3 צפייה בגלריה
מיר רגב
מיר רגב
האכיפה הגלויה תחל רק אחרי שעות העומס. רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שרת התחבורה מירי רגב ביקשה מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שינחה את משטרת ישראל שלא לאכוף באופן גלוי בכביש החוף בין מחלף נתניה צפון למחלף פולג. אמש (שני) היא טענה כי "מבדיקה שערכנו מתברר כי סקרנות הנהגים והאטה בקרבת שוטרי התנועה הגלויים במקום יצרה עומס תנועה".
היא ציינה כי בעקבות הבדיקה, וכחלק מהפעולות להקלה בעומסי התנועה, "האכיפה הגלויה תחל מהשעה 09:30, לאחר שעות העומס, כדי לאפשר תנועה זורמת ולהקל בעומסים".
3 צפייה בגלריה
פקקים בכביש החוף, איזור נתניה
פקקים בכביש החוף, איזור נתניה
פקקים בכביש החוף, באזור נתניה
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
טיפל בבקשה מול המשטרה. בן גביר
(צילום: AFP)
היא הבהירה כי "משטרת התנועה תמשיך ותפעל לאכיפה בנתיב רב-התפוסה (נתיב שבו התנועה מותרת רק לתחבורה ציבורית ולרכב המסיע מעל למספר נוסעים שנקבע בתקנות - שניים או שלושה כולל הנהג) בשעות העומס בדרכים שיאפשרו את זרימת התנועה המיטבית". רגב הודתה לשר לביטחון לאומי בן גביר, שלדבריה טיפל בבקשה "ביעילות ומקצועיות" מול משטרת ישראל.
בשבוע שעבר הודיעה שרת התחבורה החדשה-ישנה כי בכוונתה להעניק לאזרחי ישראל תחבורה ציבורית טובה, והוסיפה מיד כי ביקשה מראש האגף לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנת"צים בכביש 1, איילון ובכביש החוף, במטרה לנהל אותם בצורה טובה יותר. "אנחנו עומדים בפקקים בזמן שיש נת"צ ריק", טענה. "להיתקע בפקקים ולראות נת"צ ריק זה בלתי אפשרי, זה לא יהיה בבית ספרי".
יש לציין כי הביקורת המקצועית על הנת"צים הבינעירוניים מתייחסת דווקא לאי-אכיפה בהם מצד משטרת התנועה, ובכך לפגיעה באמון הציבור בנחיצותם שכן חלקם - בעיקר בנתיבי איילון - עמוסים במהלך כל שעות היום בכלי רכב שמקומם לא שם.