ישראל בכר, האסטרטג השיווקי שעמד מאחורי קמפיין מפלגת ש"ס בבחירות, התייחס בריאיון למורן אזולאי ויואל חסון ב-ynet radio להצלחה של מפלגת ש"ס בבחירות, ואמר כי "פנינו לקהלים חדשים שהם יותר חילונים או מסורתיים. נתנו להם להרגיש שהם מצביעים למה שאני קראתי לו 'טריפל ש"ס' - מפלגה יהודית, מפלגה ימנית, ומפלגה חברתית".
לראשונה מאז 2013, ומאז פטירתו של הרב עובדיה יוסף, זוכה המפלגה החרדית למספר מושבים דו-ספרתי בכנסת ה-25. ההישג המרשים של ש"ס, שטיפסה מ-9 מנדטים ל-11, הופך אותה לסיעה הגדולה ביותר בקואליציה העתידית אחרי מפלגת השלטון, ולאחר שיו"ר הציונות בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר החליטו לקיים משא ומתן נפרד מול הליכוד.
2 צפייה בגלריה
ישראל בכר
ישראל בכר
"נתניהו ניהל את הגוש, אי אפשר לקחת את זה ממנו". בכר
איך זה קרה? פתאום אריה דרעי האיש החזק בממשלה. "קודם כל יש את הכוח הבסיסי של ש"ס - כוח ארגוני טוב שהמפלגה יודעת למצות אותו. פנינו לקהלים חדשים שהם יותר חילונים ומסורתיים עם פן אמוני, או קהלים נוספים במפלגות האחרות בגוש הימין שיוקר המחיה נתן להם את הגשר לבוא לש"ס. עם הקהלים הדתיים היה קשה יותר".
אתה מסכים עם האמירה שבעצם לא נתניהו ניצח אלא השותפים שלו ניצחו? "ניצחון אף פעם לא מורכב מאלמנט בודד אחד. זה כמה משתנים שמצטרפים. לכן הייתה חשיבות להתנהלות של נתניהו. צריך לתת לו את החיזוק שמגיע לו ברמה המקצועית שהוא ניהל את הגוש, עבד קשה, האמין, וסידר אותו. אי אפשר לקחת את זה ממנו".
2 צפייה בגלריה
מטה ש"ס
מטה ש"ס
"לא נכנסים למלחמות". מטה ש"ס
(צילום: שלו שלום)
היו דיבורים על שינויים של חקיקות בנושא של הקהילה הגאה. מה התייחסות ש"ס לסוגיה? "ש"ס לא נכנסת למלחמות האלה. היא מנסה לשמור על סוג של סטטוס קוו. זו האמת כמו שאני מבין אותה. בגדול זו העמדה שלנו".
לפחות חצי מהעם בטוח שהלכה המדינה. איזו ממשלה הולכת להיות כאן? "אני לא חושב שאנחנו נראה פה איזה ימין על סטרואידים חזקים ללא בלם. אני לא מאמין בזה. אני חושב שכשמגיעים לתפקידים הבכירים האלה אתה מבין את כובד האחריות, את מגבלות הכוח והאידיאולוגיה. לא צריך לעורר חששות שלא לצורך".