יומיים לפני ההצבעה המיועדת על החוק לפיזור הכנסת, ובצל החלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מתברר כי בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו נעשתה בדיקה מול האדמו"ר מצאנז אם ייתכן שיפר את החלטת המועצה ויורה לנציגו בכנסת, ח"כ משה-שמעון רוט, להצביע נגד הפיזור. עם זאת, גורמים בחסידות העבירו מסר לפיו החלטת האדמו"רים מחייבת גם אותם באופן מוחלט.
כינוס המועצה, המורכבת מהאדמו"רים המיוצגים בה, התקיים ביום חמישי האחרון במושב אורה סמוך לירושלים. מהכינוס נעדרו שני אדמו"רים שלהם נציגים ישירים בכנסת: האדמו"ר מבעלזא, שאותו מייצג ח"כ ישראל אייכלר, והאדמו"ר מצאנז, כאמור פטרונו הרוחני של ח"כ רוט. המועצה החסידית, שלא מרבה להתכנס וישיבה האחרונה התקיימה לפני שלוש שנים, קבעה פה אחד "לא להיות חלק ממשלה שנותנת יד לרדיפת עולם התורה. נורה לחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' להביא חוק מיידי לפיזור הכנסת".
החלטת המועצה מחייבת את כלל הנציגים. בחסידות בעלזא ציינו כי דעתו של האדמו"ר לא נוחה עם ההחלטה, אך לפי שעה הם לא צפויים להפר אותה. בסביבת האדמו"ר מצאנז העבירו מסר של תמיכה מרחוק בפרישה מהממשלה, ולגורמים שבחנו אפשרות של חריגה מההחלטה נמסר כי הוראה של המועצה מחייבת את כולם, ואין כוונה לחרוג ממנה.
עם זאת, בדצמבר אשתקד ח"כ רוט אכן חרג מחרם ההצבעות שהנהיג יו"ר אגודת ישראל, השר יצחק גולדקנופף, בהצבעה על חוק הרווחים הכלואים. אנשי ראש הממשלה יצרו אז קשר עקיף עם אדמו"רים מאגודת ישראל והביאו את חברי הכנסת שלהם להצביע בעד ההצעה, למרות ההתנגדות של גולדנקופף. במקביל, אז מדובר היה ביוזמה של השר עצמו, ללא כינוס של מועצת האדמו"רים. המנהיג הליטאי, הרב משה הלל הירש, שתמך בהחלטה לצאת מהממשלה, התייחס הערב למו"מ על חוק הפטור מגיוס ואמר כי "אנחנו עובדים על זה מכל הכיוונים, גם חברי הכנסת, גם אחרים ובעזרת השם יהיה בסדר".
גם בש"ס, שם מקיימים את המגעים עם הליכוד בלב פתוח ונפש חפצה - מסתמן כי הפשרות לא על דעת כלל רבני התנועה. חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב משה צדקה והרב משה מאיה, שלחו היום מסר ליו"ר המפלגה אריה דרעי, שבו כתבו כי הם מתנגדים בתוקף לגיוס חרדים לצה"ל. לעמדה הצטרף הרב שלמה מחפוד, מהרבנים הבולטים של ש"ס.
במכתב, שעליו חתומים הרבנים צדקה, מאיה ומחפוד, נכתב: "בהיות וכבוד התורה מושפל עד עפר, וראשי השלטון גמרו אומר להתנגד לכל חוק דיחוי שלא יכלול מכסות או יעדים ומבקשים לזנב בנחשולים כדרכו של עמלק ולהשיג הסכמה כאילו ניתן להתפשר על כאלו שאינם לומדים לשלחם לצבא ולאבדם משמירת התורה והמצוות, ושם שמיים מחולל רחמנא ליצלן. על כן חובתנו להעמיד הדת על תילה ולהבהיר נחרצות שאיסור הגיוס לצבא שווה לכל שומר תורה ומצוות, ואף ביחס לכל המסלולים הנקראים 'חרדיים', מחמת שהצבא מביא בהכרח לקלקול והתדרדרות עד לעבירות החמורות שבתורה".