לי-ים לוי, הוא הילד בן ה-9 שמת בשבת האחרונה בעקבות צריבת מדוזה ארסית בחוף בקופנגן שבתאילנד. לירן, אביו של הילד, החליט שלא להטיס את בנו המנוח לקבורה בישראל.
ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד), שעמד בקשר עם האב, סיפר: "לאחר התלבטות קשה, אביו של הילד החליט לשרוף את הגופה, כמקובל בתאילנד, בטקס שייערך מחר".
קרובי הילד שמתגוררים בישראל פנו לשר הדתות מתן כהנא שהנחה את אנשי משרדו למצוא פתרון שיאפשר את הטסת גופת הילד לארץ. בעקבות ההתערבות של השר כהנא, המשפחה נערכה להטסת הגופה מחר לישראל ולקיים את קבורתו בבית העלמין בעמק חפר. ואולם, בסופו של דבר החליט האב שלא להטיס את הגופה.
6 צפייה בגלריה
תיעוד מהרגעים לפני עקיצת המדוזה
תיעוד מהרגעים לפני עקיצת המדוזה
תיעוד של לי-ים בתוך המים חמש דקות לפני האסון
בהצהרה שפרסמה משפחתו של הילד צוין כי "ביום שבת שיחקו להם חמישה ילדים שני מטרים מהחוף בקופנגן על חסקה ישראלית שיובאה מישראל אל האי. בשעה 17:40 נשמעה קריאתו של לי-ים לעזרה. אביו וחבריו עטו בבהלה אל הסיטואציה בניסיון לעזור ללי-ים לצאת מהמים. במהלך יציאתו מהמים היה ברור כי נצרב ממדוזה ברגליו ובאזור הגב.
"במהלך הניסיון המהיר לשטוף את הצריבה בחומץ, איבד הילד את הכרתו ומיד הובא אל בית החולים שנמצא כחמש דקות מהחוף. עם הבאתו לבית החולים, עבר ניסיונות החייאה במשך 40 דקות. בשלב זה כל חברי הקהילה התקבצו מחוץ בית החולים על מנת לתמוך באב. בשעה 18:50 נקבע מותו של לי-ים בבית החולים".
עוד נאמר בהצהרת המשפחה כי "בתום 24 השעות הראשונות לאחר המקרה צלחנו את כל המגבלות בשל התקופה והצלחנו למצוא פתרון להבאת הילד לקבורה בישראל. מאחר שטרגדיה זו תפסה מקום מאוד טראומטי וקשה, ההחלטה להגיע לארץ לא הייתה ב-100 אחוז נכונה עבור האב ואם הילד שאינה אזרחית ישראלית. לכן הוחלט, לאחר התלבטויות קשות, כי לי-ים יעבור טקס שריפה במנזר המקומי שאהב, ממש מאחורי ביתו, ויוחזר אל הים שכל כך אהב ואף נשא את שמו.
"לפני טקס שריפת הגופה, נחלוק עם לי-ים שלנו כבוד אחרון בקריאת קדיש ובנוכחות הקהילה הישראלית והעולמית שחיה בקופנגן. אנו כואבים בימים אלו כאב שלא ניתן לתאר במילים או תארים. לי-ים הוא סמל החופש הנצחי עבור כולנו. זו אבדה גדולה לאב שגידל אותו במסירות לא מתפשרת ולמשפחה כולה".
6 צפייה בגלריה
החוף בקופנגן בו המדוזה צרבה את הילד
החוף בקופנגן בו המדוזה צרבה את הילד
רשת המצופים שנועדה למנע את כניסת המדוזות. חוף הדרין
מותו של הילד הכה בתדהמה את הקהילה הישראלית הקטנה באי, שמונה כ-300 בני אדם. אביו הוא אדם מוכר מאוד בקהילה הישראלית והזרה באי, ואמו היא אזרחית הפיליפינים. הם מתגוררים בקופנגן זה כמה שנים.
"זה ממש אסון גדול כאן באי", סיפר ישראלי שחי בקופנגן. "הוא היה ילד מדהים ויפה תואר שמזכיר במראה את מוגלי. כולם הכירו אותו". ישראלים רבים שחיים בקופנגן ספדו לילד ברשתות החברתיות, ותיארו אותו כילד מיוחד שהקרין אור על כל סובביו.
6 צפייה בגלריה
החוף בקופנגן בו המדוזה צרבה את הילד
החוף בקופנגן בו המדוזה צרבה את הילד
מתרחצים בחוף בקופנגן שבו אירע האסון
השר התאילנדי למשאבי טבע הביע תנחומים ואמר שתיעשה בדיקה כיצד ניתן למנוע מקרים כאלה בעתיד, וקונסולית ישראל בתאילנד הייתה בקשר עם אביו של הילד.
המקרה הטרגי אירע בחוף הדרין שנמצא בדרום מזרח האי, מקום שמוכר כחוף שבו נערכות מסיבות ה"פול מון" המפורסמות בתאילנד, וגם ככזה שמשפחות רבות מגיעות אליו בסופי שבוע. בתוך המים פרוסה רשת גדולה שמטרתה למנוע את כניסת המדוזות אל החוף - אך ככל הנראה הילד שנפטר, כמו גם ילדים נוספים, עברו אותה בזמן ששחו.
6 צפייה בגלריה
מדוזה קובייתית צרעת הים
מדוזה קובייתית צרעת הים
אחת הקטלניות בעולם. מדוזה קובייתית
(צילום: shutterstock)
עדי ראייה סיפרו שהילד יצא מהמים בצעקות כאב אדירות ואיבד את ההכרה מהר מאוד. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי, אך זה לא עזר. הרשויות בתאילנד פתחו בחקירת האירוע.
לפי דיווחים בתאילנד, מדובר בצריבה של מדוזה קובייתית, או בשמה הנוסף "צרעת הים", שנחשבת לאחת הקטלניות ביותר בעולם. היא נפוצה מאוד בחופים בתאילנד בין יולי לאוקטובר. זרועותיה של המדוזה הארסית עשויות להגיע לאורך של שניים עד חמישה מטרים, וכל זרוע מכילה עד כחצי מיליון מחטים זעירות שמכילות ארס. הארס שלה מגיע מיד ללב ועלול לגרום לפגיעה קטלנית.