ממשיכה היכן שהפסיקה. שרת התחבורה החדשה-ישנה מירי רגב, ערכה היום (ב׳) כנס בנוכחות ראשי זרועות הביצוע של משרדה, יחד עם מספר פעילים פוליטיים של הליכוד, ועדכנה אותם כיצד היא עומדת לפעול בקדנציה הקרובה, השנייה שלה במשרד התחבורה. רגב, שהצעד הראשון בו בחרה היה לשנות את צבע פרסומי המשרד מהסגול בו בחרה השרה היוצאת מרב מיכאלי לכחול ולבן, עדכנה את הנוכחים כי זו לא הפעולה היחידה באמצעותה תחזיר את המשרד לעידן שלפני העומדת בראש מפלגת העבודה. כאשר ירדה מהדוכן מצאה רגב לנכון לפנות לאנשי המשרד ולהבהיר: ״זכרו, למדנו בשנה האחרונה שפקידים הם רק פקידים. אנחנו באנו למשול״.
1 צפייה בגלריה
מפגש של שרת התחבורה מירי רגב עם הנהלת המשרד ותאגידיו
מפגש של שרת התחבורה מירי רגב עם הנהלת המשרד ותאגידיו
שרת התחבורה החדשה-ישנה עם צמרת משרדהד ותאגידיו
(צילום: רועי רובינשטיין)
רגב שלפרקים נראה היה כי תישאר מחוץ לסבב התיקים הבכירים, אמרה כי ויתרה עליהם בכוונה לשוב למשרד התחבורה ולקדם רפורמות שהובילה בעבר. ״זהו משרד חברתי וכלכלי מובהק״ אמרה לנוכחים, ״עם השפעה על כל אזרחי ישראל. המפגש בין האזרח לתחבורה בעידן הזה הוא דרמטי ויש לעשות הכל בכדי להשפיע. בין היתר עדכנה כי בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי יוקם קבינט תחבורה בהובלת ראש הממשלה והיא, שתפקידו יהיה לטפל בפרויקטים תחבורתיים גדולים כגון רכבת קליע לאילת, שדה תעופה שלישי, מטרו ועוד.
ומה דעתה על פעולותיה של מיכאלי? ״הבאנו שורה של תוכניות שבוטלו בשנה האחרונה, ונפעל להחזירן: השאטל הימי, רכבת על גלגלים, אוטובוס קומתיים, רכבל, רכבים אוטונומיים״, כל אלו, לדברי השרה יעזרו במציאת פתרונות לבעיית הפקקים הגוברת. יש להזכיר כי רכבות על גלגלים, אוטובוס קומתיים, רכבל ורכב אוטונומי אינם קשורים לפעולות השרה רגב בקדנציה הקודמת אלא קיימים כבר שנים ארוכות.
רגב הבהירה עוד כי בכוונתה להעניק לאזרחי ישראל תחבורה ציבורית טובה, והוסיפה מיד כי ביקשה מראש האגף לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנת"צים בכביש 1, איילון וכביש 2, במטרה לנהל אותם בצורה טובה יותר. "אנחנו עומדים בפקקים בזמן שיש נת״צ ריק. להיתקע בפקקים ולראות נת"צ ריק זה בלתי אפשרי, זה לא יהיה בבית ספרי. אם רוצים תחבורה ציבורית, צריך להכניס את היד לכיס, שיהיו יותר כלים על הכבישים ובשעות יותר גמישות״. בהקשר זה ראוי לציין כי הביקורת המקצועית על הנת"צים הבין עירוניים מתייחסת דווקא לאי אכיפה בהם מצד משטרת התנועה, ובכך לפגיעה באמון הציבור בנחיצותם שכן חלקם - בעיקר בנתיבי איילון - עמוסים במהלך כל שעות היום בכלי רכב שמקומם לא שם.
רגב גם הפתיעה כאשר העלתה ספק באשר לנחיצות המטרו הנתפס כפרויקט הגדול שעשוי לשחרר את מרכז הארץ מגודש תנועה. ״צריך לבחון את הפרויקט לפי שני פרמטרים: כדאיות הפרויקט וסוגיית המימון", אמרה ומיד הוסיפה פיסת אידיאולוגיה שבעבר עצרה פרויקטים נחוצים להשלמת שבילי אופניים קריטיים בגוש דן. "כל עוד לא תהיה נגישות תחבורתית לפריפריה, אני אעשה הכל כדי להמתין עם תוכנית המטרו", אמרה.
בהתייחס לרכבת הקלה ושבילי האופניים המוזכרים: ״כל עוד לא יהיה פתרון תחבורתי בין דן לבין אילת, אני אתנגד להמשך קידום התוכנית". גם את מס הגודש שאמור להקל על העומס סביב המרכז מקשרת השרה לפריפריה, ומבהירה כי תתנגד לו "כל עוד לא תהיה חיבוריות של הפריפריה למרכז כי לא יכול להיות שהפריפריה תסבסד את תל אביב".
רגב הבטיחה עוד כי תבטל את המס על רכב חשמלי (הנתון להחלטת האוצר). "אי אפשר שמדינה תדבר בשני קולות. מצד אחד תעודד רכב חשמלי כי זה ירוק ומצד שני תטיל מס על רכב חשמלי. את המפגש בחרה לסיים בעקיצה קלה לקודמתה שהחליטה בתחילת הדרך לזנוח תוכנית ישנה של רגב לקידום מערכת שכחת ילדים ברכב הנתפסת בעיני גורמי מקצוע כבעייתית לשילוב בחוק. ״זו אותה מערכת שהגברת מיכאלי ניסתה לבטל. אנחנו נציל כל פעוט ונמנע את מותו ברכב לוהט".