רסאן דחבור, פועל ותיק בן 54 וסב לנכדים מכפר הסמוך לקלקיליה, נהרג היום (שלישי) באתר בנייה בראשון לציון, ככל הנראה בעקבות נפילה של בלוק מגובה רב שפגע בראשו. הוא העובד הרביעי שנהרג השבוע באתר בנייה בישראל.
4 צפייה בגלריה
גסאן דחבור
גסאן דחבור
רסאן דחבור
(צילום: מאיר תורג'מן)
4 צפייה בגלריה
הפועלים באתר הבניה לאחר האירוע
הפועלים באתר הבניה לאחר האירוע
"לא היה לו סיכוי להישאר בחיים". חבריו של הפועל במקום התאונה
(צילום: מאיר תורג'מן)
לפי גורמי רפואה, דחבור נפצע באורח אנוש מהפגיעה. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו. לזירת התאונה הגיעו חוקרי משטרת ראשון לציון וחוקרי תאונות עבודה של משרד העבודה והרווחה. העבודה באתר הופסקה.
חבריו לעבודה של דחבור סיפרו כי נפל עליו "בלוק" במשקל כ-50 קילוגרמים שפגע בו בעת שהיה למטה. "צעקתי לכולם 'תזמינו אמבולנס'. הוא היה ספוג בדם. 'לחטוף' בלוק שנופל מקומה רביעית - לא היה לו סיכוי להישאר בחיים. הבלוק נפל על הקסדה שלא עזרה ונשברה", סיפר אחד מחבריו, שהוסיף: "הוא היה עוזר מנהל הבטיחות באתר".
4 צפייה בגלריה
אתר הבניה בו נהר הפועל
אתר הבניה בו נהר הפועל
שוטר עובר על פני שלט הוראות בטיחות באתר הבנייה
(צילום: מאיר תורג'מן)
עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר כי "נקבע מותו של עובד בן 54 שנפגע באתר בנייה ברחוב בראשון לציון כתוצאה מנפילת פיגום. ההפקרות באתרי הבנייה נמשכת ורצף התאונות הקטלניות השבוע מלמד כי חרף טענות גורמי האכיפה לשינוי מגמה בתחום הבטיחות בעבודה, בפועל אין כל שינוי. נראה כי הקבלנים פשוט לא מתייחסים לגורמי האכיפה וממשיכים לזלזל בנושא הבטיחות, כנראה מתוך תובנה שלגורמי האכיפה פשוט 'אין שיניים', ומלבד צווי בטיחות שמוציאים על הנייר אין כל המשכיות בטיפול מול הקבלנים".
ביום ראשון בצהריים בלאל ג'בארין, פועל בן 56, נפל לבור בעומק של כשמונה מטרים באתר בנייה ביישוב גדיש במועצה אזורית גלבוע. מותו נקבע בתום פעולות חילוץ מורכבות וממושכות. מוקדם יותר באותו יום מעלית שירות של אתר בנייה בטירת כרמל נפלה מקומה 12 על שתי מכולות, שאחת מהן התהפכה ומחצה למוות שני קרובי משפחה - חסן ותד בן ה-28 ודיאב ותד בן ה-20. שלושה פועלים ששהו בתוך המכולה נפצעו באורח בינוני וקל. חלקים מהמכולה ניתזו לחצר בית פרטי שעומד בסמוך לאתר, ואישה שישבה בה לא נפגעה. המשטרה עיכבה לחקירה חמישה חשודים בגרימת מוות ברשלנות ועבירות בטיחות.
4 צפייה בגלריה
דיאב ותד
דיאב ותד
בלאל ג'בארין וחסן ודיאב ותד. נהרגו ביום ראשון בתאונות עבודה בגלבוע ובטירת כרמל
מתחילת השנה נהרגו 23 בני אדם בתאונות באתרי בנייה. כאמור, ארבעה מהם רק השבוע. לפי נתוני זרוע העבודה, מספר התאונות הקטלניות ירד בהשוואה לשנה שעברה, אך אנשי המקצוע סבורים שיש לשפר את הפיקוח ולחדד נהלים.
מנתוני זרוע העבודה עולה כי כיום ישנם כ-70 מפקחי בנייה על כ-15 אלף אתרים ותדירות הביקורת משתנה. באתר שבו אירעה התאונה בטירת כרמל למשל, נערכה ביקורת רק לפני חודש ולא נמצאו ממצאים חמורים.
השתתפו בהכנת הכתבה: רועי רובינשטיין