פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מלכה מלול (60) מתל אביב, אליזה כהן צמח (45) ונור שילוח (36) מחולון, בגין תקיפה והתעללות בילדי הגן שבו עבדו בחולון.
מכתב האישום שהגיש עו"ד יהונתן טל, לאחר קיום הליך שימוע, עולה כי במהלך שנת 2022 עבדו השלוש בגן הפרטי "בימבה" בחולון, שבו היו כשלושים פעוטות. מלול שימשה כמנהלת הגן וכמטפלת בגן. כהן צמח עבדה בגן כמטפלת, ושילוח עבדה בגן כסייעת. בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן, בתדירות יומיומית, תקפו הנאשמות פעוטות, לעיתים תוך שגרמו להם לכאבים.

3 צפייה בגלריה
גן "בימבה" בחולון
גן "בימבה" בחולון
גן "בימבה" בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
בין היתר הן אחזו בהם בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות, הרימו את הפעוטות תוך אחיזה ביד אחת, השליכו את הפעוטות ובעטו בהם. בנוסף, השליטו הנאשמות אווירה של פחד בגן, ונהגו בפעוטות כאילו חפצים הם. כל נאשמת הכתה את הפעוטות, על דעתן ובהסכמתן של הנאשמות האחרות, לעיתים אף ביחד. על רקע מעשיהן של הנאשמות, סבלו חלק מהפעוטות מהפרעות שינה, מהפרעות אכילה, מהתקפי זעם ומהתפרצויות אלימות.
כתב האישום מגולל מסכת של כ-300 מקרי תקיפה והתעללות בילדי הגן. עוד תואר כי צמח השליכה תינוק מידה לעריסה, כיסתה את פניהם בשמיכה ובעטה בפעוט ישן, בעוד שילוח השליכה פעוט מידה אל הרצפה. כתב האישום מייחס לנאשמות עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה של ממש ותקיפה.
הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לאיסור עיסוק עד תום ההליך, שבמסגרתה ביקש עו"ד טל לאסור על הנאשמות לעסוק בטיפול והשגחה על ילדים וציין כי "המשיבות, באופן עקבי ושיטתי, היכו פעוטות בגן, על בסיס יום יומי תוך ניצול יחסי התלות של הפעוטות בהן, והעובדה כי הפעוטות חסרי הגנה".
החקירה נפתחה בעקבות חשד של זוג הורים, שזיהו שבתם מתנהגת בצורה חריגה - והחליט להקליט את הנעשה בגן. בהקלטות הקשות נשמעת, בין היתר, אישה פונה - ככל הנראה לפעוטה - ואומרת "כנסי, כנסי מלאך המוות, תיכנסי. תיכנסי כמו כולם. את לא טובה מאף אחד". בפעם אחרת היא נשמעת אומרת "תישרפי באש הגיהינום".
3 צפייה בגלריה
הגננת והסייעת בהארכת מעצרן בבית משפט השלום ת''א
הגננת והסייעת בהארכת מעצרן בבית משפט השלום ת''א
שתיים מהנאשמות בבית המשפט
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
עורכי הדין סננס, חצרוני ושקלאר, נציגי הנאשמות
עורכי הדין סננס, חצרוני ושקלאר, נציגי הנאשמות
עורכי הדין סננס, חצרוני ושקלאר, נציגי הנאשמות
(צילום: אסף אלון)
זוהר אליאס, אימא לילדה מהגן, וזו שפוצצה את הפרשה, אמרה: "יותר משנה חיכינו ליום הזה. זה יום של הקלה מהולה בכאב גדול על מה שהילדים הרכים שלנו עברו במקום שהיינו בטוחים שהם מוגנים בו. מדובר בגן ותיק עם המון המלצות, ואז גילינו שאין מקום לכך בבחירת הגן. אני סמכתי עליה וחשבתי שהבת שלי במקום בטוח, והכול מתפוצץ לך בפנים, ואת מגלה מציאות מטורפת וקשה. מקווה שבית המשפט יבין שיש לפעול כמה שיותר מהר לצדק עבור ילדינו".
ממטה המאבק למען הילדים שמלווה את ההורים נמסר: "מדובר ביום קשה מאוד להורים שנחשפים למעשים מזוויעים ואלימות קשה מצד אלו שאמורות להגן על הילדים שלהם. המצלמות מתעדות כל רגע ביום של הילדים הללו ואת מה שהן עוללו להם, ובזכות כך יש כתב אישום. אם יתוקן חוק המצלמות, המעשים הללו יכולים להימנע או להיעצר מוקדם יותר. שר החינוך נרדם בשמירה, ועליו לקבל את תיקון החוק במיידי".
מעורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני ממשרד "נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני", שמייצגים את הנאשמת שילוח, נמסר: "מרשתנו מכחישה כי פעלה באלימות והדברים יוכחו בבית המשפט".
עו"ד יעקב שקלאר, סניגורה של הנאשמת אליזה כהן צמח, מסר: "מרשתי הינה אישה דתיה מהוגנת, אשת משפחה מטבורו של היישוב. הצפייה בקלטות המתעדות את מעשי הנאשמות, מבדילה לחלוטין את מרשתי מהאחרות, שכן לא ניכרים במעשיה משום התעללות או תקיפה כלל, ובסך הכול רואים נשיאה והעברה של תינוקות ממקום למקום וסידור שלהם לעת שינה. מרשתי כופרת בעבירות המיוחסות לה ואנחנו בטוחים שבמשפט נבור את המוץ מן התבן ומרשתנו תזוכה".