה שומרות עלינו בחיים וישמרו עלינו בחיים כל עוד אנחנו וילדינו פה".
ראש הממשלה החליפי בנט הוסיף: "לפני שנה קיבלנו שורת החלטות שמטרתן לחדד את ההיערכות בצד שלנו להתמודדות עם הגרעין האיראני. הקצינו משאבים אדירים לסגור פערים שהדירו שינה מעיניי. האיראנים מתקדמים, כפי שראינו גם הבוקר, אבל המערכת הישראלית עובדת בשנה האחרונה בכל הכוח. אני מבקש מכם ויודע שאתם תמשיכו לעבוד - בלי קשר לטלטלות הפוליטיות במדינה. העתיד שלנו והביטחון שלנו לדורות, תלוי בעבודה שלכם".
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד וראש הועדה לאנרגיה אטומית הנכנס תא"ל במיל' משה אדרי
יאיר לפיד וראש הועדה לאנרגיה אטומית הנכנס תא"ל במיל' משה אדרי
רה"מ לפיד עם ראש הוועדה הנכנס משה אדרי. "כיפה שקופה שבנויה מיכולות הגנה, התקפה ו'יכולות אחרות'"
(צילום: חיים צח, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד וראש הועדה לאנרגיה אטומית היוצא תא"ל במיל' זאב שניר
יאיר לפיד וראש הועדה לאנרגיה אטומית היוצא תא"ל במיל' זאב שניר
לפיד עם ראש הוועדה היוצא זאב שניר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
כוונתו של בנט להתקדמות האיראנית נוגעת לדברים שהשמיע הבוקר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלאמי. "לאיראן יש את היכולת הטכנית לייצר פצצה גרעינית, אבל אין לה כוונה לעשות זאת", הוא אמר.
דברים דומים השמיע לפני כשבועיים כמאל חראזי, יועץ בכיר למנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. "בתוך כמה ימים הצלחנו להעשיר אורניום ברמה של עד 60%, ואנחנו יכולים לייצר בקלות אורניום ברמה של 90% (הרמה הנדרשת לייצור פצצה). לאיראן יש את האמצעים הטכניים כדי לייצר פצצה גרעינית, אבל לא התקבלה החלטה אם לייצר אותה", הוא אמר אז. באיום נגד ישראל הצהיר היועץ שאם ישראל תפגע בביטחונה של איראן היא תיענה בתגובה "ישירה".
בטקס החילופים הבוקר במשרד ראש הממשלה השתתפו ראש הוועדה היוצא, תא"ל במיל' זאב שניר, ששימש בתפקיד שבע שנים ושירת במערכת הביטחון 49 שנים. את שניר החליף תא"ל במיל' משה אדרי, ששירת בצה"ל 31 שנים ושימש ב-11 השנים האחרונות בתפקידים בכירים במערכת הביטחון. עוד השתתפו בטקס שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן וראש המוסד דדי ברנע.
4 צפייה בגלריה
איראן הצהירה היום שוב: "יש לנו יכולת טכנית לפתח פצצה גרעינית"
איראן הצהירה היום שוב: "יש לנו יכולת טכנית לפתח פצצה גרעינית"
איראן הצהירה היום שוב: "יש לנו יכולת טכנית לפתח פצצה גרעינית"
(צילום: AP, EPA)
ראש הוועדה לאנרגיה אטומית היוצא, זאב שניר, אמר בטקס: "אני חש גאווה וסיפוק על ההזדמנות שניתנה לי לעמוד בראשות הוועדה לאנרגיה אטומית. ארגון יחיד ומיוחד, מאתגר ומורכב, שאין דומה לו. זכיתי לעמוד בראש ארגון שיש לו עובדים מקצועיים ומסורים, ומנהלים טובים ואיכותיים".
ראש הוועדה לאנרגיה אטומית הנכנס, משה אדרי, אמר: "שליחות היא דרך חיים, מעשה בעל משמעות גדולה, שמקורו באמונה פנימית ולא בציפייה לרווח אישי. היום, ניתנה לי שוב ההזדמנות, על ידי ראש הממשלה, במשמרת מאוד מיוחדת, להמשיך בדרך השליחות ולהוביל בשנים הקרובות ארגון חשוב וייחודי - את הוועדה לאנרגיה אטומית ומרכזיה. בכך, להמשיך להיות שותף לקבוצה גדולה של אנשים הערבים לביטחונה, חוסנה ועתידה של מדינת ישראל".
הוועדה לאנרגיה אטומית אחראית על הפעילות במרכז למחקר גרעיני בנחל שורק ובקריה למחקר גרעיני ליד דימונה, והעומד בראשה מקביל במעמדו לראשי המוסד ושב"כ. הוועדה מייעצת לממשלה בנושאים הקשורים למחקר ופיתוח גרעיני ומייצגת את ישראל במוסדות בינלאומיים כגון הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה.