פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (יום ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד הסב שחשוד ברצח יוסי יוספיה (63), אביה של כלתו, ברמת גן. לפי כתב האישום, הסב "לא השלים עם כך שכלתו רוצה להיפרד מבנו", ואף איים על אביה לפני הרצח בהודעה שבה כתב: "כל הכבוד, אתה מתפלל ובוא בזמן הורס משפחות. נשבע בקברות הוריי - אתה תשלם". יומיים אחר כך שלח לו: "בשם השם, איך אתה חי עם זה?".
בהודעה אחרת כתב כי "תמיד התעלמתי מהאזהרות, למען שלמות משפחת ילדינו תמיד ויתרתי". יוספיה, מצידו, לא השיב לאף אחת מההודעות של הנאשם. לפי כתב האישום, ביום הרצח, 18 ביוני, הנאשם שוחח בטלפון עם הרצל שמאמי - שאותו הוא מכיר שנים רבות - וביקש ממנו אקדח כדי להוציא לפועל את הרצח. הרצל, כך נכתב, סיפק לנאשם אקדח חצי אוטומטי מסוג STAR.
2 צפייה בגלריה
החשוד בדיון הארכת מעצרו בביהמ"ש
החשוד בדיון הארכת מעצרו בביהמ"ש
הסב בבית המשפט וזירת הרצח
(צילום: מוטי קמחי, נדב אבס)
2 צפייה בגלריה
יוסי יוספיה וחור הקליע בדלת המשפחה
יוסי יוספיה וחור הקליע בדלת המשפחה
יוסי יוספיה וחור הקליע בדלת המשפחה
(באדיבות המשפחה)
כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד ליהי מלצמן, מייחס לסב רצח בנסיבות מחמירות, איומים ועוד. הנאשם, כך נכתב, הגיע ב-18 ביוני בצהריים עם רכבו לרמת גן, והחנה אותו סמוך לבניין שבו התגורר המנוח. אחרי כמה דקות של השתהות, הוא הוציא את השקית ובה האקדח שקיבל מתא המטען, וצעד לעבר הכניסה לבניין. באותה עת חזר המנוח יחד עם שכנו מתפילה בבית הכנסת, והשניים המתינו בלובי הבניין להגעת המעלית. הנאשם, לפי כתב האישום, דפק על דלת הזכוכית של הכניסה לבניין - והשכן פתחה אותה עבורו.
לפי הפרקליטות, הסב נכנס ללובי הבניין ונעמד ליד המעליות, סמוך ליוספיה ולשכן, ודרש לראות את נכדיו. המנוח השיב לו, וכשהגיעה המעלית נכנס לתוכה יחד עם שכנו ועם הנאשם. בין השניים התפתח ויכוח, וכשהגיעה המעלית לקומה השישית הם יצאו ממנה - ואז הוציא הנאשם את האקדח מהשקית, הכניס את המחסנית וירה במנוח שש פעמים בפניו ובפלג גופו העליון. "כתוצאה מכך, המנוח נפטר במקום", נכתב בכתב האישום.
בזמן האירוע שהו בביתו של יוספיה בתו, רעייתו ונכדיו. בעקבות הרעש, פתחה המשפחה את דלת הכניסה, ואז ראו הבנות את הנאשם אוחז באקדח. לפי כתב האישום, הסב כיוון את האקדח לעבר כלתו - ואמה, שעמדה מאחוריה, משכה אותה חזרה לדירה וסגרה את הדלת במהירות. בהמשך היורה עצמו התקשר למד"א, ודיווח: "הרגתי בן אדם".
בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום כי שמו של החשוד יישאר חסוי בשלב זה בהסכמה, מאחר שיש הליך מקביל בבית הדין למשפחה שבו מעורבים ילדים.

בדיון הארכת מעצרו הראשון טען הסב כי לא התכוון לפגוע בקורבן, ואמר שתמך בו כלכלית. עם זאת, המשטרה אמרה כבר אז כי הוא כיוון גם לעבר כלתו ואמה - אך הן סגרו את הדלת וניצלו. "אמן שאני אמות, אני מתנצל", צעק אז החשוד בבית המשפט. "תמכתי בו ועזרתי לו בהלוואות, לא התכוונתי. לא יריתי לכיוון הנכדים, עשו אותי רוצח סדרתי".
קרובי משפחתו של יוספיה אמרו שמדובר בסכסוך שהתחיל לפני כחודשיים, על רקע ויכוח בין בני הזוג על הסדרי הראייה של ילדיהם. בתו של יוספיה, שאביה היה אמור ללוות אותה לחופה בחתונתה לפני שנרצח, סיפרה כי הרוצח "עשה וידוא הריגה באבא שלי". לדבריה, "אבא שלי פשוט נרצח. איך מעכלים דבר כזה? הוא פשוט חיכה לו מתחת לבית. הוא ידע שהוא תמיד מתפלל בשבת. אבא שלי צעק 'תעזרו לי', וכבר לא היה איך לעזור".
עמית בן ארי, בעלה של הדס, בת אחרת של יוספיה, אמר ל-ynet אחרי הרצח כי "אנחנו מזועזעים. צריך למצות איתו את הדין, הוא הרס לנו את המשפחה, את הנכדים". בן ארי הוסיף כי "יוסי היה איש משפחה אהוב שחיבק את כולם. כל מה שהיה לו בחיים זה הנכדים, הילדים ואשתו".
מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה על פענוח הרצח, שאירע ב-18 ביוני בשעות הבוקר. "שוטרי תחנת בני ברק שהגיעו לזירה עצרו את החשוד, תושב פתח תקווה בן 70, ותפסו את הנשק ששימש אותו למעשה", נמסר מהמשטרה. "החקירה הופקדה בידי יל"פ דן, שהחלו בגביית עדויות מהמעורבים ובאיסוף ראיות טכנולוגיות ופורנזיות, שהובילו לכתב אישום נגד תושב חדרה בן 70 (הרצל שמאמי, ג"מ) שסיפק את הנשק לחשוד".
לפי המשטרה, "מחומר החקירה עולה כי הרקע למעשה הינו סכסוך משפחתי כתוצאה מהליך הגירושים בין בנו של החשוד לבתו של המנוח".