2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
יעברו בדיקה מהירה בכניסה לישיבת הממשלה היום
(צילום: רויטרס)
בכירים בממשלה אמרו הבוקר (ראשון) כי למרות העלייה בתחלואה האפשרות להטיל סגר עדיין לא עומדת על הפרק, וגם לא מגבלות על מסיבות סוף השנה האזרחית שייערכו בסוף השבוע - אך תהיה אכיפה מוגברת באירועים ההמוניים. השרים יגיעו במהלך הבוקר לקיבוץ מבוא חמה שברמת הגולן, שם תיערך ישיבת הממשלה השבועית, ולראשונה גם ייבדקו בבדיקות אנטיגן בכניסה לישיבה.
ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר כי צריך לעשות הכול כדי לא להגיע לסגר, ובשיחות סגורות אמר כי "לפנינו שבועות שחורים עם עלייה דרמטית במספר המאומתים. מדברים על 20-16 אלף מאומתים עד אמצע ינואר". בנט הנחה להכין את כל האפשרויות למקרה שלא תהיה ברירה והסגר יידרש, אך מבחינתו ומבחינת בכירים אחרים בממשלה ניתן לעבור גם את הגל החמישי ללא סגר. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי בעיניו אפשר להימנע מסגר בעזרת חיסונים והצטיידות נרחבת בתרופות נגד קורונה.

המאבק באומיקרון - כתבות נוספות

השרים תמימי דעים שאין טעם במגבלות נוספות כרגע, וכי זה לא מה שימנע את ההתפשטות אלא רק יפגע בכלכלה. בינתיים, בנט מרוצה שהתו הסגול בקניונים והתו הירוק בחנויות מעל 100 מ"ר יצא כבר לדרך. על אף הדאגה מההשפעה של מסיבות סוף השנה האזרחית (הסילבסטר) על התחלואה, בממשלה לא שוקלים בשלב זה מגבלות מאחר שזה חסר טעם כשבשאר הימים אין מגבלת התקהלות. עם זאת, תהיה אכיפה מוגברת במסיבות, בדגש על תו ירוק ומסכות.

בהמשך להימנעות מהגבלות, בממשלה שוקלים לשנות את מתווה הבידוד למחוסנים בשל ההערכה שבימים ובשבועות הקרובים מאות אלפי ישראלים ייכנסו לבידודים, מה שיכניס את ישראל לסגר דה פקטו, וגם לא יעודד התחסנות בידיעה שכל אדם שנחשף לחולה אומיקרון צריך להיכנס לבידוד בין אם הוא מחוסן או לא. אחת האפשרויות שנבחנות היא להקל על מחוסנים שנחשפו לאומיקרון, והשבוע יתקיימו דיונים בנושא כדי לקבל החלטה. משרד הבריאות והמומחים אוספים בינתיים נתונים ומנתחים אותם.
במקביל בממשלה בוחנים מחדש את מדיניות סגירת השמיים ומבינים שככל שיעבור הזמן ומספר המאומתים יעלה, יצטרכו לבחון אם לבטל את ההכרזה על מדינות אדומות. לפי ההערכות תוך שבוע-שבועיים כבר יהיו ביטולים כאלה. בתוך כך, חלה היום ירידה חדה במספר הנוסעים בנתב"ג. עד השעה חצות צפויים לעבור בשדה 19,800 נוסעים בלבד, כשלשם השוואה ביום ראשון שעבר עברו בו 31 אלף נוסעים. 10,100 מתוך הנוסעים היום ייצאו לחו"ל ב-96 טיסות יוצאות בעוד 9,700 יחזרו ארצה ב-94 טיסות נכנסות.
2 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
סגירת השמיים תיבחן מחדש
(צילום: AFP)
כל השרים הסכימו שהחיסונים הם הפתרון, והיעד שהממשלה הציבה הוא להגיע למספר של 200-150 אלף מתחסנים ביום כדי לבלום את הגל. נכון לעכשיו, הנתון עומד על 30-25 אלף מתחסנים.
בממשלה מקווים שלאור המספרים הגואים, הישראלים יגיעו בימים הקרובים להתחסן. הפוטנציאל הקיים עומד על ארבעה מיליון חיסונים (שלוש מנות וגם רביעית למבוגרים עם חתימתו הצפויה של מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש), ובנט פועל לעידוד התחסנות גם מול קופות החולים, כשבשיחות הוזכרו תמריצים כספיים לקופות ולמתחסנים. שר המשפטים גדעון סער הציע לקדם מענקים של 1,000 שקל להורה שיחסן את ילדיו.
במהלך סוף השבוע נחתם הסכם לרכישת עשרות אלפי מנות של התרופה לטיפול בקורונה מבית פייזר. במסגרת האסטרטגיה למאבק באומיקרון הוחלט בין היתר גם להשקיע בתרופות, והמדינה נאבקה על להשיגן בשל התחרות עם מדינות אחרות. במקביל, מקיימת ישראל מגעים גם עם חברה נוספת.
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה