חאלד חאלדי, גבר בן 50, נורה למוות הערב (שני) בכפר הבדואי חוואלד שבגליל התחתון. צוותי מד"א קבעו את מותו בדרך לבית החולים.
חאלדי, שהוא הנרצח ה-90 בחברה הערבית מתחילת השנה, מצטרף לסטטיסטיקה העגומה תוך פחות מיממה לאחר שנורה למוות עומר עואלי (21) ביישוב אעבלין שבגליל התחתון. הוא נרצח בשעות הלילה במספרה ביישוב, שבוע לפני חתונת אחיו. הרצח של אועלי הגיע אף הוא שעות בודדות לאחר רצח הקורבן ה-88 בחברה הערבית, אחמד חאזם שריף מקלנסווה, שנורה אמש בעיר שבשרון.
הדיווח על הירי הערב התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 20:09. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו את הפצוע לבית החולים רמב"ם, אולם נאלצו לקבוע את מותו בדרך. באירוע נפצע באורח קל גם גבר בן 58. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת האירוע. "שוטרי מרחב אשר פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה", נמסר.

הרצח התרחש במקביל לפגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי כנסת מחד"ש-תע"ל בנוגע לאלימות המשתוללת בחברה הערבית. יו"ר המפלגה ח"כ איימן עודה אמר בסיום הפגישה כי "אנחנו לא תולים את תקוותינו בדיבורים באוויר, המבחן יהיה מבחן התוצאה. בימים שבהם נרצחים 90 אזרחים ערבים בחצי שנה בלבד, אנחנו לא יכולים לפסול שום אפשרות, אפילו להיפגש עם נתניהו. חובתנו לעמוד בחזית מאוחדת למען הציבור שלנו".
ח"כ עופר כסיף אמר בסיום הפגישה עם נתניהו: "לא באנו אופטימיים ולא יצאנו אופטימיים, אבל חשוב לנו להזיז כל אבן כדי שמגיפת הפשיעה תחוסל. נטל האחריות על הממשלה ובעיקר על ראש הממשלה - עוד חזון למועד ואני מקווה שלא לנופל".
ח"כ אחמד טיבי מסר לראש הממשלה נתניהו דף עם שמות 90 הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה, ואמר לו: "ביכולתך למנוע התווספות שמות חדשים". טיבי אמר בסיום הפגישה: "המצב בחברה הערבית הוא מצב נורא מבחינת הרציחות, התפשטות הפשיעה והנשק, ותחושת הפחד וחוסר הביטחון האישי. מכאן הצורך הדחוף בקיום הישיבה, שלא היה קל לקיים אותה. הפשיעה מתפשטת כגידול סרטני שמאיים להרוס את החברה שלנו, ולכן אנחנו מוכנים לקיים כמעט כל פגישה שיכולה לעצור אותה ולהציל חיים. הזכרנו את ההתבטאות המביכה של המפכ"ל כאילו אלימות טבועה במנטליות הערבית. גם ראש הממשלה אמר שהוא לא מסכים לאמירה הזאת". הוא הוסיף: "עכשיו, נטל ההוכחה על הממשלה כולה, והעומד בראשה".
1 צפייה בגלריה
אחמד טיבי בישיבת סיעת חד"ש-תע"ל
אחמד טיבי בישיבת סיעת חד"ש-תע"ל
"נטל ההוכחה על הממשלה כולה והעומד בראשה". ח"כ טיבי
(צילום: יואב דודקביץ)
ח"כ עאידה תומא סלימאן דיברה בפגישה על אלפי פצועים, שנמצאים במשבר אנושי וחברתי וזקוקים לטיפול דרך משרדי הממשלה כלשונה. ח"כ טיבי הזכיר את רצח הישראלי בדובאי - ואת העובדה שהחשודים נתפסו תוך זמן קצר, בניגוד למה שמתרחש בישראל. "מה יש למשטרת דובאי שאין למשטרת ישראל?", שאל. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי השיב: "הכול שם מרושת במצלמות".
נתניהו תיאר את ארגוני הפשיעה בחברה הערבית כ"ארגוני פרא שחייבים למגר אותם", והתייחס גם לאמירתו של המפכ"ל שהודלפה ולפיה האלימות טבועה במנטליות הערבית. "אני לא מסכים לזה. ממש לא", אמר נתניהו - שגם הודיע שיקים ועדה עליונה שיעמוד בראשה בעניין הפשיעה.
מוקדם יותר היום נפגש נתניהו גם עם עשרה ראשי רשויות ערביות, שבמהלכן הוצגו לו הדרישות מהממשלה בסוגיית השתוללות הפשיעה. נציגי הוועד הארצי לראשי הרשויות דרשו מנתניהו וצוות משרדו התערבות מיידית ונחושה נגד ארגוני הפשיעה בחברה הערבית וכן מינוי פרויקטור שישמש כתובת ברורה לנושא.
"על ראש הממשלה להבין כי ללא התערבות ברמה כוללת של כלל משרדי הממשלה, לרבות ובעיקר של המשטרה, ארגוני הפשיעה ימשיכו לפגוע בחברה ובמשק: בכלכלה, בביטחון האישי, בתעסוקה, במסחר, ובכלל מרכיבי החיים, והחברה הערבית תישאר בפחד מתמיד", אמרו נציגי הוועד הארצי.
בהודעה שפרסמו נציגי הוועד נאמר כי "מנכ"ל משרד ראש הממשלה הודיע בפגישה על מינויו כפרויקטור מטעם ראש הממשלה נתניהו להוביל צוות של מנכ"לי משרדי הממשלה לטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית".