מעצרים המוניים, שימוש בפרשים ובמכת"זיות ומראות שלא נראו חודשים. 21 נעצרו בהפגנה הסוערת נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב, ובתיעוד חריג נראה הרגע שבו פרש הצליף באחד המפגינים, שהתמוטט.

במהלך הפגנת האלפים נעצרו גם אמיר השכל ומשה רדמן, ממנהיגי המחאה. הרחוב נחסם לשעות, ומים הותזו ממכת"זית גם לעבר אילנה גריצ'בסקי, חטופה ששוחררה ונקלעה להפגנה.
מורן, מפגינה בקפלן, טענה שככל הנראה שברה את כף רגלה לאחר שסוס דרך עליה: "היינו במחאה בצומת קפלן חטפנו מכת"זית מכל הכיוונים. שישה-שבעה פרשים עלו על המדרכה, עברנו את הכביש בירוק, כשלפתע הגיע אליי פרש מהגב והסוס שלו מעך לי את כף רגל שמאל. יש לי חשש לשבר ואני באמבולנס בדרך לאיכילוב".
אליעזר, מפגין בן 72 נראה מדמם בעינו לאחר שנפגע מהתזה של מכת"זית. לטענתו הוא נפל על המדרכה אחרי שהמים של המכת"זית פגעו בו.
אחרי המעצרים, מאות מפגינים הגיעו למחות בתחנת המשטרה בגלילות בדרישה לשחרור העצורים, ובהם רדמן. הם קראו: "עצורים יקרים, אתם לא לבד".


3 צפייה בגלריה
תיעוד: שוטר מצליף בראשו של מפגין
תיעוד: שוטר מצליף בראשו של מפגין
המפגין שנפגע מהפרש
(צילום: ג׳רמי פורטנוי)
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
המחאה בקפלן
(צילום: מאיר תורג'מן)
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
מכת"זית נגד המפגינים
(צילום: דנה קופל)
גורם בפיקוד הבכיר של מחוז ת"א תקף את המפגינים ובראשם את רדמן: "הם חוסמים את הכביש כאילו זו אנרכיה. הם לא נשמעים לשוטרים. רדמן לא עמד בסיכומים איתנו. נתנו לו מתחם והוא החליט לעשות בלגן. הוא וחבריו יחד עם עשרות מוחים החליטו לרדת למטה לצומת עזריאלי. לא מעניין אותם מה יהיה. הם השליכו על שוטרים חפצים כולל בקבוקים. הם באים לריב עם השוטרים ולקבל את התמונות שלהם".
בהודעה שפורסמה לאחר סיום המחאה אמרו במשטרה כי עשרות מפגינים חסמו צירים מרכזיים, לא נענו להוראות השוטרים והתעמתו עם הכוחות. "לצערנו ראינו היום כמה מפגינים שהגיעו במטרה להתעמת עם שוטרים ולפגוע בהם, ולא לשם מחאה לגיטימית", אמרו. "לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".
מנגד, בסרטון שפרסמו המפגינים נראה כיצד הופעלה המכת"זית גם על מפגינים שעמדו על המדרכה. בסרטון גם נראה פינוי על ידי פרשים של מפגינים בעת שהיו על המדרכה.
ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את התנהלות המשטרה: "אלימות המשטרה כלפי המפגינים ובתוכם גם משפחות החטופים היא מסוכנת ואנטי דמוקרטית ואינה יכולה להימשך. זכות המחאה היא זכות יסוד ולא ניתן לשלול אותה מהמפגינים באלות ומכת"זיות".
מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר כי "אנחנו מגנים בחריפות את האלימות חסרת הפרופורציות שהפעילה הערב המשטרה כלפי מפגינים הדורשים בחירות עכשיו. ברוח שר ממשלת החורבן הפעילה המשטרה מכת"זית ופרשים בכינון ישיר כלפי אזרחים, שעמדו על מדרכות ולא נקטו בכל אלימות. קולם של אזרחי ישראל הדורשים להחליף את ההנהגה הכושלת בתולדות המדינה לא יושתק, הוא רק ילך ויתגבר".