פיצוץ מטען ברכב, "בשידור חי" לעיני בלשי המשטרה: פיצוץ הרכב ממטען שהופעל אמש (יום ראשון) סמוך למושב חצב בשפלה, שגבה את חייו של גבר בן 37 וגרם לפציעתו של אדם נוסף, אירע ממש לעיני בלשי הימ"ר של מחוז מרכז של המשטרה - בזמן שעקבו אחרי שני חשודים תושבי שכונת ג'ואריש ברמלה, שככל הנראה הפעילו את אותו מטען. לאחר שהרכב התפוצץ, פתחו השוטרים באש - שממנה נהרג אחד החשודים.

בימ"ר לא ידעו בוודאות שיש מטען ברכב, ולכן גם לא יכלו למנוע את הפיצוץ. הם ישבו על "הזנב" של שני החשודים - יעדים מרכזיים - וניטרו אותם 24/7. הייתה הערכה שהם מתכוונים לצאת לפעילות חשודה, אבל במשטרה לא ידעו שמדובר במטען - ואז הבחינו בפיצוץ ב"שידור חי".
גורם בכיר במשטרת מחוז המרכז שחזר ל-ynet: "ישבנו על שני היעדים כי היה לנו מידע על משהו חשוד, ותוך כדי המעקב הבלשים הבחינו בפיצוץ מטען ברכב באזור צומת ראם. החל נוהל מעצר חשוד של היעדים ברכב, שככל הנראה הפעילו את המטען שהתפוצץ לעיני הבלשים - ובהמשך נקבע מוות של אחד מיושבי הרכב".
לדברי אותו גורם, "החל נוהל מעצר חשוד, ויושבי הרכב החלו להימלט תוך כדי ניגוח רכב הבלשים הסמויים, וכעבור ק"מ וחצי החל ירי. הם ניסו לפרוק ולהימלט מהרכב, הבלשים ירו - ואחד נפצע והשני נוטרל".
6 צפייה בגלריה
התפוצצות רכב בצומת חצב
התפוצצות רכב בצומת חצב
זירת פיצוץ הרכב בשפלה
(צילום: שמוליק דודפור)
6 צפייה בגלריה
התפוצצות רכב בצומת חצב
התפוצצות רכב בצומת חצב
(צילום: שמוליק דודפור)
6 צפייה בגלריה
התפוצצות רכב בצומת חצב
התפוצצות רכב בצומת חצב
(צילום: שמוליק דודפור)
בכירי מחוז מרכז שיבחו את עבודת הבלשים והימ"ר. "מדובר ביעדים שאנחנו יושבים עליהם מסביב לשעון, ובשידור חי ראינו פיצוץ מטען", אמרו. "בשלב הזה אנו מבצעים הערכת מצב כוללת של האירוע כדי להבין מה המניע לפיצוץ המטען ברכב. היעדים שלנו, לפי כל ההערכות, הם אלו שהפעילו את המטען תול כדי נסיעה בצומת ראם".
בתוך כך, כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לשכונת ג'ואריש ברמלה מחשש למהומות בעקבות התקרית, ומסוק משטרתי חג מעל השכונה. נער בן 16 ירה לעבר השוטרים שהגיעו לשכונה, הם השיבו באש - והוא נפצע באורח אנוש. הנער פונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין והתקבל בחדר המיון, שם הרופאים נאבקים על חייו.
6 צפייה בגלריה
אירוע פיצוץ הרכב בצומת חצב
אירוע פיצוץ הרכב בצומת חצב
זירת פיצוץ הרכב סמוך למושב חצב

פיצוץ הרכב אירע בין כביש 7 לכביש 3, בזמן שהמשטרה ניסתה כאמור לעצור את שני החשודים שלפי החשד הפעילו את המטען - וירתה בבן 25 שנפצע באורח אנוש, ובגבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני. מותו של הצעיר נקבע לאחר מכן בבית החולים.
כוחות משטרה וחבלן פעלו בזירה סמוך למושב חצב, והחלו באיסוף ראיות וממצאים במסגרת החקירה שנפתחה. הרקע לאירוע פלילי, ולפי הערכה ראשונית ימ"ר מרכז פעלה מול בני משפחת ג'רושי המסוכסכים. השוטרים עקבו אחרי שני רכבים שרדפו זה אחר זה, כשאחד הרכבים הכיל מטען. בשלב מסוים החליטו כאמור השוטרים לבצע מעצר באמצע הכביש, אולם בזמן זה המטען ברכב התפוצץ - ואז פתחו השוטרים באש.
לפי המשטרה, "בלשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז ניהלו פעילות סמויה ממוקדת נגד משפחת פשע מג'ואריש, שבמסגרתה הצליחו בתום מרדף מלווה בירי לעצור רכב מסוג מאזדה ובו שני בני משפחה, לאחר שלפי החשד השניים פיצצו רכב של תושב הדרום וגרמו למותו".

6 צפייה בגלריה
זירת האירוע באשקלון
זירת האירוע באשקלון
הזירה באשקלון
(צילום: תומר שונם הלוי)
האירוע הגיע שעות לאחר שצעיר בן 25 שמוכר למשטרה נרצח בירי ברחוב עולי הגרדום באשקלון. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא במצב אנוש, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הרקע לאירוע פלילי.
המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה שני חשודים במעורבות ברצח הצעיר. היא מסרה כי כל כיווני החקירה נבדקים. הצעיר היה כאמור יעד של המשטרה, וישב בעבר בכלא. הוא שוחרר לפני שבועיים משמונה ימי מעצר על אירוע אלימות, ולא השתייך לארגון פשע כלשהו.
פורסם לראשונה: 23:44, 01.10.23