ח"כ גילה גמליאל (הליכוד) סבורה כי אין היתכנות ממשית להקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות הקרובות ב-1 בנובמבר. "הבחירות הללו מדברות על האם אנחנו רוצים ממשלה יציבה בראשות נתניהו שתטפל בכל ההיבטים מול הביטחון האישי ויוקר המחיה, אל מול ממשלת הבלגנץ עם הרשימה המשותפת", אמרה הבוקר (ראשון) ח"כ גמליאל בריאיון באולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בני גנץ
בנימין נתניהו, בני גנץ
נתניהו וגנץ
(צילום: הדר יואביאן)
לפני הבחירות שייערכו בעוד 93 ימים, יקיימו בליכוד ביום רביעי הבא פריימריז להרכבת רשימת המפלגה לכנסת. "בעיקרון, ברגע שתהיה ממשלה בראשות נתניהו עם כל מרכיבי הימין, מי שיסכימו לקווי היסוד שלנו יוכלו להצטרף לממשלה", ציינה גמליאל. "בשורה התחתונה החרמות נעשו מהצד השני. לאורך כל הדרך הם באו וטענו נגד מעל מיליון תומכי ליכוד ועוד מיליון תומכים מסביב בימין 'אנחנו מחרימים אתכם, אנחנו נקבע מי יעמוד בראש המפלגה והגוש שלכם'".
זה לא נכון. הם אומרים שבנהגת הליכוד עומד אדם שנאשם בפלילים. "די. אני באמת לא קונה את הדברים הללו שהם אומרים. די כבר עם המשפט הזה, אתה רואה אותו מתפורר ממש בעדויות".
את מדברת על "בלגנץ", התחננתם על הברכיים שהוא יבוא אליכם. " אנחנו לא מתחננים לכלום. בשנה האחרונה ראינו ממשלה רעה לאזרחי מדינת ישראל בכל התחומים - כלכלה, העלאת מיסים מחפירה, חוסר התייחסות לעסקים הקטנים והבינוניים שעברו את כל תקופת הקורונה. אתה רואה את כל מה שקורה מבחינת ביטחון אישי של אזרחי מדינת ישראל, כמות רציחות בלתי נגמרת של אזרחים, דגלי פלסטין מונפים באוניברסיטאות ועל הר הבית, פגיעה קשה מאוד באזרחים".
3 צפייה בגלריה
איוונקה טראמפ טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים
איוונקה טראמפ טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים
קושנר ורעייתו איוונקה בפתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים ב-2018
(צילום: EPA)
בסוף השבוע דווח כי ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של דונלד טראמפ, מפרסם ספר שבו נטען כי הנשיא האמריקני לשעבר כמעט חזר בו מהחלטתו להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים לאחר שיחה מתוחה עם ראש הממשלה באותה תקופה בנימין נתניהו. "אני לא אומרת 'שקר' או 'לא שקר'. יש עובדות שאתה לא יכול להתכחש אליהן, העובדה היא ששגרירות ארה"ב נמצאת בירושלים בתקופת נתניהו", אמרה ח"כ גמליאל.
אז למה נתניהו לא היה נלהב מהצעד כפי שטוען קושנר? "אתה לא יודע מה זה משא ומתן? לעיתים פועלים על-מנת למקסם את הדברים. אני יכולה רק לברך את נתניהו על ההישגים שלו שאתה לא יכול להתכחש אליהן. הסכמי שלום זו עובדה, שגרירות ארה"ב בירושלים זו עובדה. עם העובדות האלה אנחנו חוזרים לציבור ואומרים לו: די עם כל הצריבה התודעתית הנוקשה, השקרית והפוגענית. בתכל'ס, במבחן התוצאה ההישגים של נתניהו היו טובים ביותר".
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
"די עם כל הצריבה התודעתית הנוקשה, השקרית והפוגענית". ח"כ גמליאל
(צילום: הדר יואביאן )
גמליאל אמרה עוד: "אי אפשר להתעלם מזה שכל מי שלוקח את הפתק שלו בקלפי ושם משהו אחר מלבד תנועת הליכוד וימינה, ימינה הכוונה מפלגות הימין האמיתיות, אז הוא מהמר על הקול שלו ועלול להוביל מתוך איזושהי אשליה של אחדות לממשלת שמאל בראשות גנץ או יאיר לפיד עם הרשימה המשותפת".
בכחול לבן אומרים שאת הצעת להם הרבה הצעות כדי שהם יחברו לליכוד בכנסת היוצאת. "אין ספק שעבדנו הרבה מאחורי הקלעים על-מנת לנסות ולמנוע בחירות, אין ספק שאני גם חשבתי לנכון שהם יכולים להיות פרטנרים טובים ואני עדיין אומרת את זה. מניסיוני האישי ראיתי אנשים שכן רוצים בזה, אבל בסופו של דבר מוצאים את עצמם עם ממשלת שמאל, יחד עם רע"מ והרשימה המשותפת".