ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (יום שלישי) כי הסרטון שפרסם חמאס הוא "אישור למה שידענו כל הזמן - שאברה מנגיסטו חי". לדברי נתניהו, "ישראל לא מפסיקה במאמציה להשיב את אברה מנגיסטו ושאר שבויינו ונעדרינו. אברה מנגיסטו הוא אדם צעיר, לא בקו הבריאות, ואחריות לגורלו רובצת כולה על חמאס".

1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ רונן בר בביקור במרחב שומרון של השב"כ
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ רונן בר בביקור במרחב שומרון של השב"כ
קיבל סקירה מראש השב"כ. נתניהו, היום
(צילום: חיים צח, לע"מ)
מוקדם יותר היום אמר לאולפן ynet אחיו של מנגיסטו, יאלו, כי המשפחה בטוחה "ב-99%" שמדובר באברה. לדבריו, "במראה זה הוא, בקול זה לא הוא". אמו צפתה אמש בסרטון לראשונה ואמרה כי היא "מזהה אותו". דובר חמאס, מנגד, אמר כי הסרטון אותנטי וצולם "בשבועות האחרונים" - וזו הייתה גם ההערכה בישראל, שנתניהו אישר כעת.
יאלו מנגיסטו הגיב בריאיון גם על התחושות שהיו לו בפעם הראשונה שצפה בסרטון: "בהתחלה נבהלתי והתרגשתי בו-זמנית. הבנתי מצד אחד שזה הוא, מצד שני הכול השתנה במראה. אני יודע שהוא חי וזה אמיתי. אמא לא צריכה סרטון. אמא בוכה בכל פעם שמזכירים את השם שלו, אז קל וחומר אתמול. זה היה רגע קשה מאוד".
הוא מתח ביקורת על הדרג המדיני ואמר: "כשפוגשים אנשי צבא פוגשים אנשים אמיתיים עם רצון לעבוד, אבל כשאני פוגש פוליטיקאים - רק הבטחות ומילים. קשה לי מאוד להאמין לדרג המדיני". הוא קרא לממשלה החדשה "לפעול בכל דרך כדי להחזיר את אברה אלינו, לביתו". בשיחה עם ynet הוא ציין כי "המשפחה בסערת רגשות. שפת הגוף, המראה, מצביעים על כך שזה הוא. בראש אנחנו מעכלים את זה, אבל הלב מתקשה להאמין".

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "זו בעיקר מניפולציה שעושה חמאס, שמחזיק באזרח ישראל כבר כמעט תשע שנים, אזרח שחצה את הגבול כשהוא אינו בריא. זה דבר ציני שאינו ראוי ומעיד יותר מהכול על המצוקה בה נמצא חמאס. אני מציע שלא ניתן לה פתחון פה בניסיון למשוך את תשומת הלב של התקשורת הישראלית להתנהגות הלא-ערכית והלא-חוקית של חמאס".
לדברי כוכב, "יש רצון של חמאס לנסות ולמשוך את תשומת הלב הציבורית כדי להניע עסקת שבויים ונעדרים. נכון יהיה לעשות את הדברים האלה בחדרי חדרים. חמאס במצוקה, והישגי מבצע שומר החומות ועלות השחר מראים יותר מכל את מצבה של תנועת החמאס".
נתניהו אמר את הדברים בסיום פגישה עם ראש השב"כ רונן בר במרחב השומרון של הארגון. נתניהו נפגש עם פורום המנהלים הבכירים בשירות, וקיבל סקירה מודיעינית ומבצעית על פעילות שב"כ בכלל הגזרות. הוא התייחס גם לפיגועים האחרונים, ואמר כי "מול טרור רצחני נציב אגרוף ברזל. נדע להגיע אליהם בכל זמן ובכל מקום". בביקור, שבמהלכו הגיע נתניהו גם למוצב 105 של חטיבת מנשה וקיבל סקירה על גדר ההפרדה, השתתפו גם ראש הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי אבי גיל וראש המל"ל צחי הנגבי.