פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד ברכאת אבו עסא, תושב תל שבע בן 22, בגין אונס תושבת גדרה לעיני בנה בן השנתיים בתחילת החודש.
לפי כתב האישום, אבו עסה התפרץ לביתה של המתלוננת בשעת לילה בתחילת החודש, כשהוא רעול פנים ומצויד בגלילי סרט דביק ועבה. באותו הזמן, התעוררה המתלוננת משינה, וכשהבחינה בנאשם מתפרץ אל הדירה דרך המרפסת, היא צרחה וזעקה לעזרה. אבו עסה התנפל עליה, כפת אותה וחסם את פיה באמצעות הסרט הדביק, ואיים עליה: "תשתקי או שאנ הורג אותך". כל זאת בזמן שהמתלוננת נאבקת וזועקת לעזרה לעיני בנה בן השנתיים, שעמד לידם ובכה.
2 צפייה בגלריה
ברכאת אבו עסה מובא למחוזי לוד להגשת כתב האישום נגדו על האונס בגדרה
ברכאת אבו עסה מובא למחוזי לוד להגשת כתב האישום נגדו על האונס בגדרה
הנאשם ברכאת אבו עסא
(צילום: בראל אפרים)
בהמשך, הוביל הנאשם את המתלוננת לחדר הממ"ד בבית ואנס אותה, תוך שהוא מתעלם מהבכי שלה. לאחר מכן, הוא התיר את קשרי פיה ואמר לה שיש לה ילדים גדולים שיכולים לעזור לה להשתחרר מיתר הקשרים. בהמשך, הוא הלך למטבח, הוציא בקבוק בירה מהמקרר, שתה ממנו ונמלט מהמקום, לא לפני שבנה האחר התעורר, הבחין בו ושוחח איתו.
עו"ד דודי ענבר מפרקליטות מחוז מרכז מסר: "כתב האישום החמור שהוגש היום מייחס לנאשם עבירות של התפרצות, אינוס בנסיבות מחמירות והתעללות בילדים. הנאשם התפרץ לדירתה של המתלוננת, כפת אותה בחוזקה, איים עליה ובהמשך אנס אותה באכזריות. כל זאת כאשר ילדיה הקטנים נוכחים בבית. בהמשך, באדישות מופגנת, הוא התיר את הקשרים על פיה, הפטיר לעברה שיש לה ילדים גדולים והיא יכולה לזעוק להם לעזרה, הלך למטבח, שתה בירה ונמלט מהמקום. אנו נבקש לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".
האונס בגדרה גרם לזעזוע עמוק בקרב תושבי היישוב, וכמה מהם הודיעו מיד לאחר התקיפה המינית כי הם יוצאים לרחובות "עד שיהיו שוטרים וסיירים של המועצה שייתנו לנו ביטחון". לאחר היוודע האונס נערכו ביישוב שבשפלה הפגנות במחאה על אוזלת היד של הרשויות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אז ליישוב וספג צעקות: "איפה הביטחון האישי שהבטחת?". בן גביר השיב לתושבים: "אתם צודקים, השוטרים נפלאים אבל צריך שיהיה להם יותר כוח ואני כאן כדי לדאוג לזה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של הנאשם בכניסה לבניין
התושבים לא הסתפקו בסיורים הליליים והקימו קבוצות רכישה לסורגים, אזעקות ואמצעי הגנה נוספים. "אני לא ישנה טוב מאז המקרה", מספרת אנג'לה, שגרה שתי קומות מעל האישה שנאנסה. "מוסיפים עוד מצלמות, עוד סורגים, עוד אזעקות. זה מפחיד". עד שירכשו את אמצעי המיגון, היא ובעלה אלעד משתמשים במטאטא כדי לנעול את דלתות ההזזה מזכוכית שמפרידות בין המרפסת לסלון.
"תודה לבורא עולם שאנחנו בחיים, בריאים ושלמים", סיפרה קורבן האונס כמה ימים אחרי שהותקפה בביתה. "אני מודה לכל עם ישראל על האכפתיות, הדאגה, הנתינה והאהבה שאיתה אתם עוטפים אותנו. אתם הכוח שלנו".
אבו עסא מואשם במקביל בהמתה בקלות דעת של שני נערים בדואים בספטמבר 2020. לפי כתב האישום שהוגש נגדו לפני שנה, אבו עסא נסע במהירות מופרזת ברכבו בכביש 6 לכיוון דרום יחד עם צעיר נוסף ושני נערים, ריאן אעסם ובהא אל ג'ראבעה, שישבו במושב האחורי ללא חגורות בטיחות. במהלך הנסיעה אירע תקר בצמיג אחורי, ואבו עסא איבד שליטה על רכבו שהתהפך כמה פעמים. שני הנערים עפו מהרכב ומתו במקום, בעוד אבו עסא וחברו נחבלו קלות.