יו"ר ארגון המורים רן ארז התייחס למשבר במערכת החינוך, ואמר באולפן ynet הבוקר (שני) כי "אנחנו רוצים לנצל את תקופת הקיץ על מנת לקדם משא ומתן עם משרד האוצר". הוא התרעם על הרפורמות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "הן פוגעות לא רק בתלמידים, אלא גם במורים", והוסיף כי הארגון "ייאבק בכל הכוח" בנושא תנאי המורים ושכרם. ארז איים כי אם הנושאים לא יטופלו, ייתכן שלא תיפתח שנת הלימודים הבאה בתיכונים.
לדבריו, "המשרד חושב: 'מה המורים האלה יכולים לעשות בקיץ?' הם לא יכולים לשבות, אז נמשוך אותם - כל אחד ייתן את ההרצאה שלו וניפרד".
1 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"לא הייתה לי ברירה אלא ללכת איתה ראש בראש". שאשא ביטון וארז
(צילום: הדר יואביאן, שאול גולן )
את שרת החינוך כינה ארז "היפראקטיבית". הוא הסביר: "היא מתנהגת כמו אדם רעב שצם הרבה זמן, אוכל הרבה בבת אחת ואז כואבת לו הבטן - כשהייתה ח"כית, עד שנהייתה שרה, התעסקה רק בוועדת הקורונה, ועכשיו היא רוצה להוציא לפועל הרבה רפורמות - תוך שנה אחת. תעשי פיילוט, אל תחליטי על הכול מראש". הוא טען: לא הייתה לו ברירה אלא ללכת מולה ראש בראש.
מה תגובתך לדבריה של שרת החינוך, שאמרה שאתה מחזיק בדעות מיושנות, הגורמות לשחיקת תדמית המורים? "אני לא רוצה לתת לשרה ציונים, כי כבר אמרתי שהיא פועלת בלהיטות יתר - כמה שיותר בכמה שפחות זמן. מדובר ברפורמות שמקלות על ההורים והתלמידים ופוגעות במורים. תארי לעצמך שבמקום להיבחן במקצועות הומניים, התלמידים יצטרכו להגיש עבודה - מי יעשה אותה? יקנו אותה באינטרנט, או שההורים יכינו אותה במקומם. תלמידים ילמדו פחות וידעו פחות".
מנוף הלחץ שלכם חלש יותר מזה של בן דויד - להורים לא אכפת שהחופש הגדול יתארך והילדים יישארו בבית. שאשא ביטון אמרה שהיא לא צריכה אותך כדי להתקדם, היא פשוט תעשה זאת. "אז מה היא רוצה ממני אם היא לא צריכה אותי? זה נכון שבנקודה הזאת אנחנו יותר חלשים. ניסיתי לקרב את ההורים ולהסביר להם את עניין הפגיעה במקצועות ההומניים, הם אמרו שזה יקל על הילדים. אני לא נגד ההורים, צר לי מאוד שהם לא מבינים את מהות המאבק".