2 צפייה בגלריה
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקורת פתע בשמונה מוצבים בגבול הצפון
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקורת פתע בשמונה מוצבים בגבול הצפון
"עלינו לבדוק את מוכנות הדרג הטקטי בצבא". אנגלמן ומח"ט עוצבת חירם סמוך לעמדת חיזבאללה
על רקע המתיחות בצפון לאחר הקמת אוהלי חיזבאללה בשטח ישראל לפני יותר מחודשיים, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים שלשום (שני) ביקורת פתע בגבול, במהלכה סייר בין היתר במוצב הר דב - סמוך לאזור שבו הוקמו האוהלים. בנוסף, אנגלמן הגיע במהלך הביקורת לעמדת חיזבאללה שסמוכה למוצב ציפורן, ואמר כי "המציאות הביטחונית בצפון מטרידה. חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. עלינו לוודא מוכנות של צה"ל לכל תרחיש.

"אנחנו במשרד מבקר המדינה נדרשים לבדוק האם הדרג הטקטי בצבא נמצא במוכנות הנדרשת, והאם הלוחמים מקבלים את האמצעים והתנאים הנדרשים למילוי משימותיהם", הוסיף אנגלמן. במהלך ביקורת הפתע, מבקר המדינה וצוותי הביקורת נפגשו עם הקצונה הבכירה במקום, וגם עם הלוחמים בשיח שלא כלל את המפקדים. אנגלמן הודה להם על כך שהם "עושים לילות כימים בהגנה על גבול הצפון בתנאים לא פשוטים".
אנגלמן סייר סמוך לעמדת חיזבאללה עם מפקד עוצבת חירם (חטיבה 769), אלוף-משנה סיוון בלוך. הביקורת התמקדה בכשירות ובמוכנות הכוחות למשימות מבצעיות שוטפות, ולאפשרות של התחממות בגזרה, לצד בחינה של התשתיות ותנאי המחיה. בנוסף, צוותי הביקורת בודקים גם פתרונות הגנה בדגש על בניית המכשול הצפוני, שטרם הושלם.
במסגרת ביקורת הפתע, עליה הודיעו ליחידות בהתראה של יום אחד בלבד, התלוו אל אנגלמן מנכ"ל משרד מבקר המדינה ישי וקנין, ראש חטיבת הביטחון במשרד איתן דהן, ועובדים בחטיבה - שהתחלקו לארבעה צוותי בדיקה. שמונה מוצבים של עוצבת הגליל ואוגדת הבשן נבדקו בביקורת, שממצאיה צפויים להתפרס בחודשים הקרובים, לאחר חגי תשרי.
2 צפייה בגלריה
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
אוהלי חיזבאללה הוקמו בשטח ישראל, גם בארה"ב מודאגים מהנושא
אוהלי חיזבאללה בגבול הצפון מטרידים גם את האמריקנים, ואתמול הגיע לארץ באופן חשאי עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הוכשטיין נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל צחי הנגבי ודן איתם, בין היתר, על המתיחות המדוברת. האמריקנים חוששים מהתלקחות של המתיחות, ופעלו רבות מאחורי הקלעים במטרה להרגיע את הרוחות, דבר שעל-פי ההערכות הוביל לפירוק האוהל הראשון.
לפי דיווחים בתקשורת הערבית, בין ישראל לחיזבאללה מתגבשת עסקה לפירוק האוהל השני, בתמורה לעצירת בניית מיגון קו הגבול בכפר העלאווי רג'ר שבמורדות הגולן. ביום חמישי האחרון חלה עליית מדרגה בהסלמה הביטחונית סביב הכפר, אז פצצת מרגמה נורתה מלבנון לעבר שטח ישראל והתפוצצה סמוך לכפר. ישראל בתגובה ביצעה ירי פגזים לעבר המרחב שממנו בוצע הירי.
אירוע האוהלים בגבול הצפון החל באמצע חודש מאי, אז חיזבאללה הציב שני מבנים ארעיים – מכולה ואוהל מדרום לקו הכחול, שחוצה אותו ביותר מ-30 מטרים לתוך שטח ישראל. ב-30 במאי הוקם אוהל נוסף ליד האוהל הראשון, 55 מטרים דרומית לקו הכחול ולתוך שטח ישראל.