ח"כ אחמד טיבי תקף בחריפות הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet Live את ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, שכינתה את רוצח בני משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל "צדיק" ופתחה בקמפיינים לשיפור תנאי מאסרו. לדברי טיבי, "נדמה לי שאם יש לי הצעה לגבי ייעוץ אסתטי ואיך להתלבש לח"כית הזאת - אני מציע לה שתקנה מדים חומים. זה מאוד מתאים לה. הדברים שלה ניאו-נאציים, והיא שייכת למפלגה כזאת. עוצמה יהודית היא מפלגה ניאו-נאצית".
3 צפייה בגלריה
אחמד טיבי לימור סון הר מלך
אחמד טיבי לימור סון הר מלך
טיבי וסון הר מלך
(צילום: שלו שלום, אלכס קולומויסקי)
טיבי הוסיף כי "מאז שהיא אמרה את הדברים האלה יש רק שר אחד - צדיק אחד בסדום שהסתייג - שר הפנים ארבל". הוא סיפר ששוחח אתמול עם סב המשפחה חוסיין דוואבשה. "אמרתי לו שאני שואב עידוד מזה שיש בישראל רבים שמביעים סלידה, זעם וכעס מההתבטאות הזאת בציבוריות הישראלית. לא בממשלה. הוא אמר לי, 'אבל ראש הממשלה שותק'. הוא אמר, 'כל החיים אני מחייך למען אחמד שנשאר בחיים, נפצע ונשאר בחיים, אבל אני לא מצליח לחייך היום. למה?'. כולכם יודעים למה".
בתוך כך, ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) אמר הבוקר כי לא חתם על העצומה של סון הר מלך. "יש בעייתיות בהרשעה הזאת. זו הרשעה שמתקבלת על ידי הודאה בעינויים", הוא אמר. "אני לא יודע (אם הוא חף מפשע). אני לא חתמתי על המכתב שפורסם שקורא להקל את תנאיו. לא חושב שזה הכי חשוב כרגע".
גם יו"ר נעם אבי מעוז התייחס לנושא, ואמר בריאיון ל-ynet Live כי "ש מחבלים ארורים שמקבלים תנאים טובים יותר. אם בן אוליאל רצח - הוא בוודאי מחבל".
סון הר מלך סיפרה שלשום כי היא זו שהחתימה את חברי הכנסת על המכתב ששלחו לראש השב"כ רונן בר בבקשה לשפר את תנאיו של רוצח משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל לקראת חגי תשרי. "הוא יושב בכלא על לא עוול בכפו. יש לי ודאות מוחלטת שהאדם הזה חף מפשע. האדם הזה יושב בכלא אחרי שעינו אותו עינויים קשים, שאחריהם כל אחד היה מודה בכל דבר", אמרה.
היא טענה כי ראתה את השחזור שביצע בן אוליאל ואמרה כי היא ממליצה "לכל מי שרוצה לדעת את האמת, לראות את השחזור שהוא עשה בשטח. רואים אדם שלא יודע לאן ללכת, שלא יודע מה לומר, ומי שעומד לצידו זה מי שעינה אותו".


בפנייה של 14 חברי קואליציה לראש השב"כ לפני שבוע, הם כתבו כי "אנו חברי הכנסת החתומים מטה פונים אליך להעברת האסיר עמירם בן אוליאל לאגף התורני בהקדם. כפי שידוע לך מאז נאסר עמירם בן אוליאל לפני 7.5 שנים הוא שוהה לבדו בתאו בבידוד מלא ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינת ישראל. מצבו הנפשי הידרדר לאחרונה מפאת הבידוד הממושך, ויש חשש גדול לבריאותו הנפשית והפיזית. בליל הסדר האחרון אושרה לראשונה בקשתו של עמירם לעבור לאגף התורני בכלא ולקיים את מצוות החג".
חברי הקואליציה שחתמו על המכתב הם אליהו רביבו, ניסים ואטורי, טלי גוטליב, עמית הלוי, קטי שטרית, אביחי בוארון, אריאל קלנר ואתי עטיה מהליכוד, לימור סון הר מלך, צביקה פוגל ויצחק קרויזר מעוצמה יהודית, סגנית השר מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, יוסי טייב מש"ס ויצחק פינדרוס מיהדות התורה. "תנאי הכליאה אינם חלק מפסק הדין של עמירם ואין כל צידוק לנהוג כלפיו בחוסר שיוויון משווע, כפי שלא נוהגים כלפי אסירים ביטחוניים המרצים מאסרי עולם על מעשי רצח אכזריים", כתבו וביקשו מבר להיעתר לבקשה.
3 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
(צילום: חסן שעלאן)
בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. בספטמבר 2020 נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר. ביממה האחרונה גויסו עבורו יותר ממיליון שקלים מצד יותר מ-5,000 בני אדם. קמפיין מימון ההמונים צפוי להימשך גם ביומיים הקרובים, ובמטה "צדק לעמירם" מצפים להיענות גדולה, וטוענים: "לא ננוח ולא נשקוט עד שהצדק יצא לאור".
העיתונאי ארנון סגל סיפר שתרם כסף לבן אוליאל. "כתם מוסרי שהוא בכלא, הודאתו ניתנה לאחר עינויים. לא מכיר אותו אבל עינויים זה אמצעי לא כשר", אמר סגל. "איך נדע שהוא באמת ביצע את הפשע? אני מרגיש שנעשה עוול גדול לציבור נערי הגבעות שנחשבים לאויב מסוכן. יש בלבול מוסרי בארץ הזאת. דורשים משפט חוזר".
סב המשפחה, חוסיין, אמר כי "שמעתי הרבה דברים, שאנשים תורמים לו ואנשים אומרים שהוא מלח (הארץ), ושהוא קדוש, ושיתביישו להם. דברים כאלה, על בן אדם שעשה פשע כזה. למה הוא גיבור? הוא שרף משפחה שלמה. כל אחד שתורם - הוא שותף למעשה".