יום אחרי ההפגנה בירושלים, שבה דרשו יוצאי אתיופיה מהממשלה לאפשר לקרוביהם שנצורים באזורי הלחימה בין חמושים לכוחות הביטחון האתיופיים לעלות לישראל, נערכה הבוקר (שני) פגישה טעונה בין מובילי המחאה לשר העלייה והקליטה אופיר סופר (הציונות הדתית). "לצערנו, השר חורץ את גורלם של יהודי גונדר למוות ולא מבין את חומרת המצב", אמרו במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה לאחר הפגישה.
1 צפייה בגלריה
 השר סופר ומחאת יוצאי אתיופיה בירושלים
 השר סופר ומחאת יוצאי אתיופיה בירושלים
השר סופר ומחאת יוצאי אתיופיה בירושלים
(צילום: עמית שאבי, שלו שלום)
ביום חמישי שעבר חולצו בארבע טיסות שונות 204 ישראלים וזכאי עלייה מהערים גונדר ובהר דר בצפון אתיופיה, לאחר שהפכו לנצורים באזור שבו אירעו עימותים קשים. במטה המאבק והוועד הארצי להעלאת יהודי אתיופיה זעמו בעקבות פעולת החילוץ: "היום הוכח - לא אחים אנחנו. מי שהעלה לאוויר מטוס וחילץ כ-200 ישראלים מאתיופיה, כשהוא מותיר אלפים מאחור בגונדר בלב התופת והלחימה, נושא באחריות ישירה לגורלם".
בעקבות כך, מאות יוצאי העדה האתיופית הפגינו כאמור אתמול בירושלים. הם אחזו ידיים וחסמו את תנועת כלי הרכב בצומת סינמה סיטי בבירה למשך יותר משעה, אלא שאז החלו שוטרים ופרשים לנסות לפנות את המוחים מהכביש ובמקום התפתחו עימותים קשים. בשלב מסוים השוטרים נסוגו, ורק אחרי שלוש שעות וחצי הצומת נפתח לתנועה. רבים מהמפגינים נשאו תמונות של קרוביהם שנותרו באתיופיה, וצעקו "גזענות" ו-"אפליה". אלמו דסאש, אחת המפגינים, אמרה: "כל המשפחה של אמא שלי באתיופיה, באנו כיהודים ואין סיבה שהם לא יעלו".

אחרי הפגישה היום עם השר סופר, שבו מובילי המחאה על הטענה כי "דין גונדר שווה לדין אוקראינה". כלומר, מבחינתם ממשלת ישראל צריכה להתייחס ליהודים שנמצאים בשדה הלחימה באתיופיה באותו האופן שבה התייחסה ליהודי אוקראינה ולפליטים מהמדינה שנלחמת עם רוסיה.
"השר הבהיר חד-משמעית כי אין ברצונו לקדם מבצע בזק על מנת להציל את יהודי גונדר", אמרו בני העדה. "מטה המאבק הציע אלטרנטיבה שתציל את חיי הממתינים שנמצאים בגונדר והיא העברתם לאדיס אבבה בשביל להוציא אותם מהלחימה הקשה שיש בגונדר. גם על הצעה זאת השיב השר בשלילה. אנו מפצירים בראש הממשלה בנימין נתניהו ובחברי מפלגתו, בהם השר דוד אמסלם, לממש את ההחלטות שקיבלו עוד ב-2015 ולהציל את חיי בני משפחותינו שבאתיופיה. עד שזה לא ייעשה, ההפגנות רק יתעצמו ויחריפו".
מלשכת השר סופר נמסר בתגובה: "כל זכאי חוק השבות ואזרחי ישראל ששהו בגונדר חולצו בהצלחה במבצע מורכב בשיתוף כלל הגורמים. כל טענה נוספת לזכאות עלייה לפי חוק השבות תיבדק ותטופל בכובד ראש בשיתוף עם הסוכנות היהודית ורשות האוכלוסין וההגירה. השר נפגש הבוקר עם ראשי המאבק לאור בקשתם לפגישה בהקדם. השר הקשיב לטענות שהעלו והשיב להם שהנושא נבדק בכובד ראש ויטופל בצורה סדורה".