ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב (יום ג') את התנהלות הממשלה על רקע נתוני התחלואה המאמירים במגפת הקורונה ואמר כי "הממשלה של נפתלי בנט ויאיר לפיד הרימה ידיים. היא מפקירה את חייהם של אזרחי ישראל".
את הדברים אמר נתניהו בהצהרה מצולמת שהועברה בעמוד הפייסבוק שלו אחרי ביקור בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. לטענתו, ממשלתו שכיהנה עד יוני שעבר הציבה את ישראל במקום הראשון בעולם בהתמודדות עם המגפה, ואילו הממשלה הנוכחית הביאה את ישראל למקום הראשון בעולם בהדבקה.
במשרד הבריאות עדכנו בצהריים שמספר המתים זינק ועומד על בין 35 ל-40 ביממה. לפי המשרד, רוב מוחלט של המתים נפטרו כתוצאה מהקורונה. בבתי החולים מאושפזים 2,256 מאומתים לקורונה, אך מדובר בין היתר בחולים שהגיעו בשל סיבות אחרות ואובחנו בבדיקה שגרתית כחיוביים לנגיף. 845 חולים מאושפזים במצב קשה, וגם כאן כלולים חולים שמצבם הקשה לא נגרם בשל קורונה. 177 מאותם חולים מחוברים למכונות הנשמה.
"לזה הם קוראים ממשלת ריפוי", הוסיף נתניהו בהצהרה. "לא ריפוי ולא שינוי. בעצם יש שינוי - שינוי לרעה. הממשלה איבדה שליטה בארבעה מחדלים ענקיים: חולים קשים, אשפוזים, ילדים ופרנסה. רק השבוע נפטרו 126 ישראלים, חלקם מוות מיותר, רק בגלל שבנט ולפיד לא עושים כלום".
על הכוונה להספיק מיום חמישי הקרוב את הבידודים במערכת החינוך אמר נתניהו: "למרות העדויות מארה"ב על מחלות ותסמינים קשים שפוגעים בילדים שחלו באומיקרון, הממשלה החליטה שבעוד יומיים נעבור להדבקה המונית של כל ילדי ישראל. בלי בידודים, בלי אכיפה, בלי בדיקות מסודרות - כולם יידבקו. ואחרי שהילדים ידבקו, עם ידביקו את צוותי ההוראה ואחר כך יחזרו הביתה וידביקו את אבא ואמא, את סבא וסבתא".
לסיכום אמר יו"ר הליכוד: "בממשלה שלנו כל העולם הגיע לישראל ללמוד מאיתנו מה לעשות מול הקורונה. עכשיו כל העולם מסתכל על בנט ולפיד ולומד מה לא לעשות".
דבריו של נתניהו גררו שורת תגובות תקיפות מצד חברי הממשלה. ראש הממשלה בנט כתב: "טוב לראות שנתניהו התפנה מענייניו האישיים וחזר להפיץ היסטריה וכאוס בכל הכח כהרגלו. אחרי שלושה סגרים, 6,500 ישראלים שמתו, 100 אלף עסקים שנסגרו, מיליון מובטלים וילדים שלמדו רק דרך מסכים - אזרחי ישראל אומרים לו תודה אבל לא תודה. הממשלה בראשותי תמשיך לנהל את המדינה בקור רוח ובאחריות".
שר הבריאות ניצן הורוביץ הוסיף: "הנאשם שפתח את איקאה לפני בתי הספר, אלוף הסגרים והפיטורים - מטיף לנו מוסר. לא שכחנו את הניהול הסקטוריאלי, את הניסיונות למנוע הפגנות ולסגור את בתי המשפט בזמן משפט השוחד שלך. אנחנו עדיין משקמים את הנזקים האדירים שהשארת, את מערכת הבריאות שהזנחת במשך שנים. ביבי, זה נגמר. נסתדר בלעדיך".
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כתבה: "מומחי הרפואה בארץ ובעולם נגד סגר בבתי הספר, אבל נתניהו נשאר אותו נתניהו".