זיכוי מטלטל בצפון: בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום (שני) את עאדל הייב (43) מאונס ניצולת שואה בת 82. לפי כתב האישום, הייב אנס את המתלוננת על אף שהיה תחת פיקוח של שב"ס בעקבות שחרורו מעונש מאסר על אונס בת 70 - אך בפסק הדין טענו השופטים, בראשות אב בית הדין אשר קולה, כי הפרקליטות לא הוכיחה שהקשישה התנגדה למעשיו.
3 צפייה בגלריה
עאדל הייב
עאדל הייב
עאדל הייב
3 צפייה בגלריה
שופטת רננה גלפז
שופטת רננה גלפז
השופטת רננה גלפז מוקדי
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
אשר קולה ודני צרפתי בפסק הדין של זדורוב
אשר קולה ודני צרפתי בפסק הדין של זדורוב
אשר קולה ודני צרפתי בפסק הדין של זדורוב
(צילום: ראובן קסטרו)
השופטים הנוספים מלבד קולה היו דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי. צרפתי וקולה היו גם חלק מההרכב שזיכה את רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה, בניגוד לחוות דעתה של השופטת תמר ניסים שי שהייתה אז בדעת מיעוט. "הפרקליטות לא הצליחה להוכיח את יסודותיה של עבירת האונס", קבעו השלושה פה אחד. "לא הוכח כי הנאשם אנס את המתלוננת ללא הסכמתה, לא הוכח כי המתלוננת אמרה פעם אחר פעם 'לא, לא', כשם שלא הוכח כי המתלוננת גילתה התנגדות פסיבית כזו או אחרת - שממנה יכול היה הנאשם ללמוד שהמתלוננת סירבה לקיום יחסי שתואמו ביניהם".
עורכת הדין דורית בן אברהם, שמייצגת את הקשישה, אמרה בתגובה: "אני המומה מההחלטה, מה יקרה יום אחרי? אני לא מבינה איך שלושה שופטים זיכו אותו בעבירת אונס של ניצולת השואה. מדובר בקשישה בת 82, שעברה מסכת חיים קשה, אשה מבוגרת שעברה דבר מאוד קשה. גם אם מערכת היחסים התחילה בהסכמה והיא ממש לא התחילה בהסכמה, חובה על הנאשם לעצור בשנייה שנדרש לחדול ממעשיו. עבורי ועבור כל הנפגעות הבאות זה יום שחור .היא עדיין לא יודעת מה הכרעת הדין ואנחנו מתלבטות איך לבשר על כך. החשש שזה יגרום לה לנזקים קשים ומיידיים. היא חיה בחרדות קשות מאז האירוע".
עו"ד פתחי פוקראעו"ד פתחי פוקרא
הנאשם יוצג על-ידי עו"ד פתחי פוקרא מהסנגוריה הציבורית. "מרשי עבר רצח אופי שנמשך כשנה, אחרי מעצר קשה מאוד והרחקה ממשפחתו", טען. "מהרגע הראשון הוא הכחיש את כל העבירות וטען שמדובר בקשר בהסכמה ללא שום עבירה. אנו מודים לבית המשפט שנתן לנו את יומינו וקיבל החלטה נכונה ואמיצה. הלקוח שלי צפוי להשתחרר בימים הקרובים ללא כל תנאי וללא הגבלות. חייו נהרסו מהחקירה, האישומים והפרסומים בכל אמצעי התקשורת. הוא זוכה פה אחד זיכוי מלא".
מהפרקליטות נמסר כי "אנו מאמינים לגרסת המתלוננת ונלמד את ההחלטה". מחקירת האירוע עולה כי בחודש יולי 2022 הייב פגש את ניצולת השואה ברחוב והחמיא לה שהיא נראית טוב. בין השניים התפתחה שיחה, הוא הציג עצמו כשיפוצניק והאישה הזמינה אותו לביתה כדי להראות לו דבר מה שרצתה לשפץ. ברגע שנכנסו לביתה הוא הדף אותה לחדר השינה, תקף אותה בברוטליות ואנס אותה. היא נחבלה, סבלה מדימום כבד, הובהלה לבית החולים זיו בצפת ונזקקה לניתוח חירום.
עוד דורית בן אברהם עוד דורית בן אברהם צילום: q elite beauty
החקירה נוהלה על ידי רפ"ק רואי ציון, רס"ר נאדיה חליחל ורס"ר עמית שטרית. "היא התביישה בתחילה לספר מה קרה לה", סיפרה שטרית. "רק אחרי שהעובדת הסוציאלית דובבה אותה היא הבינה מה קרה - והזעיקה אותנו. הקשישה הייתה ממש בסכנת חיים עקב אובדן דם. כשגביתי ממנה עדות היא סיפרה שהוא תקף אותה 'ממש כמו חיה'".
שטרית הוסיפה: "זה תיק מאוד מאוד קשה, בין הקשים שחקרתי בעבירות מין. אם האישה לא הייתה מגיעה לבית החולים ייתכן שלא הייתה מצליחה להתגבר על הפציעות". לדבריה, הייב מסר גרסאות שונות, באחת מהן טען כי האישה הזמינה אותו לביתה כדי שיעניק לה שירותי מין. גרסתו נדחתה אז על-ידי המשטרה - והפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בגין אונס.
מהתיק של הייב עולה כי גם האישה בת ה-70 שאותה תקף בעבר נחבלה גופנית בעת שהוא אנס אותה. גם היא תיארה בפני החוקרים "התנהגות חייתית" של הייב. הוא שוחרר כחצי שנה לפני התקרית עם ניצולת השואה, וכאמור היה תחת פיקוח של יחידת צור בשב"ס בשל מסוכנותו. בסך הכול, הוא ריצה 14 שנות מאסר על עבירות שונות.