מומזר קראמי (42), נהג אוטובוס ערבי מירושלים בחברת קווים, שחזר הבוקר (שישי) בשיחה עם ynet את התקיפה האלימה שחווה אתמול כמה שעות אחרי הפיגוע בצומת מודיעין מערב שבו נפצעו שמונה ישראלים באורח קל. "ארבעה נערים השליכו אבן על החלון לצידי. אחר כך אבן אחרת פגעה לי בראש, ואז הם ריססו לעבר האוטובוס גז פלפל". קראמי פונה לטיפול בבית חולים, משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירה.
סרטון שהופץ ברשתות החברתיות (בפתח הכתבה) ואשר צולם על-ידי נהג אחר תיעד את קראמי מתקשה לנשום ואת הנזק שנגרם לאוטובוס. עדי ראייה סיפרו כי ארבעה נערים, ככל הנראה יהודים, הגיעו בשעת לילה לאזור שבו חנה האוטובוס בשכונת קריית ספר במודיעין עילית - ואז רגמו אותו באבנים בעוד הנהג נמצא בתוכו.
2 צפייה בגלריה
מומזר קראמי, הנהג שהותקף
מומזר קראמי, הנהג שהותקף
"רצו לפגוע בי מתוך גזענות". הנהג מומזר קראמי
"הייתי בהפסקה ובדיוק סיימתי שיחת וידאו עם אשתי", סיפר קראמי שעובד זה שלוש שנים כנהג אוטובוס. "פתאום הגיעו ארבעה נערים והתחילו לתקוף את האוטובוס. רצתי למעלה ולמטה באוטובוס כדי שהם לא יפגעו בי. אחרי שאחת האבנים פגעה בי, המשכתי להתחבא. הם גם ריססו גז פלפל, היה קשה לי לנשום".
הנהג סיפר כי הנערים נמלטו מהזירה רק אחרי שנהגים אחרים שהיו בקרבת מקום הבחינו במתרחש. "יצאתי מהאוטובוס וראיתי שהכול שבור. הזמינו לי אמבולנס שלקח אותי להדסה לטיפולים, ובלילה שוחררתי".
קראמי משוכנע שהתקיפה אירעה על-רקע לאומני. "זה היה בגלל הפיגוע, הם יודעים ש-80% מהנהגים אצלנו ערבים, אז רצו לפגוע בי מתוך גזענות. הם רצו לשבור אותי ולא את האוטובוס. הם רצו להרוג אותי, אני בטוח בזה. חששתי שלא אצא מזה בחיים, מזל שבדיוק סיימתי את שיחת הווידאו עם אשתי ושהיא לא ראתה את זה".
2 צפייה בגלריה
מומזר קראמי, הנהג שהותקף
מומזר קראמי, הנהג שהותקף
הנהג בתיעוד אחרי התקיפה
בחברת קווים טוענים כי נהגים נוספים הותקפו. "בשעות הלילה הותקפו נהגי החברה ששהו במנוחת התרעננות לקראת נסיעתם הבאה על-ידי נערים רעולי פנים, תוך שימוש בגז מדמיע וגרימת נזקים גדולים לאוטובוסים שהיו במקום. נהג אחד נזקק לטיפול רפואי והוא פונה לבית חולים. הוגשה תלונה במשטרה, ואנחנו מצפים שתתבצע חקירה מהירה ואפקטיבית לרבות הגשת כתבי אישום והעמדת הפורעים לדין".
עוד אמרו בחברת קווים: "ביום שבו ציינו יחד עם נהגינו את יום התחבורה הציבורית הבינלאומי והעלינו את פועלם של נהגינו על נס כמי שמאפשרים את שירות התחבורה הציבורית בישראל לטובת רבבות הנוסעים וצמיחת הכלכלה, אנחנו עדים שוב לתקיפות אלימות נגד נהגים ואוטובוסים בשירות הציבור. אנו דורשים ממשרדי התחבורה וביטחון הפנים להעמיד תוכנית אפקטיבית שתבטיח את שלום נהגי התחבורה הציבורית ומאחלים שנה טובה יותר לנוסעים, לנהגים ולמשתמשי הדרך".
מאיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים נמסר: "אין כל הצדקה לתקיפת נהגי אוטובוס שכל רצונם הוא למלא את תפקידם ולשרת את ציבור הנוסעים. לא ייתכן שגם מקרה כזה יקבר מ'חוסר עניין לציבור'. נמשיך להיאבק גם מול הממשלה הבאה עד להכרה בנהגים כעובדי ציבור והענשת תוקפי נהגים בהתאם".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום
בהכנת הכתבה השתתף אלישע בן קימון