בישראל מעריכים שלמרות הדחייה בשחרור החטופים - ההסכם עם חמאס לא נמצא בסכנה. לפי ההערכות, מדובר בעניינים טכניים ולא בסוגיה שעלולה לפגוע בעסקה, שאמורה לכלול שחרור של לפחות 50 חטופים במקביל להפסקת אש של ארבעה ימים. עם זאת בירושלים לא שוללים את האפשרות שגם מחר לא ישוחררו חטופים.

4 צפייה בגלריה
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
נתניהו, גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים אמש. "הייתה התלבטות"
4 צפייה בגלריה
דדי ברנע
דדי ברנע
ראש המוסד ברנע. חמאס לא מסר את הרשימה
(צילום: עידו ארז )
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
בזמן קיומה של מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ אמש היה ראש המוסד דדי ברנע בקטאר. ראשי המערכת שקיימו את מסיבת העיתונאים לא ידעו על בעיות בהסכם, ורק אחריה התפנו הגורמים לישיבות שעוסקות בקבלת החטופים. תוך כדי הישיבות הללו עדכן המזכיר הצבאי של ראש הממשלה כי ראש המוסד הודיע על בעיה בפרטים הטכניים ובסגירת הקצוות.
גורמים המעורים במה שהתרחש אמרו על מסיבת העיתונאים: "ההחלטה לקיים אותה נוגעת לרצון שאזרחי ישראל יקבלו עדכון מגורם רשמי ולא מדיווחים זרים או מחמאס. הייתה התלבטות. אם לא היו מקיימים את מסיבת העיתונאים, זה כנראה היה מזמין ביקורת מהסוג המוכר, שלפיה הציבור הישראלי מתעדכן דרך כלי תקשורת ערביים".
התגובות בירושלים הבוקר באות אחרי שבשעת לילה מאוחרת, מעט לפני חצות, ובשעה שבישראל כבר נערכו להפסקת אש ולקליטת חטופים החל מעשר בבוקר היום, הודיע לפתע ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי כי שחרור החטופים יחל לא לפני יום שישי. בהמשך הוסברו הדברים בכך שטרם הוסדרו עניינים טכניים אחרונים, ולכן חמאס וקטאר טרם חתמו על העסקה.
עוד דווח כי בניגוד לסיכומים, ארגון הטרור טרם העביר לידי ישראל את רשימת החטופים שאמורים להשתחרר בפעימה הראשונה במסגרת העסקה. כך או כך, בישראל אומרים הבוקר כי אין מחלוקת על הנושאים המהותיים בעסקה, וכי כל שיש הוא ניסיון להגיע להבנות מדויקות על הדרך ליישמה, כדי למנוע פתח לפרשנויות שונות של כמה נקודות בהסכם.
4 צפייה בגלריה
פעילות הכוחות בשטח הרצועה
פעילות הכוחות בשטח הרצועה
כוחות צה"ל ברצועה. קטאר תודיע על מועד הפסקת האש "בתוך שעות"
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
מפגינים ליד הקריה השבוע, בדרישה להאיץ את שחרור החטופים
(צילום: שאול גולן)
הבוקר הודיע משרד החוץ הקטארי כי השיחות ממשיכות להתקדם "באופן חיובי", וכי הודעה על מועד "כניסת הפסקת האש לתוקף" תימסר בשעות הקרובות. הוא לא ציין אם באותה שעה יחל גם שחרור החטופים - הצעד הראשון שאמור לקרות במסגרת התוכנית, כפי שהגדירו בישראל.