בית החולים הדסה עין כרם בירושלים הודיע הערב (ראשון) על החזרתו לעבודה של הרופא המתמחה ד"ר אחמד מחאג'נה, שהושעה מתפקידו בעקבות פרסומים שלפיהם רכש עוגה יוקרתית למחבל פלסטיני שדקר ופצע קשה באוקטובר האחרון חרדי כבן 20 בעיר. "התבטאויות שיוחסו לד"ר מחאג'נה בהקשר לעציר לא נאמרו על ידו", צוין בהודעה של בית החולים.
בפרסומים הראשונים והשקריים על אודות הרופא, נטען כי ד"ר מחאג'נה הלך במיוחד למאפייה בעיר, קנה עוגה יקרה בקונדיטוריה והביא אותה למחבל בהמשך אף פורסם כי הוא קרא למחבל "שהיד", עשה איתו תמונות סלפי ובירך אותו בברכות חמות.
כבר בשלב ראשוני נודע כי ד"ר מחאג'נה לא קנה במיוחד עוגה למחבל, אלא רכש כמה עוגות לצורך אירוע פריסה שנערך לרופא בבית החולים שסיים את ההתמחות שלו. במקביל לא הוכח בשום שלם שהוא קרא למחבל "שהיד" והצטלם איתו.
2 צפייה בגלריה
אחמד מחאג'נה
אחמד מחאג'נה
ד"ר אחמד מחאג'נה
(מתוך פייסבוק)
בהודעה שפרסם בית החולים הערב נאמר כי "בחודש אוקטובר האחרון הובאו בפני הנהלת הדסה טענות הקשורות להתנהלות ד"ר מחאג'נה בקשר עם מטופל במחלקה שהיה עצור בשל חשד למעורבותו בפיגוע. טענות אלו חייבו בדיקה ובירור מעמיקים". עוד נמסר כי בית החולים נקט הליך בירור משמעתי נגד הרופא המתמחה, וכי הצדדים הסכימו לפנות להליך גישור בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל.
לפי בית החולים, בסיום הליך הגישור הגיעו הצדדים להסכמות. "בבירור שערכה הדסה נשמעו מספר גרסאות. כך נאמר כי ביום האמור נערך אירוע שכלל כיבוד ושתייה שארגנו רופאים במחלקה. משנותר כיבוד, הוא חולק גם לגורמים נוספים במחלקה שאינם רופאים ואחיות, לרבות לחדרו של העציר.
"הובהר כי התבטאויות שיוחסו לד"ר מחאג'נה בהקשר לעציר לא נאמרו על ידו. עם זאת, הובהר כי התנהלותו כלפי השוטר שביקש ממנו להזדהות אינה מקובלת. ד"ר מחאג'נה הבהיר, והדברים התקבלו על ידי הדסה, כי כאדם וכרופא הוא רואה בחיי אדם ערך עליון ומגנה כל פעילות אלימה וכל פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעילות טרור. ברוח זו ובהתאם לכללי האתיקה הרפואית, הוא פועל ויפעל.
"הדסה מצהירה כי ד"ר מחאג'נה נחשב כרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים. ד"ר מחאג'נה ישוב לאלתר לעבודתו כחלק מצוות הדסה וימשיך להעניק טיפול מסור למטופלים כולם. כל המעורבים יודעים שהעבודה הטיפולית אינה רק מקצוע, אלא שליחות מורכבת ועדינה, שמעטים זוכים לה, ומחויבים לעשות ככל יכולתם שזכות זאת תישאר א-פוליטית, תוך כדי הקפדה יתרה על תנאי בסיסי והכרחי זה".
2 צפייה בגלריה
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים
(צילום: עינב חלבי)
הדס זיו, סמנכ"לית אתיקה בעמותת רופאים לזכויות אדם, מסרה בתגובה: "אנו שמחים על כך שסוף סוף אחרי חופש כפויה של למעלה מחודשיים, התעשתה הנהלת הדסה והחזירה את ד"ר מחאג'נה לעבודתו. חבל שבית החולים לא התעשת מוקדם יותר ולא נענה לפניות של רבים מתוך בית החולים ומחוצה לו. בהתנהלותו זו פגעה הנהלת הדסה בד"ר מחאג'נה, בצוות בית החולים בכלל, ובצוותו הפלסטיני בפרט. את האמון הזה יהיה קשה עתה לבנות מחדש.
"הסיפור של ד"ר מחאג'נה הוא לא רק סיפורו האישי שלו, הוא סיפורה של מערכת בריאות נגועה קשות בגזענות, שדי בזהותו של רופא כפלסטיני כדי לשלול ממנו את תמיכתה. נקודת האור היחידה בפרשה היא גילויי התמיכה המרגשים שהופגנו מצוותי רפואה רבים מכל הארץ. הלוואי ורבים יותר יפיקו מכך את הלקחים הנדרשים, וייצאו למאבק למיגור נגע הגזענות במערכת הבריאות ובחברה הישראלית בכלל".