בית משפט בקטאר גזר היום (ה') עונש מוות על שמונה אזרחים הודים שנעצרו אשתקד במדינה בגין ריגול, ושבשעתו נטען כי ריגלו למען ישראל ואספו עבורה מידע על תוכנית צוללות סודית של הקטארים. גזר הדין ניתן בשעה שבה לפי דיווחים קטאר, ששילמה בשנים האחרונות סכומי כסף אדירים לחמאס, מעורבת עמוקות במשא ומתן בין ישראל לארגון הטרור על שחרור חלק מהחטופים המוחזקים ברצועת עזה.
הודו מסרה כי היא המומה לחלוטין מגזר הדין, וכי היא מייחסת חשיבות רבה לפרשה ותדון בעניין עם הרשויות בקטאר.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב צוללת USS פלורידה נשלחה לים האדום להרתיע את איראן
ארה"ב צוללת USS פלורידה נשלחה לים האדום להרתיע את איראן
יעד הריגול לכאורה: צוללות קשות-לזיהוי שמיוצרות באיטליה. אילוסטרציה
(צילום: רויטרס)
התקשורת הקטארית דיווחה כי שמונת הנידונים למוות, שעבדו בחברה פרטית בקטאר, נעצרו בגין ריגול באוגוסט 2022, אולם סוכנות הידיעות רויטרס הדגישה כי היא אינה יכולה לאמת שזהו הסעיף שבו הואשמו. כל השמונה הם אנשי חיל הים ההודי לשעבר.
מעצרם של שמונת ההודים נחשף באפריל השנה, ובשעתו דווח בהודו כי הם צפויים להיות מואשמים באיסוף מידע מודיעיני על פרויקט צוללות סודי של קטאר, צוללות המיוצרות באיטליה ואמורות להיות קשות יותר לזיהוי על-ידי אויבים. מקור מודיעיני שצוטט באותה העת בהודו סיפר שניו דלהי ניסתה לשכנע את הקטארים שאנשי חיל הים לשעבר לא היו מעורבים בשום פעילות מודיעינית עוינת נגד הנסיכות המפרצית, אך ללא הועיל. "הקטארים מתעקשים שמידע מודיעיני על תוכנית הצוללות שלהם הועבר לישראל", אמר המקור.
2 צפייה בגלריה
קטאר מונדיאל דוחא
קטאר מונדיאל דוחא
דוחא בירת קטאר. הודו "המומה"
(צילום: gettyimages)
אותו מקור מודיעי סיפר באפריל כי סוכנות הביון של קטאר הצליחה ליירט "תקשורת אלקטרונית" שבה העבירו אנשי חיל הים לשעבר מידע רגיש על תוכנית הצוללות - אם כי ההוכחות לכך לא הועברו לידי הודו נכון לאותה העת.
בדיווחים בהודו נטען אז כי מפעל החברה שמייצרת עבור קטאר את הצוללות נמצא בעיר ברגמו, וכי הצוללות הן דגם מוקטן של הצוללות U212, שנבנות בשיתוף פעולה בין איטליה לחברת תיסנקרופ הגרמנית.