1 צפייה בגלריה
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
ביאן עבאס. נורתה למוות בביתה בכפר כנא
כחודשיים לאחר רצח הצעירה ביאן עבאס בכפר כנא בגליל, המשטרה עצרה הבוקר (שני) ארבעה חשודים, בהם אב ובנו ושני אחים. הארבעה נעצרו בפשיטה על בתיהם, והובאו לבית משפט השלום בנצרת לדיון בהארכת מעצרם.
עבאס בת ה-29 נורתה למוות ב-12 במרץ בעת שהייתה בביתה. לאחר הרצח סיפר בעלה פיאד על שאירע - וטען כי בניגוד לחשדות, לא מדובר בכדור תועה אלא בירי מכוון. "הגיע קטנוע עם שני גברים עליו, והם התחילו לירות ממש לכיוון שלנו", אמר. "הם באו להרוג, לא לזעזע. נס שהילדים בחיים".

המשטרה פתחה בחקירה, והבוקר - אחרי איסוף ראיות - פשטו חוקרי מרחב העמקים בסיוע לוחמי מג"ב על בתי החשודים בכפר כנא, כולם בני פלג ממשפחת עבאס. על פי החשד, הפלג שממנו באו נמצא בסכסוך ממושך עם הפלג שאליו שייך פיאד, ששכל גם את אביו לפני 13 שנה כחלק מהסכסוך.
פעיל ציבור בכפר כנא סיפר כי "הטרגדיה גבתה כבר שלושה קורבנות. הסכסוך בין שני הפלגים התחיל לפני כ-15 שנים בתוך המשפחה המורחבת. משפחת עבאס היא משפחה מאוד גדולה ומכובדת. מאז הקורבן הראשון הגחלים לוחשות בין שתי המשפחות, שגרות באותו הכפר. מדובר באנשים בודדים שמעורבים בסכסוך, ואנחנו מקווים ומתפללים שהוא ייפתר".
עו"ד אחמד מסאלחה, המייצג את החשודים, מסר: "כולם כופרים בכל החשדות נגדם. הם חפים מפשע, אין להם שום קשר לרצח ולא לעבירות הנוספות. מרביתם נעצרו, נחקרו ושוחררו על אותן עבירות. כולם אנשים עובדים ונורמטיביים".