בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון את עודד שכנאי בביצוע עבירות מס. סנגוריו של שכנאי והפרקליטות יעתרו לקנס בגובה 900 אלף שקלים ולעונש של תשעה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, בכפוף לקבלת חוות דעת מהממונה על עבודות שירות. זאת, כחלק מפרשת המס החמורה "דיפנסיב שילד", שבה הואשמו בין היתר גם גל הירש ומיכאל בנימיני.
1 צפייה בגלריה
גל הירש, דן אלדד וטל שפירא
גל הירש, דן אלדד וטל שפירא
הירש בבית המשפט. שכנאי היה שותף
(צילום: מוטי קמחי)
במסגרת הסדר הטיעון בין הצדדים, פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה הבוקר את כתב האישום המתוקן. מהאישום עולה כי שכנאי פעל בין השנים 2009-2007 באמצעות חברה פנמית בשם ארטיסטי שבבעלותו, לצורך מתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. שכנאי פעל בשותפות עם גל הירש, יניב אדם ומיכאל בנימיני.
במהלך השנים 2009-2008, בזמן ששכנאי היה תושב ישראל, חברתו הניבה רווחים בהיקף של יותר מ-5.4 מיליון שקלים. הכנסות אלו הועברו לחשבונות בשווייץ ולא דווחו כנדרש על פי פקודת מס הכנסה. בנוסף, צוין כי שכנאי השמיט הכנסות בדוחות המס, ומסר ידיעות לא נכונות לגבי עניינים המשפיעים על חיובו במס.
השופט איתן קורנהאוזר הרשיע את שכנאי בשתי עבירות בהתאם להודאתו, הראשונה מסירת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר והשנייה עבירות מפקודת מס הכנסה. הצדדים יעתרו כאמור לעונש מוסכם של קנס בגובה 900 אלף שקלים ותשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, לאחר הסדרת חוב המס בהיקף של מיליוני שקלים מול רשות המיסים.
ז'ק חןז'ק חןצילום: יואב דודקביץ'
סנגוריו של שכנאי, עורכי הדין ז'ק חן, משה מזרחי, אלדד נח ושי אילון מסרו כי "לאחר שמונה שנות חקירה באה לסופה פרשה שהחלה בחשדות חמורים לעבירות חמורות - והסתיימה בהודאה בעבירת מס טכנית, שעניינה אי-דיווח על הכנסות בחו"ל לפני 15 שנה". לדבריהם, "שכנאי לקח אחריות על התקלה שנבעה משינוי הסטטוס שלו כתושב חוץ וחזרתו ארצה מגיאורגיה במחצית השנייה של 2008. למרות עינוי הדין האדיר שחווה, ניתן לברך על המוגמר ולהודות לפרקליטות ששוכנעה לבסוף שזו הדרך הנכונה והצודקת לסיים את הפרשה".
לפני כשנה נגזר דינו של יניב אדם, אביו של הזמר עומר אדם, שהורשע גם הוא באותה פרשה. על אדם נגזרו שישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 100 אלף שקלים. הוא הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה שלא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקלים שנצברו מפעילותו בגיאורגיה.