שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה הערב (שבת) כי טיסתה לארצות הברית בניגוד להמלצות הממשלה נועדה לרגל הולדתו של אורי, בנה המשותף עם בן זוגה ליאור שליין, שנולד בעזרת פונדקאית. מיכאלי גם חשפה שניסתה להביא תינוק בטיפולי פוריות אך בסופו של דבר בחרה להביא תינוק לעולם בפונדקאות.
הטיסה עוררה סערה ציבורית ומיכאלי (54), ספגה ביקורת על כך שאינה מראה דוגמה אישית כשרה בכירה. הערב כתבה בפייסבוק כי "בפעם הראשונה שליאור אמר לי בואי נעשה ילד, הייתי בטוחה שזה פאנץ'. אחרי הכול הוא סאטיריקן, ומדובר בי, וידוע שאין לי כוונה לעשות ילדים. כשהוא המשיך, חשבתי שהוא אומר את זה כי זאת דרך מקובלת בתרבות שלנו להגיד 'אני אוהב אותך'. הרבה מאוד זמן חשבתי שזה יעבור. כי בעיניי, החיים שלנו באמת היו ממש נהדרים כמו שהם. אבל ככל שעבר הזמן הבנתי עד כמה הוא רוצה את זה. הסתכלתי עליו, ואהבתי אותו. ובחרתי לחיות איתו ובחרתי ללכת איתו למסע הזה".
1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי וליאור שליין עם התינוק החדש אורי
מרב מיכאלי וליאור שליין עם התינוק החדש אורי
מרב מיכאלי וליאור שליין עם בנם אורי
(מתוך פייסבוק)
מיכאלי ציינה כי "זה היה מסע של הרבה ניסיונות. אני שמחה שעברתי את המסע הזה, אני יודעת עכשיו על עצמי מה זה אומר ובמה זה כרוך ומה צריך לעבוד אחרת במערכת הזאת של טיפולי פוריות, אבל על זה נדבר ביום אחר. היה לנו מזל מדהים לפגוש את קלסי, בחורה אמריקנית מהממת, שרצתה לעזור למי שנמצאות במצב שלנו וגם לעזור בפרנסת המשפחה המקסימה שלה. בזכותה, אתמול נולד אורי.
"הוא לא משנה שום דבר ממה שאני חושבת על אי השוויון שהופך את האמהות לעול על נשים, הוא לא משנה את דעתי לגבי העובדה שאת אשה מושלמת גם בלי להיות אמא. הוא הילד שלי ושל ליאור. אנחנו כל כך שמחים בו, ומאושרות להיות ההורים שלו. זה סיפור אהבה. עכשיו זה סיפור אהבה של שלושה".

מיכאלי בעבר: "פונדקאות - דבר מאוד מאוד בעייתי"

ב-2013, מעט אחרי שנכנסה לראשונה לכנסת, מיכאלי אמרה שפונדקאות היא "דבר מאוד מאוד בעייתי, סוג של סחר בגוף של נשים שמתבצע בחדווה שלא מתקבלת על דעתי. האופן שבו אנשים שאין להם יכולת להביא ילדים לעולם פונים לאישה שצריכה לעבור טיפולים הורמונליים, הריון ולידה עם כל מה שכרוך בזה ואז למסור את הילד, איך להגיד זה, זה לא נראה לי כל כך סביר. הרי מי שעושות את זה הן נשים שזקוקות נואשות לכסף, זאת אומרת אלמנט הבחירה פה הוא קצת מפוקפק".
בהקשר של מאבק הקהילה הגאה, מיכאלי הוסיפה אז כי "אני חושבת שמי שלא יכולה ללדת ונורא רוצה ילדים וילדות הדבר ההגיוני לעשות הוא לאמץ ולא ללכת לפונדקאות, ואני אומרת את זה בלי שום הבדל מגדרי. אבל אם מותר בישראל לעשות פונדקאות אז זה צריך להיות נגיש לכולם. להגיד לך שזה מאבק שאני אנהל בשמחה- פחות. יחד עם זאת, ודאי שלא אתנגד לזה ואהיה שותפה.
בשנת 2017 חוללה מיכאלי סערה לאחר שהתבטאה בפאנל בטלוויזיה האוסטרלית נגד מבנה המשפחה המסורתי. "המשפחה הגרעינית היא המסגרת המסוכנת ביותר לילדים. את הילדים צריכים לגדל לאו דווקא הוריהם הביולוגיים, אלא מבוגרים שהמדינה תקבע שהם כשירים וראויים להורות", אמרה אז. לשאלתה של המנחה, האם המדינה תקבע זאת, השיבה מיכאלי: "כולנו נקבע זאת באופן דמוקרטי".
פוליטיקאים מהימין תקפו אותה על האמירות: "הזוי, הזוי, הזוי. עיוותים שיכול להמציא רק מוח של אדם מסכן שלא חווה מעולם הורות ומשפחה", צייץ ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בטוויטר. "תכלס, רק לרחם עליה באמת".