בעקבות הפרסום ב-ynet לפני כשבועיים, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו החליט להעניק תושבות ישראלית ותעודות זהות לבני משפחתה של החיילת ג'יימי טרישה, המשרתת בצה"ל בשגרה כמ"כית בבית ספר להגנה אווירית של חיל האוויר ומכשירה לוחמי כיפת ברזל.
2 צפייה בגלריה
גיבורה טרגית לוחמת כיפת ברזל  ג'יימי פורטוגל
גיבורה טרגית לוחמת כיפת ברזל  ג'יימי פורטוגל
ג'יימי טרישה במדים. יכולה לנשום לרווחה
(צילום: באדיבות המשפחה מאייכנר)
המשפחה נאבקת כבר 12 שנים למען הסדרת מעמדה בישראל של אמה המאמצת של ג'יימי ושני אחיה מצד אביה, איבן בן ה-12 וליאם בן ה-9. המשפחה מונה חמש נפשות: זוג הורים, ויקטור – אזרח פיליפינים במעמד תושב ארעי מכוח ילדי זרים, ובת זוגו מאי – גם היא אזרחית הפיליפינים. אמה הביולוגית של ג'יימי נטשה אותה כשהייתה בת שלוש ועזבה את הארץ, ומאז מאי מגדלת אותה יחד עם ויקטור, כאמא לכל דבר ועניין. לג'יימי אין קשר עם אמה הביולוגית. עד כה למאי ולאחיה של ג'יימי לא היו זכויות סוציאליות וזכויות רפואיות בארץ. המשפחה מתגוררת בירושלים בשכונת בית הכרם ויש לה עסק משפחתי של מכולת למזון אסיאתי. ג'יימי נרשמה לגיור בקורס "נתיב" דרך הצבא והיא מתכננת לחתום בצבא קבע.
במכתב ששלחה ג'יימי לרשות האוכלוסין היא הביעה חשש שאמה המאמצת מאי ואחיה יגורשו מהארץ: "אני מרגישה שהמדינה לוקחת את החלומות שלי ושל האחים שלי, לוקחת לי את הבית והמשפחה שלי שמחזקת אותי, ושבזכותם אני מצליחה להגיע להישגים שהגעתי אליהם ולתרום למדינה. אני, חיילת בצבא ההגנה לישראל, מקריבה את החיים שלי בשביל הגנת המדינה ואזרחיה, מסכנת את עצמי מתוך תחושת שליחות אמיתית, אבל אני לא אמורה לקבל את היחס הזה, המדינה לא יכולה לקחת ממני את האנשים שמחזקים אותי, את האנשים שאוהבים אותי ותומכים בי".
2 צפייה בגלריה
הידיעה על ג'יימי טרישה ב"ידיעות אחרונות" ב-12.12
הידיעה על ג'יימי טרישה ב"ידיעות אחרונות" ב-12.12
הידיעה על ג'יימי טרישה ב"ידיעות אחרונות" ב-12.12
מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה בחן את הנושא והחליט, בהמלצת חברי הוועדה הבין-משרדית, להעניק תושבות ישראלית ותעודות זהות לאחיה הקטנים של ג'יימי ולאמה החורגת. זאת לאחר שהתרשם כי מדובר בתא משפחתי גרעיני יציב, כי מאי היא דמות אם לג'יימי, ובעיקר – לאור טובתם של הילדים הקטינים איבן (12) וליאם (9), אחיה של ג'יימי, אשר מרכז חייהם בישראל, כאן נולדו וכאן התחנכו.
עו"ד תומר ורשהעו"ד תומר ורשה צילום: אוהד דיין
עו"ד תומר ורשה, מומחה לדיני הגירה והסדרת המעמד המייצג את המשפחה, אמר: "אנו מודים לשר הפנים משה ארבל ולמנכ"ל רשות האוכלוסין אייל סיסו, שהפגינו רגישות ושיקול דעת ונעתרו לבקשתנו למעמד עבור המשפחה. זו שעה גדולה לחיילת ג'יימי, שלראשונה יכולה לנשום לרווחה שאמה המאמצת ואחיה אינם עוד בסכנת גירוש ויוכלו לחיות לצידה שווי זכויות".