רס"מ עמוס בשירי, שותפו של השוטר שנהרג בפיגוע בבני ברק - רס"ב אמיר חורי - נחשף לראשונה, יותר משבעה חודשים לאחר שחיסל את המחבל דיא חמארשה. במשטרת ישראל החליטו לתת כבוד לבשירי וחורי, סיירים-אופנוענים בתחנה העירונית, שיקבלו מחר (שני) את עיטור האומץ. במקביל, פרסמו במשטרה תיעוד חדש, בין היתר ממצלמת הגוף של חורי, מערב הפיגוע. הסרטון בתחילת הכתבה..
בשירי, שאיבד את חברו לצוות בפיגוע הקטלני בו נרצחו חמישה בני אדם, חזר לזירת הפיגוע וסיפר על הקשר המיוחד בינו לבין שותפו חורי: "אני ואמיר היינו באופן קבוע צוות 417, תמיד עבדנו יחד. להיות על אופנוע, צוות, יש פה גם קטע של אינטימיות. אנחנו מאוד מחוברים אחד לשני".
2 צפייה בגלריה
רס"מ עמוס בשירי
רס"מ עמוס בשירי
רס"מ עמוס בשירי, יקבל את עיטור האומץ. "אמיר מאוד חסר לי. הציל את חיי"
(צילום: דוברות המשטרה)
רס"מ בשירי שחזר את אותם רגעים: "קיבלנו קריאה. הוא לא שאל 'מה' ו'איפה', אמיר נתן גז, טס בציר ז'בוטינסקי. הבחנו במחבל, אמרתי לו 'זהירות חורי', איך שבאתי לירות במחבל הוא הספיק לירות ופגע באמיר". בשירי סיפר בדמעות על הגעגוע לשותפו: "אמיר מאוד חסר לי, אני רואה אותו כל יום. אני חולם עליו, אני מדבר עליו בלי סוף".
מאז הפיגוע, ב-29 במרץ השנה, נוצר קשר מיוחד בין בשירי למשפחתו של השוטר, ובמשטרה ליוו את בשירי בשבועיים האחרונים, בין היתר בביקור בבית משפחתו של חורי: "המשפחה של אמיר מאוד קרובה אליי, הם ההורים השניים שלי, הם מבינים שאמיר הציל את החיים שלי, שהוא ספג את הכדור בשבילי. אני שומר איתם על קשר, מאוד חשוב לי הקשר איתם".
2 צפייה בגלריה
רס"מ עמוס בשירי וג'ריס חורי, אביו של אמיר חורי
רס"מ עמוס בשירי וג'ריס חורי, אביו של אמיר חורי
רס"מ עמוס בשירי עם ג'ריס חורי, אביו של אמיר. "אני כל כך אוהב אותך"
(צילום: דוברות המשטרה)
ג'ריס חורי, אביו של אמיר, אמר בקול חנוק לרס"מ עמוס בשירי: "עדכנו אותי מהתחנה שהוא מקבל את עיטור האומץ יחד איתך. אני כל כך אוהב אותך עמוס, באמת, אתה חלק מהמשפחה. לא הצלחת להציל אותו אבל, מה לעשות", שותפו של אמיר השיב לו: "הוא הציל אותי". לאחר הביקור אצל משפחת חורי המשיך רס"מ בשירי לקברו של שותפו ואמר: "אני חי פה בזכותך. אתה השכפ"ץ שלי. תודה לך אמירי".
טקס העיטורים ייערך כאמור מחר, במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי וסגל הפיקוד של משטרת ישראל, האירוע יכלול אירועים מבצעיים מהשנתיים האחרונות בהם יועטרו עשרות שוטרים ואזרחים על "פעילות הירואית בעת מילוי תפקידם באירועי חירום, הצלת חיים, מאבק בפשיעה ופיגועים".