58 נרצחים בחברה הערבית בפחות מארבעה חודשים: איבראהים אל-אעסם, גבר בן 31 מתל שבע, נורה היום (שני) למוות ביישוב מגוריו. הוא נרצח בעת שהיה ברכבו, המשטרה פתחה בחקירה ובסריקות אחר חשודים. בהמשך אותרה מכונית שהוצתה באזור, והחשד הוא שמדובר ברכב ששימש את הרוצח או הרוצחים. לזירה הגיע מפקד מרחב נגב תת-ניצב נחשון נגלר, ונמסר כי הוא ערך שם הערכת מצב.
הדיווח על הירי בתל שבע התקבל בשעה 12:45 במוקד 101 של מד"א במרחב נגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר עם פציעה חודרת ללא סימני חיים וקבעו את מותו. זהו הנרצח ה-58 בחברה הערבית מתחילת השנה. רק ארבעה ממקרי הרצח פוענחו.
3 צפייה בגלריה
הנרצח אבראהים אלאעסם מתל שבע
הנרצח אבראהים אלאעסם מתל שבע
הנרצח איבראהים אל-אעסם מתל שבע, והרכב שהוצת ולפי החשד שימש את היורים
פרמדיק מד"א סעיד אל אפינש וחובש רפואת חירום במד"א שי הרמלין סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע כשהוא ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעה חודרת. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
אתמול בבוקר נקבע מותו של האדם האחרון שנפל קורבן לאלימות המשתוללת במגזר הערבי, האשם חמידי, סטודנט בן 19 מיפו. הירי התרחש ברחוב נג'יב מחפוז ביפו, בלילה שבין שישי לשבת, והוא מת מפצעיו בבית החולים וולפסון. המשטרה עצרה צעיר בן 20 מיפו בחשד למעורבות בירי. קרובי משפחתו של הנרצח סיפרו כי הוא עבד למחייתו כשליח וכי נורה מטווח אפס. "הוא לא מעורב בסכסוכים, אנחנו חושדים שהייתה טעות בזיהוי", סיפר אחד מבני המשפחה. בסוף השבוע נרצח גם ודיע אבו סלמא, בן 18 מרמלה, שנורה למוות ביום שבת בערב בכפר דהמש שבין רמלה ללוד.
3 צפייה בגלריה
האשם חמישי חוסל ביפו
האשם חמישי חוסל ביפו
האשם חמידי, שנרצח בסוף השבוע
3 צפייה בגלריה
מוחמד סלאמה אבו הואש הנרצח באירוע הירי ברהט
מוחמד סלאמה אבו הואש הנרצח באירוע הירי ברהט
מוחמד אבו הואש בן ה-11, שנרצח החודש ברהט
במקביל ממשיכה המשטרה לחקור שלל אירועי רצח קודמים, בהם הרצח לפני יותר משבוע של מוחמד אבו הואש בן ה-11 ברהט. רק אתמול נודע כי תיסיר עמדין, בן 31 תושב רהט ומורה בבית ספר, נעצר בחשד לרצח כבר בסמוך למועד הירי. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים.
בסוף השבוע האחרון נרצח גם אדיר גאנם (26), מאבטחו של ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה. גאנם נורה למוות מחוץ לביתו של ראש העיר, ונסיבות האירוע עדיין נבדקות. בעקבות הרצח ההוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אז לטייבה ואמר, לאחר מפגש עם ראש העיר, כי מדובר ב"אירוע חמור" שמעיד על חשיבות הגדלת מצבת כוח השוטרים ומוכיח, לטענתו, שהוא צודק גם כשהוא קורא להקים "משמר לאומי חזק" - כזה שייתן לדבריו "מענה לתושבים בטייבה, בלוד, בעכו, בנגב ובגליל".