ראשון לציון הפכה אתמול (שבת) לעיר אדומה, ולפי משרד הבריאות מספר החולים הפעילים בה - 632 - נמוך רק מירושלים ותל אביב. התושבים, מנגד, לא התרגשו מכך - וברחוב רוטשילד הברים היו עמוסים גם אמש. "אנחנו אדומים? וואלה לא מרגיש ככה", אמר הבעלים של בר גיליז עומרי פטיה, בזמן שעשרות מבלים ישבו בשולחנות בחלקו הפתוח של המקום. "אנשים עדיין מבוהלים מהקורונה, אבל פחות משהיה פעם. הם מבינים שצריך לחיות עם זה".
3 צפייה בגלריה
מתחמי הבילוי בראשון לציון
מתחמי הבילוי בראשון לציון
מתחמי הבילוי ברחוב רוטשילד הומים
(צילום: טל שמעוני)
3 צפייה בגלריה
מתחם קורונה
מתחם קורונה
"גם הגל השישי והשביעי יגיעו". מתחם בדיקות הקורונה ביס פלאנט
(צילום: יובל חן)
יונתן רחימי שבילה גם הוא בראשון לציון אמר שיצא כדי להיפגש עם חברים שאותם לא ראה זמן רב. "אני חוזר מתקופה ארוכה בחו"ל", אמר. "אני לא כל כך חושש מהקורונה. אני מחוסן בחיסון שני, וברור שיש בקורונה סכנה, אבל הדאגה ממנה יותר מסוכנת".
מאיה חיים וליהי רוגוז'ינסקי, שבילו בברנרד, כלל לא שמעון שראשון לציון הפכה לאדומה. "לא אכפת לי", אמרה ליהי. "אנחנו מתנהלים כרגיל, שמים מסכות ומקפידים על ההנחיות". מאיה הוסיפה: "אנחנו נזהרים יותר, שמים לב, אבל ממשיכים כרגיל עד שיגידו לנו משהו אחר".
השתיים אמרו שבכניסה לבר בדקה המארחת את התו הירוק שלהן. "אמא שלי אומרת להישמר ולהתרחק", הוסיפה מאיה. ליהי התערבה: "אבל לא לעצור את החיים שלך בגלל הקורונה. אנחנו כבר שנה וחצי בתוך זה - אפשר להמשיך כרגיל ופשוט לשמור על ההנחיות".
3 צפייה בגלריה
מתחם קורונה
מתחם קורונה
התור הארוך ביס פלאנט
(צילום: יובל חן)
בינתיים, במתחם בדיקות הקורונה ביס פלאנט השתרך תור ארוך של מכוניות. כך למשל, קורל כהן חיכתה לפחות שעה בתור לבדיקה של בתה - וגם היא לא שמעה שראשון לציון הפכה לאדומה. "המצב מידרדר", אמרה.
גם יחיאל וחן דרעי הגיעו לבדיקה, אחרי שבבית הספר של חן אובחן חולה מאומת. כשנאמר להם שראשון לציון אדומה, הופתעו: "האמת, אנחנו כמעט לא יוצאים מהבית, גם בגלל שהיא בבידוד. עם כל מה שהולך, זה היה צפוי". יחיאל הוסיף כי הוא מחכה שיחלו החיסונים בבתי הספר: "אנחנו בעבודה, כל היום עסוקים. שיחסנו אותם בבית הספר - ככה זה יעבוד".
מיטל ארמי, שהמתינה גם היא בתור לבדיקות ביס פלאנט, נשמעה פאסימית: "גם הגל השישי והשביעי יגיעו לצערנו. כל הזמן חוזרים להתחלה. מה נעשה".
מלבד ראשון לציון, היישוב האדום היחיד בארץ הוא מעלה אדומים - שם נרשמה התפרצות משמעותית במערכת החינוך. נכון לאמש, ישנם 1,050 איש בבידוד בעיר ו-870 מאומתים לקורונה. בסך הכול אובחנו 45 מאומתים לאומיקרון, וישנם עוד 65 חשודים להידבקות בזן.
פורסם לראשונה: 23:48, 25.12.21