7 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בן גביר ועוגה שהכינו בבית הסוהר
(צילום: EPA)
אם אין פיתה - תאכלו עוגות: ההנחיה שהעביר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשב"ס, שלפיה יש לסגור מאפיות פיתות בבתי הסוהר נפחא וקציעות, לא מרשימה במיוחד את המחבלים שכלואים שם. תמונות בלעדיות שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" מתוך האגפים הביטחוניים מציגות את התנאים הטובים שלהם זוכים האסירים - לפחות בהיבט הקולינרי.
התמונות מתוך האגפים הביטחוניים בשב"ס ממחישות למעשה את התנאים המפליגים שהמחבלים ממשיכים לקבל גם בימים אלה בכלא הישראלי, על אף הבטחותיו של בן גביר "לעשות סוף לחגיגה". לפני כחודש הוא צייץ בטוויטר: "ביקרתי אתמול בכלא נפחא בעקבות בניית תאים חדשים כדי לוודא שמי שרצח יהודים לא יקבל תנאים טובים יותר מהקיים. אמשיך לטפל בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, תוך מגמה להפסיק את המדיניות שהייתה עד היום".
7 צפייה בגלריה
מתקן השווארמה המאולתר
מתקן השווארמה המאולתר
"מקופסת שימורים גדולה ומנוע של DVD"/ מנוע גליל השווארמה המאולתר
אלא שמתברר, כאמור, שהמחבלים הכלואים בישראל נהנים משירותים לא רעים - והם כנראה מסתדרים בלי פיתה "תוצרת בית" בתפריט. בין היתר הם מקבלים קופסאות שימורים, פירות וירקות טריים, בשר ועופות, חומרי גלם להכנת עוגות ומאפים וכן דבש של יד מרדכי. בנוסף עומדת לרשותם מכונה להכנת קוביות קרח. האסירים בנו גם טאבון מאולתר להכנת לאפות ומתקן שבו אפשר להכין גליל שווארמה. אם יישאר להם עוד כוח אחרי הארוחה, עומד לרשותם שולחן פינג פונג. תנאים כאלה אסירים ישראלים לא יקבלו כנראה לעולם.
"הצעד של סגירת המאפיות הוא בעיקר פופוליסטי, הם ממשיכים לקבל פיתות וגם מכינים לעצמם בכלא", סיפר ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" סוהר שמשרת באגף ביטחוני באחד מבתי הכלא בשב"ס. "הם מאלתרים טאבון מסיר הפוך ומכינים לעצמם לאפות. באחד החיפושים נדהמנו למצוא מכונת שווארמה מאולתרת שהם הכינו מקופסת שימורים גדולה ומנוע של DVD, שאותו הם פירקו. הם מבשלים לעצמם באגפים ומקבלים סחורה טרייה כיד המלך. הם אוהבים במיוחד עגבניות ירוקות להחמצה. בכל אגף יש אסיר ביטחוני שהוא על תקן הקונדיטור, מכין את כל המתוקים. כמובן שיש באגף את כל המצרכים לכך.
7 צפייה בגלריה
 האוכל בבתי כלא ביטחוניים
 האוכל בבתי כלא ביטחוניים
מכינים עוגת סולת בבית הסוהר

7 צפייה בגלריה
שולח פינג פונג של האסירים
שולח פינג פונג של האסירים
"תנאים כאלה אסירים ישראלים לא יקבלו כנראה לעולם". שולחן הפינג פונג של האסירים
7 צפייה בגלריה
מכונה של קוביות קרח לרשות המחבלים
מכונה של קוביות קרח לרשות המחבלים
מכונה של קוביות קרח לרשות המחבלים
7 צפייה בגלריה
 האוכל בבתי כלא ביטחוניים
 האוכל בבתי כלא ביטחוניים
שימורים ודבש
"בכניסה לכל אגף אפשר למצוא מכונה להכנת קוביות קרח כדי שחלילה לא ישתו מים בטמפרטורת החדר. יש להם גם מקפיאים גדולים שבהם הם מאחסנים כמויות של עוף, בשר ודגים, שכמובן מגיעים טריים. יש להם באגף גם מתקני כושר ושולחנות פינג פונג. אז אחרי כל זה מדברים על סגירה של מאפיות? זו הרי בדיחה לעומת מה שהאסירים הביטחוניים מקבלים. אסיר פלילי רק יכול לחלום על מה שמחבל מקבל משב"ס".
על יחסי הכוחות בכלא אמר הסוהר: "סוהרים לא מפחדים מהם, אין לסוהר שום כוח עליהם. אי אפשר לדבר איתם, הכול מתנהל מול דובר האגף. במקרים רבים מפקדים לא מגבים את הסוהרים. אם למשל מגיע ארגז תפוחים ויש בו אחד רקוב בטעות, הם מוציאים את כל הסחורה החוצה מהאגף ודורשים סחורה חדשה וטרייה. נותנים להם מה שהם רוצים רק כדי שיהיה שקט. אז יש שקט, אבל זה מה שפוגע בסוף בהרתעה. זה הופך אותנו לבדיחה".
בעקבות הפרסום צייץ בן גביר בטוויטר: "ידיעות, אתם צודקים. על זה בדיוק אני מדבר שנתיים והתחלתי ליישם בחודש האחרון. רוצחי ילדינו חיים בתנאי פינוק בלתי נסבלים. אני אשנה את זה. נקיים גם דוח ועדה בנושא, שאני דורש מהממשלה לאמץ. יהיה פה סדר, נעשה סוף להפקרות הזו".
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר בתגובה לפרסום על תנאי המחבלים בכלא: "איתמר אחי, אני מאמין שתקיים את התחייבויותיך. יש לך גיבוי לעשות שינוי אמיתי ולסיים את החגיגות האלה. קדימה".
משב”ס נמסר בתגובה: "תנאי המחיה של האסירים הביטחוניים נקבעו על ידי הדרג המדיני. ככלל, מתקני ספורט מותקנים בכלל החצרות בשירות בתי הסוהר. נציין כי כבר לפני שנה וחצי דרש שב"ס לקיים דיון מהותי בתנאי האסירים בפני הקבינט הביטחוני,שבו יציגו שלל הגופים את עמדתם".