זיד רנים, נער פלסטיני בן 14, תושב הכפר אל-חדר הסמוך לבית לחם, נהרג אמש (שישי) מאש כוחות הביטחון ליד מקום מגוריו. במקום שבו נורה רנים התרחשו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון. בצה"ל אמרו כי במסגרת העימותים השליכו מחבלים בקבוקי תבערה לעבר כוח שאבטח צומת סמוך לאפרת.
הכוח, כך ציינו בצה"ל, פתח במרדף אחר החשודים והתעמת איתם בתוך הכפר. שם החלו השלכות בקבוקי תבערה ואבנים על הכוח - שהגיב בירי לעבר חשוד שבו זוהתה פגיעה. עוד אמרו בצבא כי "הכוח העניק לפצוע טיפול רפואי ראשוני בנקודה, לאחריו הוא פונה על ידי הסהר האדום". רנים נפגע בחזהו ומצבו הוגדר קשה במקום. הוא פונה לבית חולים, שם מת מפצעיו.
בשבוע שעבר נהרג פלסטיני בן 17 במהלך חילופי אש בין חמושי מחנה הפליטים ג'נין לכוחות צה"ל שנכנסו לפעילות מבצעית בעיר. ההרוג היה שייך לאחת הזרועות הצבאיות במחנה, והשתתף בחילופי האש.
במקביל, בחמישי האחרון פורסמו עיקרי הדו"ח הרשמי של הרשות הפלסטינית על הירי בעיתונאית אל ג'זירה שירין אבו-עאקלה. הדוח המטיל את האחריות על ישראל. הפלסטינים האשימו את צה"ל בכך שהלוחמים המשיכו לירות גם אחרי הפגיעה באבו עאקלה - כך שלא ניתן היה לסייע לה.
"סוג הכדור שפגע בראשה של שירין והרג אותה, בהתאם לפציעה שנגרמה לה, מצביע על כך שהוא משמש צלפים", קבע התובע הפלסטיני שהגיש את הדוח לאבו מאזן. הוא אמר כי "הכדור פגע בה ישירות ולא עבר דרך גוף אחר, ומקור הירי היה מכיוון דרום ישירות למיקומה של אבו עאקלה ויתר העיתונאים כ-180 מטרים מהכוחות הישראליים". חוסיין א-שייח, המזכ"ל הטרי של אש"ף, אמר כי הדוח הוגש גם לממשל האמריקני.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר בהתייחסו לממצאי הדוח הפלסטיני: "צה"ל קרא לקיים חקירה משותפת עם הפלסטינים ונענה בסירוב. צה"ל קרא לפלסטינים לשתף את האמריקאים בחקירה, ונענה בסירוב. צה"ל ביקש לבדוק את הקליע ולבדוק אותו באופן משותף, ונענה בסירוב. צה"ל מבקש לקיים חקירה מקצועית ויסודית, והפלסטינים לא מאפשרים זאת. לו היינו מצליחים להגיע לחקר האמת, היינו ניצבים קבל עם ועדה ומציגים אחת משתי תוצאות אפשריות. היינו אומרים שיש אפשרות שהכדור נורה על ידינו והיינו אומרים זאת בקול חד וברור ולוקחים אחריות. ויש את האפשרות השנייה: שהכדור לא נורה מנשק צה"לי ולפיכך מדובר בירי פלסטיני".
פורסם לראשונה: 21:57, 27.05.22