חברת הכנסת המיועדת בחרה להתעלם מהביקורת הקשה שהוטחה בה, הבן יצא להגנתה: יום אחרי שתוצאות הפריימריז בליכוד הציבו את עו"ד טלי גוטליב במקום ה-25 ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-25, התייחס הבוקר (שישי) בנה יהונתן למתקפה עליה בעקבות נכונותה להגן על חשודים באונס והתבטאויות שנויות במחלוקת על עברייני מין. "תני לשונאים לשנוא ולקנאים לקנא", כתב הבן בעמוד הפייסבוק שלו.
גוטליב, עורכת דין פלילית, נכנסה לרשימת הליכוד על משבצת "האישה החדשה". ב-2017 היא אמרה בריאיון כי הנשיא לשעבר משה קצב "רק ניהל רומנים". על אלון קסטיאל, שהורשע לאחר מכן בשורת עבירות מין, אמרה גוטליב: "מתלוננות רוצות לצאת איתו, עולות אליו הביתה ואז מאשימים אותו באונס. באינסטינקט שלי הוא קורבן".
גוטליב עוררה סערה כשבזמן שייצגה צעירים שנחשדו באונס נערה בת 17, ניסתה לקשור בין תכנים בחשבון האינסטגרם של הנערה למעשים. גוטליב אמרה אז: "היא יצאה עם בחורים בני 50, והעלתה תמונות שלה בחוטיני". יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו העניק לגוטליב "קיצור פז"ם" מיוחד שאפשר לה להתחרות בפריימריז.
2 צפייה בגלריה
עורכת דין טלי גוטליב
עורכת דין טלי גוטליב
עו"ד גוטליב
הביקורת על גוטליב, לאחר שנודע דבר כניסתה לרשימת הליכוד לכנסת, הושמעה משני צידי המפה הפוליטית. כך למשל צייצה השרה לשעבר לימור לבנת מהליכוד: "עו"ד טלי גוטליב שוריינה אמנם על תקן של אישה חדשה, אבל מייצגת כל מה שהוא נגד נשים. גוטליב ייצגה והגנה על מורשעים באונס, תקיפות מיניות ומה לא, לרבות קצב, קסטיאל, ועוד. רק זה היה חסר לנו. עאלק מייצגת נשים".
גם המתמודדים לראשות מרצ, זהבה גלאון ויאיר גולן, התמקדו בגוטליב. גלאון כתבה בטוויטר: "מספר 25 במפלגה הביביסטית: 'אופק בוכריס לא אנס'. 'משה קצב - רק ניהל רומן'. 'קסטיאל? קורבן'". גלאון כינתה את גוטליב "המלאך השומר של האנסים", והזהירה: "אם לא ננצח האישה הזאת תמנה עברייני מין לשופטים. אין שום סיכוי שניתן לזה לקרות. בשביל זה אני חוזרת - כדי שהביביסטים שחוגגים היום ימשיכו להלל נאשמים ופושעים בחוץ".
גולן כתב: "יום טוב לאנסים, עורכת הדין של עברייני המין טלי גוטליב במקום ריאלי בליכוד". גוטליב הגיבה למתמודד על ראשות מרצ: "יאיר גולן חושש מאד מכניסתי לכנסת. בייאושו רומס את חזקת החפות שהיא בסיסה של חברה מתוקנת. כניסתי לכנסת מחזקת את הליכוד ודוחקת את יאיר גולן מגן המחבלים לספסלי האופוזיציה. תנחומיי".
2 צפייה בגלריה
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן זהבה גלאון
גולן וגלאון. מתקפה על עו"ד גוטליב
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ')
בתגובה בפייסבוק על כניסתה לרשימה, בחרה גוטליב להתעלם מהביקורת ולהודות לבוחריה. "דחפתם, עודדתם, האמנתם, נתתם לי במה ומקום, הקשבתם, שוכנעתם, פתחתם לי דלת ועוד דלת וקיבלתם אותי בברכה אדירה", כתבה גוטליב. "זה הכוח האדיר של בוחרי הליכוד, פעילי השטח הלוחמים. אתם האמנתם בי, אתם תמכתם בי.
"אתם הפכתם אותי לחברת כנסת עבורכם ובשבילכם. ואני? אהיה מסורה לכם, מסורה לליכוד עוצמתי וחזק. באתי לעבוד כמו שאני יודעת. עכשיו כשהפריימריז הסתיימו ואני עם עצמי קצת בוכה ונרגשת, אני רוצה שתדעו שאין כוח כמו הכוח שהבוחרים נתנו לי. אנחנו מפלגה פועמת, בועטת, חזקה ועוצמתית. בראש מורם במלוא העוצמה כולנו יחד למען ליכוד ימני ציוני אדיר".

"מאמינה בחזקת החפות של אדם"

בפוסט הראשון שכתב כבר אתמול לרגל היבחרה של אמו, ציין הבן יהונתן: "אמא יקרה, בשתי ידייך את בונה ומרימה את עצמך. שוברת אלף תקרות ביום וחוצה דרך ים של הייטרים ומראה לי בפרט ולכולם בכלל כמה אלופה תותחית ומדהימה את. אוהב אותך אמא יקרה, מזל טוב על הניצחון בפריימריז הליכוד. מעריץ מספר אחת שלך. בקרוב: חברת הכנסת טלי גוטליב".
האם השיבה: "יהונתן בני האהוב, תודה שהרמת שדחפת שלא נתת לי להישבר. אוהבת אותך, גאה בך כל כך. אתה ומתנאל ואוריה הכוח של חיי. שרופה עליך". בפוסט התמיכה הבוקר ציין הבן: "את אישה של צדק ואמת, מאמינה בחזקת החפות של אדם ולא מעלה על המוקד אף אדם בשם הפייק ניוז והקריירה האישית שלך, תמשיכי לפרוץ קדימה. מעריץ ומעריך אותך, הבן היקר שלך".
בריאיון אתמול לאולפן ynet, עוד לפני שנודעו התוצאות הסופיות, אמרה עו"ד גוטליב: "אני עורכת דין 22 שנה, שועלת קרבות, אבל לצאת לפריימריז בזמן מאוד דחוק זה לסמוך על הבוחרים שהוכיחו שהם אדירים".
היא אמרה עוד: "חשוב שממשלה תוכל למשול, חשוב מאוד שיהיו לצידה אנשים שלא שמים מקלות בגלגלים. אנחנו צריכים לממש את האג'נדה שלנו. אם יש אנשים ששמים לנו מקלות בגלגלים, אז אני באתי לשרת אנשים אחרים. אני מבינה לא פחות מיועצים משפטיים אחרים, כבודם במקומם מונח. הסמכות שלהם שנויה במחלוקת. פוליטיקאים הם שוחרי חוק וצדק, הם בכנסת כדי לפעול עבור הבוחרים שלהם".