חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד אמרה היום (שני) כי החוק ששר המשפטים גדעון סער חשף "בידיעות אחרונות" שהוא מקדם, שלפיו נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה, הוא פרסונלי, לא דמוקרטי ומזכיר את ההתנהלות בסוריה ובאיראן. "הממשלה כל כך מפחדת מעצמה עד שהיא מוכנה לבטל שני מיליון מצביעים?", שאלה ברק באולפן ynet.
"כשהיו את חוקי החסינות ואת החוק הצרפתי, אתם זעקתם שזה חוק פרסונלי. החוק הזה הוא האמא של הפרסונלי", טענה. "אם הממשלה הנוכחית חושבת שהיא ממשלה טובה, שתוכיח לציבור שהיא ממשלה טובה ותבקש את אמונו. למה הם כל כך מפחדים ומזיזים מהזירה את השחקן המרכזי הכי חזק, בחוקים שהם חוקים איראניים וסוריים? אסד מזיז את כל המתחרים שלו מהזירה ושם עצמו כשליט יחיד לבחירה יחידה ואפשר להצביע רק לו. זה מה שעושים כאן".
3 צפייה בגלריה
קרן ברק
קרן ברק
"נבחרתי על ידי הציבור ואני רוצה לשרת אותו בלי שבג"ץ יחליט". קרן ברק
(צילום: מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גדעון סער
נפתלי בנט גדעון סער
"הממשלה מפחדת מעצמה". סער ובנט
(צילום: עמית שאבי, AFP)
אז את מי השוות לאסד? "את כולם. אני לא רוצה להיות סוריה. מה עושים בסוריה? השליט היחיד אומר 'אני לא רוצה מתחרים, אז אני מזיז את כולם ושם רק את עצמי לבחירה'. הממשלה כל כך מפחדת מעצמה, הרי הם רק התחילו את כהונתם, הם רק חודש בתפקיד. למה הם כל כך מפחדים ומנסים להזיז מהזירה שחקן כל כך משמעותי וביחד איתו להזיז מהזירה גם למעלה משני מיליון מצביעים?".
"אנחנו המפלגה היחידה במדינה שהיא דמוקרטית", הוסיפה ברק. "המפלגה היחידה בה עשרות אלפי אנשים הלכו לקלפי ובחרו בראש המפלגה שלנו שיהיה גם המועמד לראשות הממשלה. החוק הזה הולך לבטל למעלה משני מיליון מצביעים. האם זה ראוי במדינה דמוקרטית? תשאלו את עצמכם".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"מנסים להזיז אותו מהזירה". נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
אם את אומרת שזה חוק פרסונלי ולא ראוי, אני מניח שבג"ץ יפסול אותו. "אבל אני לא רוצה להיתלות בבג"ץ, אתה מגלגל את זה שוב לבג"ץ. אני פה בבית הנבחרים, נבחרתי על ידי הציבור, אני רוצה לשרת את הציבור, לא מעוניינת שבג"ץ יחליט לי את כל הדברים האלה. העם הוא הריבון ונילחם על זה שהדמוקרטיה תימשך פה".
ברק טענה כי התנהלות הקואליציה מול האופוזיציה היא שערורייה ומהווה פגיעה בדמוקרטיה כמוה לא הייתה מקום המדינה. "גם כשאתה רוצה לשנות את חוקי המשחק יש דרך לעשות את זה כי הכנסת בנויה בתוך הוועדות על חלוקה בין קואליציה ואופוזיציה לפי המספר. זאת אומרת, כשאתה קואליציה כמו שאנחנו היינו של 73 אז החלוקה בתוך הוועדות היא היחס המספרי בין הקואליציה והאופוזיציה. היום אנחנו מדברים על קואליציה ואופוזיציה מאוד צמודות, אני לא זוכרת הצבעה כמעט שהקואליציה הגיעה אפילו ל-61. אנחנו כמעט חצי-חצי ולכן בתוך הוועדות אתה צריך לתת את הייצוג המספרי הנכון. בכנסת הזאת שוברים את כל הכללים שהיו נהוגים מקום המדינה. ברגע שקואליציה מתנהגת כך זה לא מעיד על חוזקה שלה, זה מעיד על חולשה פנימית אמיתית".
ברק התייחסה למתווה שפרסם משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים. "תמיד חשבתי שצריך לעשות הכל כולל הכל שמערכת החינוך תישאר פתוחה כמה שיותר. הילדים הפסידו שנה שלמה ואם ניתן לעשות מהלכים שבהם באמת יוכלו גם לקיים את מערכת החינוך וגם בו זמנית לא לסכן את שאר הציבור על ידי הגדלת החולי, אז זה מבורך".