סערת "תליון הנאמנות" של נתניהו שמטרידה את אנשי הקמפיין: מה שהתחיל כגימיק ברשתות החברתיות, הגיע לכנסי הליכוד בגבעת זאב וגרם שם למבוכה לחלק מחברי הכנסת. אתמול (שני) קיים צוות הקמפיין התייעצות מיוחדת כיצד לטפל בנושא.
הסערה החלה בפרסום הסרטון, שבו נראתה מועמדת הפריימריז בליכוד היידי מוזס מנסה לענוד שרשרת מוזהבת עם פרצופו של נתניהו על צווארו של ח"כ ישראל כ"ץ. הוא הגיב במבוכה, והעביר את השרשרת לח"כ קרן ברק שישבה לידו. הסרטון עורר תגובות רבות ברשת, ובעיקר התייחסויות שליליות לאירוע המביך.
כ"ץ התייחס לתקרית בחשבון הטוויטר שלו: "אתמול בכנס ניסתה מישהי לענוד לצווארי שרשרת. אני לעולם לא עונד שרשראות, לכן, כפי שרואים בסרטון - סילקתי אותה מיד בלי לדעת כלל מה זו השרשרת. לא הייתי מתייחס לקוריוז כזה, אלמלא צייצו בתקשורת 'ישראל כ"ץ ענד שרשרת עם דיוקן של ביבי'. ככה נראה עיוות מגמתי".
1 צפייה בגלריה
"שרשרת נאמנות" לנתניהו
"שרשרת נאמנות" לנתניהו
"שרשרת הנאמנות" לבנימין נתניהו
(צילום: מוטי קמחי )
התקרית עם כ"ץ התקיימה ימים ספורים לאחר שברשתות התעוררה תקרית מביכה אחרת, שבה נראה ח"כ שלמה קרעי מצולם עם פסלון מוזהב של נתניהו שעורר גם הוא תגובות רבות. בליכוד הבינו ששני האירועים רעים מבחינתם, והתלבטו האם לטפל בנושא בהומור או ברצינות. לבסוף, הוחלט לשחרר סרטון של נתניהו שבו הוא מיוזמתו מודיע שהוא מוותר על מחוות מהסוג הזה.
"לא צריך שום תליון ולא צריך שום הצהרת נאמנות" אמר נתניהו בסרטון, "הנאמנות היחידה שלנו היא לערכים".

מוביל המיזם, רז פרג, אמר באולפן ynet אתמול: "אני לא איש פוליטי ואין לי קשר לליכוד - זה לא נעשה למטרות רווח. כולנו יודעים כמה ניסו להוריד את נתניהו מהכותרות לאורך השנים, אנחנו כאן כדי להראות סוג של הצהרת נאמנות כלפיו ולהוקיר אותו". השרשרת נמכרת בציפוי זהב במחיר של 99 שקלים ובציפוי כסף במחיר 79 שקלים.
ח"כ אלי כהן התייחס גם הוא לנושא, ואמר כי "כל אחד יכול להביע את האהבה שלו בדרך כזאת או אחרת, אבל אני לא אענוד את השרשרת. אנחנו מכבדים את יו"ר התנועה שלנו ותומכים בו, אני חושב שהוא מנהיג מוביל, אבל לא סוגדים אצלנו לאף אחד - יש דמוקרטיה".