בית משפט השלום בתל אביב דן היום (ראשון) בבקשתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה, לאחר שהתובעת במשפט נתניהו, עורכת הדין ליאת בן ארי, התלוננה כי איים על בנה. השופטת הציעה פשרה שלפיה לא יוצא צו נגד בן יהודה, אם יתחייב להוריד מהרשת סרטונים הקשורים לבנה של בן ארי, לא יעשה זאת בעתיד וכן לא יגיע להפגין מול ביתה של התובעת.
השופטת ציינה כי אם פעיל הליכוד יפר את התנאים, מיד יוצא נגדו צו למניעת הטרדה מאיימת. בן ארי התרעמה: "אני מבקשת מבית המשפט להוציא צו. הג'נטלמניות שלו? אני לא סומכת עליה". אף שבן יהודה הסכים להצעת הפשרה, הפרקליטות התנגדה, ונקבע כי בית המשפט יקבל החלטה שתימסר לצדדים ב-48 השעות הקרובות. בינתיים נותר בעינו הצו הזמני נגד בן יהודה.
3 צפייה בגלריה
דיון במניעת הטרדה מאיימת של רמי בן יהודה נגד התובעת ליאת בן ארי
דיון במניעת הטרדה מאיימת של רמי בן יהודה נגד התובעת ליאת בן ארי
רמי בן יהודה
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי
(צילום: AFP)
לדיון הגיעו כמה פרקליטים בהווה ולשעבר כדי להביע את תמיכתם בבן ארי, שנכחה בדיון. בן יהודה, מצדו, הגיע מלווה כמה חברים בודדים. נציג הפרקליטות ציין בדיון כי "ההליך הזה לא עומד בפני עצמו. הוא קשור להליכים קודמים שהיו באוגוסט 2020 וכן להליך שהיה לאחרונה אצל השופט עמית יריב בעניין פעילת הליכוד אורלי לב. השופטים קבעו שהמעשים שנעשו שם עולים כהטרדה מאיימת".
לדבריו, "הדברים נכונים גם ביחס להליך האחרון. מיד בתום הדיון הקודם של הגברת לב, פרסם בן יהודה סרטון כשהוא נמצא באזור בית המשפט. 'איך היה הדיון? מה הושג פה?', אמר בסרטון. 'שבע שעות טרללתם. מה הושג, בן ארי, בשבע שעות? אני ארשום במקום אורלי. תפסיקי לטרלל את עצמך, יש כדורי מרמור'. בן יהודה ידע היטב שניתן צו ביחס לסיטואציה הזו, שמדובר בהטרדה מאיימת שהשופט יריב ביקש למנוע אותה, וכן שהצו נועד כדי להגן על עו"ד בן ארי מפני הטרדות כאלו".

הנציג ציין כי "בן יהודה יוצא, מעלה הכול בלייב לרשת ואומר 'ניתן צו, מה תעשו? אני אעלה במקומה'. הסרטון שפרסם בן יהודה, שבו קרא לבנה של בן ארי 'אנחנו מחפשים אותך', הוא בעל סגנון בוטה ומאיים - הפונה ישירות גם לנפגעת וגם לבנה. לא בכדי בן ארי הגישה תלונה. היא באמת חוששת - לא רק ממנו - אלא ממה שזה עלול להוביל".
בתוך כך, במהלך הדיון התפרץ אדם ואמר כי "באנו מרחוק לתת את קולנו, היידה רמי!". השופטת מלכה ספינזי-שניאור הורתה לו לצאת מהאולם, והוא השיב: "יש מספיק מקום. אנחנו יודעים בדיוק מה המשפט הזה, משפט של חונטה המנסה להפיל את רמי. קודם כול שליאת בן ארי שקודם תנקה את עצמה. גועל נפש".
עו"ד דניאל כהן עו"ד דניאל כהן צילום: מוטי קמחי
מנגד, עורך דינו של רמי בן יהודה, עו"ד דניאל כהן, ציין כי "שולבו פה שני אירועים - האחד בחקירת משטרה, והשני תלוי ועומד בבית המשפט - ואין שם החלטה. כבר קופצים למסקנות? ההליך זוהם בעצם ההחלטה הזו. אין פה איום וגם לא היה. בן יהודה אמר בריאיון עיתונאי שזו לא הכוונה שלו. אולי בחירת המילים לא הייתה הכי טובה, ככה הוא מדבר. אני לא מכיר מצב שבו אדם שמאיים לא מעביר את האיום שלו. מי שהעביר את האיום זה בן כספית".
לאחר מכן אמרה השופטת ספינזי-שניאור: "כשהוא היה מחוץ לאולם בשוקן, הוא לא העביר את המסר?". עו"ד כהן השיב: "עושים לו פרובוקציות, לא רואים דקה לפני או אחרי. בן יהודה לא הפגין מול ביתה של בן ארי ולא יצר עמה קשר".
בתוך כך, ציינה השופטת ספינזי-שניאור כי "אתה לא יכול לערב אנשים שאינם מן המניין. אתה יכול לומר מה שאתה רוצה על אנשי ציבור, אבל אתה לא יכול להתייחס לבני משפחתם. יש מספיק דרכים חוקיות ושלא יסתובבו סרטונים ברשת. כשאני מחברת את שני הסרטונים זה מתחבר, ולא לדבר טוב". לדבריה, "אחרי דיון בנושא שבו הבטיח לעשות את העבודה במקום לב, הוא העלה סרטון נוסף. על-פי החוק זה עולה על הגדרת הטרדה. אין לי בעיה שלא יהיה צו, אבל שיתחייב שיוריד את כל הסרטונים ושלא ידבר על הבן שלה. לבנה יש חיים פרטיים, אף אחד לא יכול לאיים עליו - הוא במקרה 'הבן של'. אם תהיה התחייבות, אז אין בעיה, מספיקה מילה שלו. אם יפר את התנאים, אתן צו אוטומטי".
ניר גנצ'רסקיניר גנצ'רסקי
הפרקליט התנגד להצעת הפשרה ואמר: "גברתי, מה המסר שיצא? אני לא חושב שזה עניין של טוב ליבו ושצריך לבקש את הסכמתו. יש עילה לתת צו, וצריך לתת אותו. זה הדבר הנכון".
בן ארי הוסיפה כי "צריכה לצאת בעיניי אמירה מפורשת של בית המשפט, שמגנה את האופן שבו אדון בן יהודה התבטא. בני הוא לא חלק מהסיפור, ואין סיבה שהוא ירגיש מאוים. אם מר בן יהודה היה רוצה, והיה ג'נטלמן כפי שגברתי כינתה אותו, הוא מראש היה מוריד את הדברים ומתנצל. כל מי שרואה את הסרטון מצטמרר. אני מבקשת מבית המשפט להוציא צו. הג'נטלמניות שלו? אני לא סומכת עליה".
בשל כך, נקבע כאמור כי החלטה תימסר לצדדים ב-48 השעות הקרובות. הצו הזמני שניתן, יישאר לעת עתה בעינו. בסוף הדיון נשמעו מחוץ לאולם קריאות נגד בן ארי.
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
"חשש אמיתי ומוחשי לפגיעה פיזית". בהרב-מיארה
(צילום: מוטי קמחי)
הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד ניר גנצ'רסקי מפרקליטות מחוז תל אביב, בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה. בבקשה דורשת בהרב-מיארה מבית המשפט להורות לפעיל הליכוד להימנע מפרסום ברשתות החברתיות ובחשבון פייסבוק בשם "הימין עם בנימין", שככל הנראה מתופעל על ידו. כמו כן מבקשת היועמ"שית מבית המשפט למנוע מבן יהודה כל פרסום הנוגע לבנה של התובעת ולהסיר כל פרסום כאמור, ובנוסף להורות לו להתרחק מבן ארי ומבני משפחתה.
בהרב-מיארה ציינה בבקשה כי "בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, שמטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי".
הגשת הבקשה, לדבריה, "נועדה לצאת חוצץ נגד כל ניסיון להטיל אימה, לזרוע פחד ולמנוע מעובדי הציבור מלמלא את תפקידם נאמנה, למען הציבור ולטובתו וכמובן להגן על עובדי הציבור שלא יסבלו מהטרדות, הפחדות וכו'".
בבקשה פורטו המקרים שבהם איים לכאורה בן יהודה על בן ארי ומשפחתה. במקרה אחד, כך לפי הבקשה, פרסם בן יהודה בעמוד הפייסבוק "הימין עם בנימין" סרטון הנוגע לתובעת במשפט נתניהו ומשפתחה, בו הוא "מתבטא באופן אלים, בוטה, בעל טון מאיים, תוך שהוא מפנה את הדברים ישירות לבן ארי ולבנה". לדברי היועמ"שית, את הכול עשה פעיל הליכוד "במטרה להטריד את מנוחתם של בן ארי ובנה, להלך עליהם אימים ולפגוע בשלוות נפשם".
לבית המשפט נאמר כי בן יהודה מרבה לתקוף מילולית, וכן כי בעבר הוגשו נגדו תלונות ואף נמצא בעבר הצדקה להוציא נגדו צו למניעת הטרדה מאיימת (בעניין רעיית ח"כ זאב אלקין), ובנסיבות העניין קיים "חשש אמיתי ומוחשי לפגיעה פיזית". הבקשה הוגשה ימים אחדים לאחר שהוצא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, פעילת ליכוד אחרת שהתבטאה נגד בן ארי.
במסגרת הצו שניתן, נאסר על לב לפרסם בעצמה או דרך אחרים כל דבר הנוגע לבנה של בן ארי, או על-ידי רמיזה או קשר כלשהו לחשוד האלמוני שתקף אותה לכאורה, שטענה בתחילה שהוא בנה של בן ארי. בן יהודה, שגם נגדו כאמור התלוננה בן ארי, שהה בדיון בעניינה של לב בהפגנה מתחת לבית המשפט.